Toon posts:

Mobo met 4 CPU's: welke, waar en quanta costa?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een superwerkstation gaan bouwen.
4 CPU's, veel RAM en de hele zooi SCSI.

Iemand een id welk mobos in de privewatch in aanmerking komt? Of anders een leverancier die die meuk levert?

TIA,

787B.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je zou voor de SuperMicro S2QE6 kunnen gaan, is een Quad-Xeon met ATI onboard en U160SCSI (http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE/s2qe6.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.supermicro.com/images/Imag_Prod/RCC_HE/S2%20QE6.gif

Hij kan tot 16 GB RAM aan, met Xeons van 400-700 Mhz.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Idd leuk moederplankje, ik ga even zoeken waar te koop en wat de pRijs is. Gelukkig kunnen er ook PII/III CPU's op en niet alleen Xeon's... scheelt weer een sloot geld.
Wel balen dat er alleen ECC DIMMen in gaan en geen 'gewone'. Wordt weer shoppen...

Thanks Wildhagen!

/edit
Scheiss Sprache

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

www.dli.be verkoopt SuperMicro-borden, alleen weet ik niet of ze dit type ook hebben, hij staat er niet tussen... maar ik zou zeggen: contact ze eens :)

Graag gedaan overigens.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

ik weet niet hoeveel power je nodig hebt maar iets van een quad-Pentium Pro als budgetoplossing is ook mogelijk, erug cheap en leuk om mee te experimenteren :)

greetz Neo

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zaterdag 02 juni 2001 12:13 schreef 787B het volgende:
Gelukkig kunnen er ook PII/III CPU's op en niet alleen Xeon's... scheelt weer een sloot geld.
Hoe denk jij "gewone" PII/III's te laten samenwerken met z'n vieren??

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je kan ook dit nemen natuurlijk:
Intel 450NX PCI set. Supports up to four Intel Pentium II or III Xeon processors at 400/450/500MHZ or higher. 8GB memory support: 16DIMM sockets onboard, 16DIMM sockets on memory expansion card. 12 full-lenght PCI, 2ISA slots. Integrated video. Custom chassis w/ 3 400W redundant power supplies & 12 LVD hot-swap hard drive cradles.
Is een "AMI MegaPlex II barebone server w/ 4U chassis" van 4659 dollar bij http://www.baber.com/motherboards/pentiumii_motherboards.htm (helemaal onderaan)

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
Aha... dus je hebt Pentium II Xeon's en Pentium III Xeon's... wist ik niet.
Dacht dat er PII, PIII en Xeon's op kunnen.

Verwijderd

Kun je lekker Commander Keen spelen *D

Verwijderd

De P4versie is er ook al als ik me niet vergis :)

• WiD
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op zaterdag 02 juni 2001 12:24 schreef 787B het volgende:
Aha... dus je hebt Pentium II Xeon's en Pentium III Xeon's... wist ik niet.
Dacht dat er PII, PIII en Xeon's op kunnen.
Xeon gebruikte Slot2, niet Slot1. Ik weet nie of er ook PII/III op dit mobo kan. Het zou kunnen dat er compatibiliteit is, maar ik vreest er voor. Gewone PII/III's kunnen sowieso maar met z'n tweetjes samen.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-08 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Als je een Quad-systeem wilt zit je vast aan Pentium Pro's of Xeon's (of Alpha's en dergelijke, maar die zijn wel erg aan de prijs)

Vaak kun je relatief cheap aan oudere machines komen (PII Xeon of vroege P3 Xeons). Een nieuwe is onbetaalbaar (Quad Xeon 700 MHz met 1 Mb L2 + 1 Gb RAM + 4 x 36 Gb SCSI in RAID 0 = 35.000 ballen)

Ik zou dat Quad verhaal maar laten zitten. De snelheidswinst t.o.v. van een dual systeem is relatief klein en het maakt het wel 3 keer zo duur. Wat is er mis met een Dual P3 1 GHz? (of nog beter...Dual Tbird 1.3 GHz op een Tyan Thunder K7 plank)

Verwijderd

Voor supermicro moet je NCS even mailen.
Zij zijn officieel distributeur van supermicro en kunnen alles leveren. Ook leuke 1GB ECC reepjes enz.

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mocht je dit echt willen dan heb ik maar 1 oplossing voor je:
http://www.request.nl/

Koop je gewoon een kant en klaar compaq servertje met 4 XEON processoren voor fl 6000 piek excl. BTW

Goedkoper ga je het zelf niet bouwen :)

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
He he, er is iets goed mis met tweakers....ik ben FEST helemaal niet :)

• mr_fragle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:58

mr_fragle

Don't forget the guide

Op zaterdag 02 juni 2001 12:55 schreef Fest het volgende:
He he, er is iets goed mis met tweakers....ik ben FEST helemaal niet :)
Staat een topic over in LA, komt door crash. Moet je ff uitloggen en wachtwoord naar je (niet de jouwe dus) e-mailadress laten mailen :)

And now the most interresting part of deze grot

• Femme
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een dual Athlon of dual Foster is sneller en goedkoper dan een quad PIII Xeon. Ik zou wachten tot die dingen verkrijgbaar worden.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 15:10 schreef Femme het volgende:
Een dual Athlon of dual Foster is sneller en goedkoper dan een quad PIII Xeon. Ik zou wachten tot die dingen verkrijgbaar worden.
Thanx Femme. Ik ga eens rustig kijken naar benchmarks wat zo'n dual AMD doet. Als die sneller is dat zo'n 4x Xeon koop ik die.
ik heb trouwens wel wat leuke systemen op Ebay gezien. Daar staan leuke machines (weliswaar gebruikte) en retesnel.

Waarom wil ik zo'n systeem?
Omdat ik simpel ben. Ik wil voor 5 of liever zelfs 10 jaar een pc die aan alle eisen voldoet (capaciteit/snelheid). Geen jaarlijkse upgrade, geen geneuzel whatsoever.
Ik heb nu een dual PII 400 met 512 RAM en 2 flinke HDD's maar het systeempje wordt toch wel traag met M$ 2K.

/edit
Bij de weg: een 635 CSi is zeker niet fout. Zeer begeerlijke sportauto. Goeie keuze als je er een zou kopen, vooral over een aantal jaar: geen wegenbelasting en lage verzekering en toch 286 trappelende paardjes onder je rechter voet.

• Treb
  • Niet online
Omdat ik simpel ben. Ik wil voor 5 of liever zelfs 10 jaar een pc die aan alle eisen voldoet (capaciteit/snelheid). Geen jaarlijkse upgrade, geen geneuzel whatsoever.
Ik heb nu een dual PII 400 met 512 RAM en 2 flinke HDD's maar het systeempje wordt toch wel traag met M$ 2K.
Tja, dan vraag ik jouw hoe oud is dat dual P2 400 systeem ? 3 jaar misschien?

En nu klaag je er al weer over.
Dat wordt met een quad Athlon 2GHz systeem niet anders.....

• JJJ
  • Laatst online: 09:44

JJJ

Op zaterdag 02 juni 2001 16:08 schreef 787B het volgende:

[..]

Omdat ik simpel ben. Ik wil voor 5 of liever zelfs 10 jaar een pc die aan alle eisen voldoet (capaciteit/snelheid).
Hah, een dual athlon draait niet langer dan 2 jaar mee denk ik, de ontwikkelingen gaan zo snel, is niet voor te stellen... Je kunt nu nog wel ff de pooier uithangen als je 200 GB opslagruimte hebt, over 2 jaar val je in het niet bij de 2 TB...

edit:

Treb was iets sneller

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 16:26 schreef Treb het volgende:

[..]

[..]

Tja, dan vraag ik jouw hoe oud is dat dual P2 400 systeem ? 3 jaar misschien?

En nu klaag je er al weer over.
Dat wordt met een quad Athlon 2GHz systeem niet anders.....
Dit systeem is nu 5 jaar oud.
Hoezo klagen? Situatie is werkbaar maar orienteren mag toch?

En als zo'n dual AMD beter uit de bus komt dan een quad Xeon, dan koop ik die.
Met nieuwe toaster want deze Plextor 4x met zo'n bakje waar je die CD-R's instopt ondersteunt geen cd-text. Ach, en 66 Mhz bussnelheid is toch ook al achterhaald? Evenals m'n oude 5400 toeren HDD waarvan ik boot.

Al met al besluit ik dan om om me heen te kijken en als ik iets leuk zie het dan aan te schaffen. Zo'n zware server met 4 Xeon's of een dual AMD is dan een optie.
Snap je het nu?

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Op zaterdag 02 juni 2001 12:09 schreef wildhagen het volgende:
Je zou voor de SuperMicro S2QE6 kunnen gaan, is een Quad-Xeon met ATI onboard en U160SCSI (http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/RCC_HE/s2qe6.htm

[afbeelding]

Hij kan tot 16 GB RAM aan, met Xeons van 400-700 Mhz.
:9~ :9~ :9~

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op zaterdag 02 juni 2001 16:08 schreef 787B het volgende:
Bij de weg: een 635 CSi is zeker niet fout. Zeer begeerlijke sportauto. Goeie keuze als je er een zou kopen, vooral over een aantal jaar: geen wegenbelasting en lage verzekering en toch 286 trappelende paardjes onder je rechter voet.
Ik begrijp je volkomen! :9~

• Femme
  • Laatst online: 01:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

bdw: een 5 jaar oude PII-400 is niet mogelijk omdat de PII-400 in 1998 werd geïntroduceerd.

Een PC gaat nu eenmaal maar 2 jaar mee. Door veel geld uit te geven kun je er 3 jaar van maken, maar dan kun je IMO beter tussentijds upgraden.

• Treb
  • Niet online
Op zondag 03 juni 2001 03:21 schreef Femme het volgende:
bdw: een 5 jaar oude PII-400 is niet mogelijk omdat de PII-400 in 1998 werd geïntroduceerd.
Precies, vandaar dat ik al die 3 jaar aangaf :)
Op zondag 03 juni 2001 00:05 schreef 787B het volgende:

Al met al besluit ik dan om om me heen te kijken en als ik iets leuk zie het dan aan te schaffen. Zo'n zware server met 4 Xeon's of een dual AMD is dan een optie.
Snap je het nu?
Hou je wel rekening ermee wat voor OS als je gaat draaien ?
Wil je gebruik maken van een quad systeem zal w2k prof niet lukken....

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

xeon xeon xeon xeon
:)

http://mrfloris.com

Verwijderd

Femme,

Hebben jullie niet nog een oude server voor deze jongen staan ?? ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:57
Op zondag 03 juni 2001 10:35 schreef xiphoid het volgende:
xeon xeon xeon xeon
:)
$$$$ $$$$ $$$$ $$$$
;(

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-08 20:38
Op zondag 03 juni 2001 11:05 schreef roelandstoter het volgende:
Femme,

Hebben jullie niet nog een oude server voor deze jongen staan ?? ;)
denk het niet, maar misschien dat ze nog wat ouwe HD's hebben liggen die je voor een prikkie mag overnemen! >:)

• Sideburnn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 13:36

Sideburnn

I just "poked" salad

P2 van 5 jaar oud en nu op zoek naar iets wat de meeste van ons niet kunnen betalen....
Hebben we niet gewoon te maken met een "opschepper"???

Asus Prime x399-A, AMD Threadripper 1950X, MSI 1080 TI

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 12:08 schreef Sideburnn het volgende:
P2 van 5 jaar oud en nu op zoek naar iets wat de meeste van ons niet kunnen betalen....
Ik denk het wel, waarom altijd absurd snelle systemen kopen als je het eigelijk niet gebruikt. De meeste mensen in mijn kennissen kring die een 1Ghz hebben, doen eigelijk niet meer dan ik met me p200MMX 128 Mb DIMM, 20 Gb en een Monster Fusion. :) beetje internetten, af en toe een briefie tikken of een dvd-tje draaien, hahahaha

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 03 juni 2001 12:24 schreef Cartje het volgende:

[..]

Ik denk het wel, waarom altijd absurd snelle systemen kopen als je het eigelijk niet gebruikt. De meeste mensen in mijn kennissen kring die een 1Ghz hebben, doen eigelijk niet meer dan ik met me p200MMX 128 Mb DIMM, 20 Gb en een Monster Fusion. :) beetje internetten, af en toe een briefie tikken of een dvd-tje draaien, hahahaha
Hoezo kun jij dat niet betalen? Je verhaal gaat niet op.
De meeste tweakers kopen door de jaren heen een heleboel hardware. Als je dan alles bij elkaar optelt, ben je denk ik evenveel kwijt als ik in 1 keer.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 11:59

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En als zo'n dual AMD beter uit de bus komt dan een quad Xeon, dan koop ik die.
Met nieuwe toaster want deze Plextor 4x met zo'n bakje waar je die CD-R's instopt ondersteunt geen cd-text. Ach, en 66 Mhz bussnelheid is toch ook al achterhaald? Evenals m'n oude 5400 toeren HDD waarvan ik boot.
Mag ik knap vinden, heb je een dual PII400, draai je hem op 66MHz... |:(

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dubbelposts sucken

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

domme opmerking, mijn fout

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Wat voor nut heeft dit ik denk NIET dat die gene dit kan betalen????

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-08 23:32
Laat hem toch een snel systeem willen hebben, bovendie is het onzin om te zeggen, die mensen gebruiken die 1 Ghz nergens voor, want de programma's gebruiken steeds meer, dus mischein dat ze in 2030 ofzo eidelijk de proseccor vol belasten :) .
Maar je kan natuurlijk ook twee dual athlon 4 systemen nemen en die linken omdat
-wat je met een quad kan doen meestal ook netwerk ondersteund
-je er gewoon win 2k onder kan draaien
-het goedkoper is
-het zeker meer rekenkracht heeft
-je er ook nog goed op kan gamen

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

787B:

Ik snap het niet helemaal. Als je zoveel uit wilt geven aan een systeem, dan kun je volgens mij toch echt beter eens in de 1,5 à 2 jaar een nieuw systeem kopen.
a. Dat is goedkoper
b. Heb je over een langere periode gemiddeld een beter/sneller systeem.

Ik heb 2 jaar geleden een bp6 met dual 366@550 gekocht. Tot nu toe heb ik daar prima mee kunnen werken. En nu is het waarschijnlijk de dual Athlon die voor een waardige vervanger zal zorgen. Zo heb ik toch telkens een mooi, vlot en tweakable systeem zonder dat dat heel veel hoeft te kosten.

Hoe breed je het financieel ook mag hebben, geld kun je maar één keer uitgeven.

ff niets

Pagina: 1