Vertraging DAC (TV-DAC-versterker ---> Out of sync?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:52
Na een mislukt experiment om een AV-receiver te gebruiken om al mijn geluidsbronnen digitaal aan te sluiten ben ik nu opzoek naar een nieuwe methode. (AV-receivers zijn alleskunners, maar geluid is echt verschrikkelijk)

Ik dacht zelf aan een losse DAC om zowel mijn MAC mini / TV en PS3 aan te sluiten. Ik vroeg me echter af of dat niet zorgt voor een vertraging in geluid.

Wie heeft er ervaring met een losse DAC en zorgt dit niet voor een out of sync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05

FeaR

In GoT we trust

Een DAC zal altijd iets van vertraging hebben, maar dat hangt maar net van het type af of dit merkbaar is. Veelal is dat eigenlijk niet het geval. Maar je gaat dan dus audio apart naar de DAC en receiver sturen en het beeld naar de TV? Dan heb je nog steeds dat de TV het beeld moet/gaat bewerken/verwerken en houdt je delay. Dus ook dan heb je nog steeds dat het geluid out of synch is. Mocht de DAC wel naar behoren werken qua kwaliteit kan je altijd nog een losse delay-box/unit nemen, die bestaan immers ook. Andere optie is alles met HDMI naar de TV en dan de Digital Audio Out van de TV nemen naar een DAC. Sommige TV's synchen de Audio Out met beeld, dan ben je van de vertraging af.

Maar welke receiver heb je gehad? Er zijn behoorlijk wat receivers op de markt en ook meer dan genoeg die gelijk, voldoende of beter presteren dan een externe DAC..

Edit:
Je posthistorie laat een Marantz NR1400/1600-serie zien. Die schaar ik zelf onder de klasse waar verschil in kan zitten met een stereoversterker, immers een lagere klasse receiver. Maar op een gegeven moment is dat verschil echt te klein zo niet niet aanwezig. Blinde ABX-tests komen veelal uit op dat een surround receiver niet kan worden aangewezen naast een stereoversterker. Dus om meteen te stellen dat een surroundversterker verschrikkelijk geluid voortbrengt is een beetje kort door de bocht, zeker als je maar ervaring hebt met één exemplaar.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 12-01-2013 16:12 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Je hebt gelijk, al heb ik ook nog een AVR1713 van Denon geprobeerd. Volume is onder de maat, zit ruis op en het beeld dat via de mac mini loopt is ook nog eens onscherp!

Aan welke receiver moet ik dan denken? Stereo geluid is het allerbelangrijkste!

[ Voor 19% gewijzigd door giantgiantus op 13-01-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05

FeaR

In GoT we trust

Je blijft echt maar je gal spugen op receivers hè. Neem je überhaupt wel de tijd die dingen goed in te stellen, dat heb je echt niet zo 1-2-3 voor elkaar. Als het beeld niet de juiste resolutie heeft dan doe je zelf al wat fout. Sowieso zal er iets mis zijn als je de receiver op zijn hardst moet zetten. Mis met het materiaal of met je oren, dat laat ik even in het midden.

Wellicht moet je even bedenken dat we op een forum zitten en dat je manier van posten ook van invloed kan zijn hoe er mensen reageren en of er überhaupt mensen reageren. De manier hoe je nu communiceert is niet heel positief.

[ Voor 29% gewijzigd door FeaR op 13-01-2013 14:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik zie het overigens niet als gal spuwen, het leek mij een hele fijne combinatie. Voor tv/films e.d is het geluid prima. Als het primair om geluidskwaliteit gaat is het niet heel erg fijn.

Ik heb gister een groot deel van de dag met twee verschillende receivers gespeeld. Aangesloten met toslink, hdmi, analoog etc.

Ruis op het signaal boven een zeker volume ligt niet aan mijn oren. Zet het volume normaal zeker niet ruim open, maar het moet wel kunnen en geeft iets over de kwaliteit.