Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, met mijn nieuwe Zyxel modem/router zie ik geen andere apparaten meer in het netwerk. Er staan geen firewall-instellingen op het LAN, maar vanaf geen enkele pc zie ik andere devices.

Mijn smb shares staan gewoon correct open.

Vanaf de admin-interface van de zyxel kan ik wel gewoon alle apparaten pingen en staan ze ook gewoon in de devices-list.

Via WiFi kan ik WEL bij mijn devices. Ik kan gewoon op m'n HTPC inloggen (XBMC) vanaf m'n iphone, maar zodra ik smb selecteer of devices ga zoeken, krijg ik een error 2 vanuit XBMC of host unreachable als ik ping.

De host-unreachable respons komt vanaf de machine die pingt :?

Dingen als MAC/IP collision heb ik al uitgesloten. Met een losse switch (ongewenste oplossing) kan ik ze wel zien.

Het lijkt er op dat ICMP en/of ARP uberhaupt niet door de router heen komen voor LAN apparaten. WLAN apparaten lukt dit dus WEL. 8)7

[ Voor 61% gewijzigd door Firesphere op 13-01-2013 14:09 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-09 09:06

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Hmmm, probleem lijkt hier in te liggen:
code:
1
ssk:error:892.605:processLanHostInfoMsg:129:could not find host entry for mac Addr b8:27:eb:4d:e9:31

Het lijkt alsof het modem niet met MAC adressen om kan gaan? :?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!