Beste tweakers,
Heb pas een upgrade gedaan op een Asus P5PC MX1333.
2 GB DDR2 667 MHz reepje bijgestoken en een core2duo E7400 (na een bios update met jullie hulp).
Nu zit ik op howstuffworks te lezen over bussnelheden en het belang daarvan.
Begin ik terug te denken aan mijn upgrade en dan vooral het ddr2 667 MHz reepje.
Mijn moederbord en processor ondersteunen 1066 MHz bussnelheid.
Bij de specs op de Asus site staat bij werkgeheugen ddr2 533/667 MHz.
Kan hier nu ook een reepje 1066 MHz in omdat de specs niet bijgewerkt is omdat het toen niet bestond?
Als dat zo is heb ik dus een beginnersfoutje gemaakt maar ga ik dat nog proberen recht te zetten.
In mijn bios kan ik ook de bussnelheid aanpassen tussen 0 tot 450 MHz per bus,
Heb ik na mijn update ook aangepast omdat mijn processor ook maar 2,1ghz aangaf en nu wel 2,8 GHz.
Maar ik heb nog over zit op 200 MHz van de 450 MHz per bus.
Dus het systeem kan nog sneller?
P.s. Bedenk me net dat het 2 geheugen sloten zijn dienen deze snelheden opgeteld te worden? 2x533=1066
Heb trouwens het reepje wat er zat 512 mb naar het 2e slot verplaatst weet niet wat zijn snelheid is en kan deze wat dingen verpesten. Die zal wel 533 MHz zijn en had ik mijn nieuwe reepje ook 533 moeten nemen?
Mvg
Heb pas een upgrade gedaan op een Asus P5PC MX1333.
2 GB DDR2 667 MHz reepje bijgestoken en een core2duo E7400 (na een bios update met jullie hulp).
Nu zit ik op howstuffworks te lezen over bussnelheden en het belang daarvan.
Begin ik terug te denken aan mijn upgrade en dan vooral het ddr2 667 MHz reepje.
Mijn moederbord en processor ondersteunen 1066 MHz bussnelheid.
Bij de specs op de Asus site staat bij werkgeheugen ddr2 533/667 MHz.
Kan hier nu ook een reepje 1066 MHz in omdat de specs niet bijgewerkt is omdat het toen niet bestond?
Als dat zo is heb ik dus een beginnersfoutje gemaakt maar ga ik dat nog proberen recht te zetten.
In mijn bios kan ik ook de bussnelheid aanpassen tussen 0 tot 450 MHz per bus,
Heb ik na mijn update ook aangepast omdat mijn processor ook maar 2,1ghz aangaf en nu wel 2,8 GHz.
Maar ik heb nog over zit op 200 MHz van de 450 MHz per bus.
Dus het systeem kan nog sneller?
P.s. Bedenk me net dat het 2 geheugen sloten zijn dienen deze snelheden opgeteld te worden? 2x533=1066
Heb trouwens het reepje wat er zat 512 mb naar het 2e slot verplaatst weet niet wat zijn snelheid is en kan deze wat dingen verpesten. Die zal wel 533 MHz zijn en had ik mijn nieuwe reepje ook 533 moeten nemen?
Mvg
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 14:33 ]