Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Topicstarter
De laatste tijd zijn er erg veel inbraken in onze gemeente en daarom zijn wij opzoek naar een zelf te installaren alarmsysteem. Nu zijn er honderden van deze systeem, van kant en klaar pakket tot het zelf samenstellen van een systeem. Er zijn draad(loze) systemen, systemen met koppeling naar een alarmcentrale (vaak met abonnements kosten), etc, etc....

Mijn vraag is nu of er mensen zijn die hier wat info over willen delen.
Bijv.;
Waar op te letten?
Juist wel/niet draad(loos)?
Wat zijn merken die je juist wel moet nemen/mijden?
Is een koppeling naar een alarmcentrale nuttig of juist niet (zal heel persoonlijk zijn).

Ik begrijp dat niet iedereen met zo'n systeem met naam en toenaam dat hier wil vermelden dit om het dieven gilde niet wijzer te maken. Maar ik hoop toch dat het mogelijk is om hier een leuk topic over op te zetten.

Ben vanmorgen aan het zoeken geweest naar systemen, maar zag na een uurtje de bomen door het bos al niet meer.... Wat is er krankzinnig veel aanbod op deze markt....

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik weet natuurlijk niet jouw hele situatie maar,

Een alarm werkt pas als de dief al binnen is en je dus al veel schade hebt. Ik denk dat je beter een goed slot kan kopen met een goed schild erom. Ook het overige hang en sluitwerk upgraden naar 3 sterren SKG. Ook zorgen dat het van buitenaf onaantrekkelijk eruit ziet. Dus moeilijk maken om via de container op het dakje van de berging te komen en dan zo via het raam naar binnen. Je zou daarbij ook stickertjes kunnen plakken met keurmerk veilig wonen. Als een dief bij zo'n huis komt dan lopen ze snel door naar een huis wat minder goed beveiligd is.

Een alarmsysteem werkt eigenlijk pas echt als je een gericht doel zou kunnen zijn, dus als je in een duur wijk woont waar bijvoorbeeld geld te halen is uit een kluis. Dan kan het alarm een afschrikkend effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:27
Met een alarmsysteem met doormelding naar de meldkamer komt er afhankelijk van de zones, redelijk snel iemand ter plaatse om te inspecteren wat er is gebeurd.
Uiteraard afhankelijk van je abonnement, zo kun je er ook voor kiezen dat ze eerst jou bellen, neem je niet op je zus die op de hoek woont, etc etc. Ze controleren dan ook meerdere keren per dag of je systeem nog intact is, van elke 5 seconden of sneller tot aan 2-5x per dag. Zo krijg je een melding mocht het systeem geen contact meer kunnen maken met de centrale.

Meestal kun je bij dat soort bedrijven ook systemen kopen die zonder doormelding werken, en alleen jou een melding geven op bijvoorbeeld je telefoon o.i.d.
Ik denk dat je als je dit wilt hier niet op moet besparen, en meteen een goed systeem moet aanschaffen.

Je kunt ook met schijnbeveiliging werken, neppe camera's neppe sensoren in je huis. Maar ik denk niet dat je dat wilt.

Het beste zou je dus kunnen informeren bij een beveiligingsbedrijf bij jou in de buurt of regio. Zij kunnen op basis van de huidige situatie in je huis een beter advies geven.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Topicstarter
Het huis is voorzien van skg** kunststof kozijnen en hang/sluit - werk.
Wat dat betreft is het huis redelijk op orde. Echter wil het feit dat er hier in de omgeving, de afgelopen maanden, enkel zeer brutale inbraken zijn gepleegd. Bewoners die 's ochtends om 8:30 beneden komen, gestommel horen en vervolgens oog in oog staan met een paar vlerken of op klaar lichte dag een ruit inslaan/eruit schroeven en op hun gemak hun gang gaan. In mijn ogen is het dan fijn om te weten dat er iemand in je huis is en je niet in een 1:veel situatie stuit met alle mogelijke gevolgen van dien.

Heb overigens het idee dat een paar van die brutale vlerken niet altijd opzoek zijn naar een klus met geld, maar wel naar dure apparatuur.

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-06 20:45
Freemann schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:50:
Het huis is voorzien van skg** kunststof kozijnen en hang/sluit - werk.
Wat dat betreft is het huis redelijk op orde. Echter wil het feit dat er hier in de omgeving, de afgelopen maanden, enkel zeer brutale inbraken zijn gepleegd. Bewoners die 's ochtends om 8:30 beneden komen, gestommel horen en vervolgens oog in oog staan met een paar vlerken of op klaar lichte dag een ruit inslaan/eruit schroeven en op hun gemak hun gang gaan. In mijn ogen is het dan fijn om te weten dat er iemand in je huis is en je niet in een 1:veel situatie stuit met alle mogelijke gevolgen van dien.

Denk overigens heb ik het idee dat een paar van die brutale vlerken niet altijd opzoek zijn naar een klus met geld, maar wel naar dure apparatuur.
Aan camera's of bewegingsmelders heb je vrij weinig als je gewoon thuis bent.
Dan heb je meer aan een sensor op de ruiten en een magneetsensor op de buitendeur. Dan kun je gewoon sochtends vroeg je ontbijtje pakken ofzo zonder je eigen alarm af te zetten.

Je hebt ze heel makkelijk. Zelfklevende sensoren op een batterij, die via je wifi naar een alarm gaan.
Wil je het ook nog lastig maken om te omzeilen dan moet je de sensoren bedraad aansluiten (wifi is makkelijk te storen). En een UPS voor het alarm (en je modem als je alarm naar buiten moet bellen/mailen), anders kan een inbreker namelijk makkelijk korstsluiting maken in je buitenlamp, waarna de aardlekschakelaar je alarm uit zet.

Als je toch camera's wil kun je dat op 2 manieren doen
1) Camera's voor afschrikking: duidelijk zichtbare camera's buiten.
Maar als iemand echt in wil breken, bedekken ze hun gezicht of ontwijken ze je camera's.
Let op dat je ze niet op de openbare weg richt, krijg je weer problemen mee.
2) Camera's voor boeven vangen: Verborgen HD camera's met nachtzicht binnen.
Voordeel: als ze buiten geen camera's zien hangen heb je goede kans dat ze binnen duidelijk op de foto/video staan.
Nadeel: je voorkomt er geen inbraak mee.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 14:42
Volgens mij houden inbrekers er ook niet van gezien te worden. Misschien een idee om rond je huis een aantal lampen te plaatsen met bewegings sensoren. Wil ze wel afschrikken denk ik. En dan bij de voordeur een bewegingssensor + lamp + verborgen camera? Als ze dan toch nog voor je deur staan heb je ze iig op beeld staan...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-06 14:38
ik zou idd meer inzetten op het preventief werk dan dat je op je werk kan meekijken hoe je huis rustig wordt leeggeroofd.
Dus rolluiken, ir bouwlampen, sirene bij ruitschade of deur-openen, en een flinke hond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Alarminstallaties hebben zelden zin: de investering is erg groot en er zijn weinig situaties waarin het schade of diefstal voorkomt. Het kost je ook niet alleen handenvol geld om te installeren, maar ook om te draaien: een enigszins knap alarmsysteem heeft zijn eigen noodstroomvoorziening die ervoor zorgt dat je alleen al aan stroom >100 euro per jaar kwijt bent. Alarminstallaties zijn in het algemeen (afgezien van bedrijven waar veel dingen van waarde liggen, bijvoorbeeld) een manier om bange mensen een hoop geld af te troggelen.

Houd altijd in het achterhoofd: Zelfs als er in jouw stad statistisch gezien veel inbraken zijn op het moment, is het financiële risico van een inbraak nog steeds nihil. Het heeft meer zin om je verzekering na te kijken (ben je voldoende verzekerd als een inbreker langskomt en de makkelijkste dingen meeneemt? Veel verzekeringen vergoeden maar 5000 of 10.000 euro nieuwwaarde), je deuren op slot te doen als je weggaat (ook je balkondeur, ook als je maar 5 minuten naar de buurman gaat, etc.) en ervoor te zorgen dat je sloten niet al te gemakkelijk gekraakt kunnen worden. De meeste inbraken worden vooralsnog gepleegd door een open deur of raam en door mensen die je kent, niet door vreemden die een ruit ingooien.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
[/quote]
RocketKoen schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:22:
[...]

Aan camera's of bewegingsmelders heb je vrij weinig als je gewoon thuis bent.
Dan heb je meer aan een sensor op de ruiten en een magneetsensor op de buitendeur. Dan kun je gewoon sochtends vroeg je ontbijtje pakken ofzo zonder je eigen alarm af te zetten.

Je hebt ze heel makkelijk. Zelfklevende sensoren op een batterij, die via je wifi naar een alarm gaan.
Wil je het ook nog lastig maken om te omzeilen dan moet je de sensoren bedraad aansluiten (wifi is makkelijk te storen). En een UPS voor het alarm (en je modem als je alarm naar buiten moet bellen/mailen), anders kan een inbreker namelijk makkelijk korstsluiting maken in je buitenlamp, waarna de aardlekschakelaar je alarm uit zet.

Als je toch camera's wil kun je dat op 2 manieren doen
1) Camera's voor afschrikking: duidelijk zichtbare camera's buiten.
Maar als iemand echt in wil breken, bedekken ze hun gezicht of ontwijken ze je camera's.
Let op dat je ze niet op de openbare weg richt, krijg je weer problemen mee.
2) Camera's voor boeven vangen: Verborgen HD camera's met nachtzicht binnen.
Voordeel: als ze buiten geen camera's zien hangen heb je goede kans dat ze binnen duidelijk op de foto/video staan.
Nadeel: je voorkomt er geen inbraak mee.
toon volledige bericht
Ik heb al jaren DIY zoneminder met camera's, het is niet goedkoop in aanschaf en continue 45-47W verbruik en je kunt de inbreker(s) zelden herken tenminste niet bij mij, maar het is wel zo makkelijk bij de afwikkeling van de schade bij de verzekering zeker na een paar inbraak(pogingen). Diefstal zelf de €10-500 max aan goederen, schade verschillende keren >€1000 euros.
Ook geen gezeur over het schadebedrag zelf, je hebt beelden waarop te zien is hoe en wat er zoal vernield wordt om binnen te komen
En mocht je binnen camera's hebben dan weet je waar de inbreker overal zijn neus in gestoken heeft.

Je hebt een stuk minder last van het onbehaaglijke gevoel in je eigen woning de eerste weken na een inbraak, waarbij van alles overhoop gehaald is en je de merkwaardigste dingen mist die maar een paar euro kosten.
Ik bedoel dus het gevoel na een inbraak, waarbij letterlijk alle kasten, laden van keuken/woonkamer/slaapkamer etc leeg gehaald zijn en op hopen in de ruimte liggen. Wat niet snelgenoeg opengaat wordt open gebroken (vrij staande woning buiten de bebouwde kom)

Dat je problemen krijgt dat je camera's een stukje openbare weg mee zouden nemen, valt reuze mee, zolang het maar niet in je ingestelde eigen detectie zone zit, ik heb sinds 2000 nog nooit een opmerking van de politie gehad daarover bij het afkijken van de streams, ze kloppen zelfs aan voor beeldopname als bij de (over)buren is ingebroken of een poging gedaan in de hoop dat mijn camera's toch wat meer hebben vastgelegd dan mijn stukje.
Mijn buren hebben ook geen bezwaar het tegendeel zelfs, maar ik overleg wel eerst met ze en laat ook zien wat de camera's alles kunnen zien, ik heb o.a. draaibare 3x zoom apexis buitencamera met losse IR floodlights

Edit:
mux schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:52:
Alarminstallaties hebben zelden zin: de investering is erg groot en er zijn weinig situaties waarin het schade of diefstal voorkomt.
De inbraak/schade zelf voorkom je niet, maar de afwikkeling met de verzekering is een andere fustrerend gevolg wat soepeler verloopt.
Statistiek, wij werken beide als ook de meeste om mij heen, in een straal van 100 meter rond mijn woning liggen 16 andere vrijstaande woningen en er is nog geen 2 jaarsperiode zonder, sinds 2006 heb ik mijn camera's duidelijk zichtbaar sinds dien ben ik nog overgeslagen, maar de meeste op 1-3 na hebben inmiddels ook alarminstallaties en sommige ook duidelijk zichtbaar camera's.

Van de aangehouden/veroordeelde inbrekers(7-8) sinds 2006 was geen uit mijn gemeente
(2 waren zo slim de oude reserve GSM van mijn partner te gebruiken bij een volgend klusje elders in NL, dat ze op heterdaad betrapt zijn)
voor zover de statieken

[ Voor 13% gewijzigd door Domba op 12-01-2013 17:13 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Topicstarter
Tja, ik snap dat men hier in wil zetten op preventie obv hang en sluitwerk. Maar met alle respect;
Vrienden van ons hebben laatst €600(!!!) uitgegeven aan 2 DOM Diamant cylinders met 4 sleutels.
Dit op advies van de politie omdat er recent in 2 woning ingebroken was door de cylinders te kraken (vraag me niet wat ze er precies mee bedoelen). Volgens de Politie zijn de inbrekers met deze methode binnen 20 sec. binnen. Daarbij komt ze in een 1 jaar oud nieuwbouwhuis wonen met SKG*** en politiekeurmerk.
Dus wat zegt dat allemaal nog.... Bij mij ouders in de buurt hebben ze op klaar lichte dag gaatjes in de kozijnen geboord en de knippen opengemaakt (is op te lossen met 2 handelings knippen). Bij een collega van mijn Pa werd 's avonds (>21:00) aangebeld, zijn honden sloegen aan, hij keek door het raam naast de deur en zag niemand. Later op de avond ging hij zijn honden uitlaten en toen bleek er 3 huizen verder in te zijn gebroken. 1+1 is dan voor mij 3 en idd een hond(en) werken, maar andere afschrikwekkende maatregelen zouden ook kunnen werken.

Als ze binnen willen komen, dan komen ze echt wel binnen en zeker als ze een doel hebben. Maar als je ze af kan schrikken dmv camera's en/of zichtbaar (onderdelen van) een alarm systeem, dan meen ik dat dat beter kan(!) werken als hang en sluitwerk voor >€1000.

@mux;
Het is leuk om je te verzekeren tegen inbraak(/verlies van goederen), maar als je oog in oog staat met een inbreker... wat doet die verzekering dan voor je? Vind statistieken altijd leuk, het zijn getallen die je altijd in je voor/na -deel uit kan leggen. Jij zegt dat de kans klein is dat er ingebroken wordt, maar ik zeg dan; De kans is aanwezig en dus moet je er iets tegen doen. Net als de Staatloterij; De kans is minimaal, maar iedere maand doen er een paar honderdduizend mensen mee.

Maar ik was dit topic eigenlijk begonnen met het idee om beveilingssystemen te bespreken, maar het gaat nu meer in de richting van preventie (wat mijninziens ook niet in dit (sub)forum hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-05 13:41

mux

99% efficient!

Het punt wat ik probeer te maken is dat je je niet overmatig moet laten leiden door angst en emotie. Als de kans op inbraak zo klein is, dan kun je nog zo luisterrijk vertellen hoe eng het wel niet is om oog in oog met een inbreker te staan, maar het gaat toch nooit van je leven gebeuren. Dan kun je beter eerst de 100 andere traumatische zaken afzekeren die waarschijnlijker zijn om te gebeuren in je leven.

En als je dan nog steeds bang bent voor inbrekers: begin dan niet met een alarmsysteem, maar begin met dingen die daadwerkelijk nut hebben. Deuren op slot, geen waardevolle spullen in het zicht en een goede verzekering. Want zelfs als er ingebroken wordt, zorgen niet-opportunistische dieven (lees: mensen die gewoon een open deur inlopen) er bijna altijd voor dat ze zeker weten dat niemand thuis is. Je laatste prioriteit bij het beveiligen van jezelf en je huis tegen inbraak is een alarmsysteem.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Topicstarter
Laten we het over alarm/beveilingssytemen hebben en niet over hang en sluitwerk. Anders had ik wel een topic aangemaakt met titel: "huis beveiligen met hang en sluitwerk"

@mux;
Wij zitten op 2 verschillenden ideeen omtrent beveiliging van eigendommen.
Ik hoop dat jullie iedere maand met een loterij meedoen en nooit met een inbraak te maken krijgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Freemann op 12-01-2013 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Nu online
Wat verwacht je van een alarm systeem, voordat je een invulling maakt

Mijn huis ligt toevallig in een postcodegebied dat ik elk jaar 3-5% kans maak op een inbraak (verschillende jaren 34-46 inbraken/1000 woningen)

Ik heb naast een klassiek systeem een los Camera's systeem met zoneminder voor:

-Aan te geven dat ik een beveilig heb en minder aantrekkelijk te maken
-Een poging om inbreker zijn tijd te beperken
-Om de afhandeling erna soepeler te laten verlopen
-Voor eventuele meer kans op sporen van de inbreker(s) zelf en waar deze overal is geweest.
Met duidelijk zichtbare camera's buiten, verwacht ik niet dat die herkenbaar in beeld staat
-Alarmsysteem voegt alleen wat toe als preventief ook redelijk op orde is, zodat het meer moeite kost

Een inbreker die langer dan 5 minuten binnen rondloopt is een slak, alhoewel ik daar andere oude ervaring heb toen ik nog geen camera's had.

Een brutale via platdak 1e verdieping badkamer, veroorzaakt eerst een alarm, door een kat te dumpen en de trap af te jagen naar beneden,
Verbergt zich in een kast in de slaapkamer om rustig zijn gang te gaan nadat de beveiliger weer weg is, weet die beveiliger veel die op het alarm afkomt dat wij helemaal geen kat als huisdier hebben, die ziet door het raam alleen maar een kat rondlopen en gaat weer. Het alarm blijft natuurlijk en pas na contact met de meldkamer op weg erheen valt het dubbeltje, voldoende tijd voor de inbreker.

Nog een lange quote:16 inbrekers in een PKVW rapport
Zichtbaarheid en sociale ogen
De geïnterviewden zeggen zich niet al te veel aan te trekken van zichtbaarheid
en sociale ogen. Wellicht doen zij dit impliciet wel. Een belangrijke
opmerking die in dit verband door zowel inbrekers als politie werd
gemaakt betreft de ervaring dat de aanwezigheid van mensen lang niet
altijd wil zeggen dat deze mensen ook daadwerkelijk ingrijpen als zij iets
zien of horen dat ongewoon is.
• Verlichting
Ook verlichting wordt door veel respondenten niet ervaren als een grote
belemmering voor een inbraakpoging. Net als bij het vorige punt lijkt verlichting
op zichzelf geen al te grote preventiewaarde te hebben. In combinatie
met sociale ogen wordt verlichting minder plezierig gevonden.
Wijkagenten zien onvoldoende verlichting als een risicofactor. Maar ook
zij ervaren dat betere verlichting als inbraakwerende maatregel pas effect
heeft als dat in combinatie met andere maatregelen wordt toegepast.
Pagina 63 Hoe doen ze het toch? Modus Operandi Woninginbraak DSP - groep
• Breken van ruiten
Driekwart van de geïnterviewde daders zegt met succes alle soorten ruiten
in woningen in te kunnen slaan en dat min of meer regelmatig te
doen. Dubbelglas en gelamineerd glas houdt hen niet tegen. De FOmedewerkers
in de vijf onderzochte regio’s zien het zelfde. Of de daders
die wij spraken ook op glas zijn gestuit dat voldoet aan de nieuwe eisen
van het PKVW is niet bekend.
• Buit of sleutels in zicht
Meer dan eens vernamen we van de respondenten dat het in zicht zijn
van een aantrekkelijke buit de inbraakmotivatie activeert. Dat kan gaan
om geld, om gadgets of luxe goederen, om laptops, sieraden, autosleutels,
etc. De recherche ervaart dat autosleutels meer en meer in trek zijn
bij woninginbrekers en vaak via glasbraak worden buit gemaakt. De autosleutels
blijken veelvuldig in de buurt van de deur te vinden te zijn.
Een enkele inbreker zegt te letten op sleutels die bewoners zichtbaar in
het slot laten zitten, dat hebben we echter niet veel gehoord. De politie
wijst wel op dat risico. Deels uit ervaring, maar men geeft tegelijkertijd
ook aan dat inbraken waarbij de sleutel kon worden omgedraaid soms
moeilijk aan te tonen zijn. De voorafgaande werkwijze is lang niet altijd
duidelijk.
• Bereikbaarheid 2e verdieping
Bijna de helft van de geïnterviewden geeft aan in eengezinswoningen regelmatig
op hoger gelegen verdiepingen in te breken. Zij werken zich
vooral via regenpijpen omhoog. Maar ook vaste of losse objecten worden
als opstapje gebruikt. Twee van de zestien respondenten geven aan via
een balkon omhoog te klimmen. Vijf van de zestien inbrekers geven aan
vaak ook in meergezinswoningen via de buitengevel omhoog te klimmen,
meestal van balkon naar balkon. Zij gaan vaak hoger dan de 2e verdieping.
Vooral spijltjeshekwerken vinden zij erg handig.
toon volledige bericht
Bron

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Topicstarter
Kijk dat is een net stuk met leuke cijfers.

Dit zijn de inbrekers:
De leeftijd van de zestien geïnterviewde woninginbrekers varieert van 25 tot
50 jaar. De helft is dertiger. Het betreft uitsluitend mannen en met een overwegend Nederlandse achtergrond. Slechts vier van de geïnterviewden zegt
woninginbraak als hoofdactiviteit te hebben; slechts één persoon richt zich
uitsluitend op woningen. De meesten hebben meer ervaring met inbraak in
winkels, bedrijven, kantoren, instellingen, etc. Toch is het geschatte aantal
woninginbraken bij een aantal respondenten ontstellend hoog: meer dan
duizend(en) inbraken worden genoemd (4 respondenten). Bij ongeveer de
helft beperkt het aantal zich tot maximaal 100. Vier respondenten noemen
aantallen tussen de 100 en de 500.
Heb even in het document gezocht naar "alarm" en het volgende gevonden:
Zo vertelde een inbreker
ooit met een 'supermagneet' alle telefoonverkeer en alarminstallaties in een
bepaald gebied buiten werking te hebben gesteld.
Over de aanwezigheid van
een alarminstallatie denken de inbrekers verschillend. Sommigen zeggen
woningen met alarm liever te mijden, anderen beweren dat een alarm installatie gemakkelijk onklaar te maken is. Een van de meer professionele inbrekers geeft aan geen problemen te hebben met alarmsystemen; hij achterhaalt de code en schakelt zo het alarm uit: “Voor vijftig euro koop je een
cameraatje en zo kom je de code te weten”.
Nu een stukje over Gelderland:
In deze regio ziet men verder dat de gelegenheidsinbrekers de dure wijken
over het algemeen mijden; de vaak betere beveiliging van de woningen
(alarm, hekken) vormt een belemmering.
Wat zeggen de daders
Zoals gezegd laten de meeste respondenten zich niet snel ontmoedigen.
Toch zijn er omstandigheden die ze minder aantrekkelijk vinden. De antwoorden zijn echter uiteenlopend. Genoemd zijn, in willekeurige volgorde:
• de (vermoedelijke) aanwezigheid van de bewoners
de aanwezigheid van een alarminstallatie
• een hoge concentratie van mensen in de omgeving
• de aanwezigheid van honden
• infrarood camera's
• de aanwezigheid van politie in de buurt
Bovenstaande punten betreffen in belangrijke mate factoren die te maken
hebben met gehoord en gezien worden, en dientengevolge de pakkans.
Wanneer expliciet naar de mening over verlichting wordt gevraagd, zeggen
de respondenten echter zich daardoor nauwelijks te laten afschrikken. Verlichting is soms juist wel handig, want dan zie je goed wat je doet. Dat maakt
duidelijk dat het vooral om de combinatie van verlichting en sociale ogen
gaat. Goede verlichting in combinatie met camerabewaking vindt men ook
niet prettig

21
.
Alarminstallaties die zijn ingebouwd zijn ook lastig, omdat niet duidelijk is
waar of hoe je die uit kan schakelen.

Preventiemaatregelen voor eengezinswoningen, die de daders zelf aanraden zijn:
• zwaarder hang- en sluitwerk (4x genoemd)
• waakhonden (4x genoemd)
• het toepassen van rolluiken (maakt veel lawaai; 5x genoemd)
alarminstallatie (2x genoemd)
Overige tips waren onder andere (alles slechts één keer genoemd):
• grindpaden (maakt veel lawaai)
• schrikverlichting
• anti-inbraakstrips op ramen
Noot 21 In recent onderzoek van het CBS bleek juist dat in buurten met weinig straatverlichting de kans
op inbraak twee maal zo groot is als in goed verlichte buurten. Zie voor een link naar dit onderzoek noot 18.
toon volledige bericht
Alarmsystemen werken voor sommige inbrekers preventief.
De (zichtbare of vermoedelijke) aanwezigheid van bewoners is voor sommige daders een reden af te haken, anderen zal het worst wezen. Ook deze
uitspraken corresponderen met hetgeen de daders ons vertelden.
Preventie
Preventie
In een open vraag hebben de geïnterviewde daders suggesties gedaan voor
betere beveiliging. De belangrijkste preventietips betreffen het plaatsen van
anti-inbraakstrips (ook op ramen), het dichten van kieren in kozijnen, het
aanbrengen van beter hang- en sluitwerk en het beperken van opklimmogelijkheden
. In de politie interviews kwam naar voren dat driepuntssluitingen
preventief kunnen werken, omdat het meer moeite en dus tijd kost dergelijke
sloten te forceren.
De Belgische woninginbrekers brengen dit laatste punt
ook naar voren.
Wat betreft de preventieve werking van verlichting zijn de meningen verdeeld. Schrikverlichting vinden de respondenten vervelender dan continue
verlichting.
Het uitschakelen van alarminstallaties is voor diverse inbrekers
geen probleem, andere zeggen dan liever een ander object te kiezen.

Van belang is echter, zo weten we inmiddels, dat maatregelen niet afzonderlijk worden getroffen, maar altijd in combinatie met elkaar. Een goed slot in
een slechte deur heeft even weinig zin als het aanbrengen van verlichting
op plekken waar niemand zicht op heeft.
Het belang van zichtbaarheid en sociale ogen blijkt wisselend te worden
ervaren. Een veel gehoorde opmerking, zowel van de daders als van de
politie is, dat buren en passanten weinig geneigd zijn alarm te slaan als ze
al een onbekende bij een woning zien of als zij al breekgeluiden horen.
Vooral in buurten met weinig sociale cohesie is hiervan niet al te veel te
verwachten. Dit preventie aspect sorteert wellicht vooral in combinatie met
andere maatregelen positief effect.
Weinig inbrekers zeggen zich bij voorbaat door het PKVW af te laten schrikken. Zij zijn bovendien van mening dat bewoners in PKVW woningen en
wijken eerder geneigd zijn tot laks gedrag
. Binnen dit onderzoek kon niet
worden vastgesteld in hoeverre de respondenten hun activiteiten daadwerkelijk op deze woningen richten en in hoeverre de door hen aangegeven MO op gecertificeerde producten werd losgelaten.
Het afsluiten van achterpaden behoeft volgens de wijkagenten aandacht. De
inbrekers zelf reppen veel minder over het belang van vluchtwegen, maar
impliciet zal de gelegenheidsdader hier hoogstwaarschijnlijk wel rekening
mee houden. Hij blijkt er immers zijn pakkans door te kunnen verminderen.
Het afsluiten of compartimenteren van achterpaden is in situaties met veel
particulier woningbezit vaak een lastige opgave. Daar waar woningcorporaties een heel bouwblok in beheer hebben, kan veel gemakkelijker een centraal besluit worden genomen en maatregelen worden getroffen.
Ook voor het bereiken van een beter beveiligingsniveau op buurtniveau is de inzet
van woningcorporaties van veel betekenis. Zij kunnen besluiten in één klap
een groot aantal woningen van beter hang- en sluitwerk te voorzien en het
onderhoud op niveau te brengen. De politie zegt aan de inbraakspreiding te
kunnen zien waar de grens tussen het (wel en niet aangepaste) bezit van de
ene en de andere corporatie loopt.
Voor de aanpak van de georganiseerde bendes is inzet van de recherche
nodig. Vooral samenwerking op bovenregionaal niveau is onontbeerlijk. Deze bendes laten zich niet afschrikken door op het PKVW gebaseerde preventiemaatregelen.
toon volledige bericht
Oftewel;
Verlichting wordt vaak als prettig ervaren, schrikverlichting kan vervelend zijn, continue verlichting wordt in sommige gevallen als prettig ervaren ,3puntssluitingen worden als vervelend gezien, alarminstallaties zijn ze niet blij mee, plaats anti-inbraak strips, PolitieKeurmerk VeiligWonen(PKVW) maakt geen indruk, PKVW wordt soms als uitdaging gezien, bij woning met PKVW gaat inbreker uit van laksheid bij bewoners, (IR) camera's worden "absoluut" niet op prijs gesteld, zwaarder hang- en sluitwerk op >=SKG2, rolluiken zijn ze geen fan van, waakhond(en) willen ze voor wijken.

Zoals het er dus naar uit ziet, lachen de meeste inbrekers om zaken als verlichting, standaard hang/sluit -werk, PKVW
Maar zijn wel juist wel onder de indruk van de grotere (constructie) investeringen als;
Camera's, rolluiken, inbraakstrips, hekken, alarminstallaties en ook simpele zaken als grindpaden.

Daarbij moet natuurlijk wel de kanttekening gemaakt worden dat dit alles in combinatie met elkaar getroffen moet worden. Zo is een SKG*** kozijn met <=SKG* hang/sluit -werk onzinnig en zal een camera ook geen zin hebben als een inbreker een (letterlijk) open- deur/raam kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Nu online
Het is steeds een afweging tussen hoeveel moeite het moet kosten en investering en met welk type je het meeste rekening dient te houden gelegenheid of professional.

Bij verspreid vrijstaande huizen, slaan ze eerder een ruit in dan bij een rijtjes huis.

Een voordeur 3 puntssluiting met 2 haken i.p.v. 3 schoten en inbraakstrip en dievenklauwen, geeft de schroevendraaier of koevoet geen aangrijpingspunt of flipperen van de dagschoot, blijft de cilinder zelf over.

De 2 met kracht zijn cylinder afbreken, en kerntrekken beide zijn te voorkomen met een speciaal beslag schild Blijven de o.a. lock picking en lock bumping over, alleen vraagt dit meer vaardigheid, voor verkenning en voorbereiding (cilinder profiel/merk herkennen) wat niet echt meer in het segment gelegenheid zit. De prof komt met een doel dat de moeite loont.

Een alarmsysteem dat binnen uitgeschakeld kan worden met een code of een RFID chip, een RFID lezer voorkomt dat met een mini spy camera de code afgekeken kan worden als ook een plek die van buiten af niet zichtbaar is. De gelegeheids dader haakt snelller af omdat de tijd tot de sirene afgaat beperkt is.

Het alarmsysteem zelf, bekabelt en bijvoorkeur dual sensors i.v.m. minimale kans op vals alarm
PIR + MW (microgolf) MW is wel gevoelig voor vliegende insecten en zeer beperkt voor tocht, maar PIR is te ongevoelig voor vliegende insecten en omgekeerd is PIR gevoelig voor zonlicht die een plek in sensor gebied valt en deze opwarmt.
PIR + Ultrasoon Ultrasoon is meer gevoelig voor tocht bijv bewegende gordijnen.
Met andere combinaties heb ik geen ervaring.
Deurcontacten/ramen met reed/hall contacten alleen als er een metaalplaat naar de buitenzijde mogelijk is, zodat een sterke magneet geen effect heeft, anders microswitch/schakelaar type.
Hoe doormelding is een persoonlijke zaak, ik gebruik alleen naar mijn mobieltje, mijn modem heeft GPRS back-up.

Biedt de gelegenheids dader nog steeds de gelegenheid om via de buitenlamp kortsluiting te maken, bij gerenoveerde en gebouwd na een bepaalde datum woningen en grotere panden neemt die wel een risico, sinds enige tijd zijn 2 aardlekschakelaars voorgeschreven met goede kans dat het alarm niet op de zelfde aardlek zit als de buitenverlichting.
Een UPS of accu zorgt voor enige uren aan noodstroom maar na enige tijd is dat op.
Ik heb dan ook nog camera's met IR met 850 nm en in de avond/nacht is dan te controleren of het wel gelukt is (jammer ander fase/aardlek)

De keuze blijft camera's goed zichtbaar on verborgen met minder zichtbare IR zoals deze inbraak opnamen
Keuze is ook afhankelijk van de situatie en woning en of ze door bebouwing een bepaalde route moeten nemen

Camera's zijn er in vele varianten, zorg dat deze buiten bereik zitten (denk ook aan vliegende stoeptegels en stenen, niet ongezien mogelijk is), ik heb weinig ervaring met verschillende merken en type, ik heb persoonlijk de voorkeur (smaken verschillen) voor zoneminder boven de windows versies i.c.m. Foscam en Apexis (instap modelen), Axis 5mp (prof segment) vraagt ook om een stevige infra structuur en bij mij zijn de afstanden niet zo groot als een parkeerterrein.

Naast de logging naar de server (1 gebruiker) kan los via inlog ook meegekeken wordt via een 2e user en webbrowser op deze camera's, als ik iemand verwacht en ik ben achter in mijn hobbyruimte bezig met gehoorbescherming op dan kan ik die voor de deur zien staan

Ik gebruik bekabelt, wifi is ook mogelijk maar uitschakelbaar, de bekabeling zelf vraagt extra aandacht zeker met PoE, in veel gevallen redt deze dat niet met een passieve met meegeleverde netvoeding, omdat de CAT6 kabel geen 23AWG is maar dunner of ook geen vol koper maar CCA die 40% meer weerstand heeft of nog erger CCS 60%.
Dan benodigde je een hogere inject spanning (max is 48V in LAN kabel) met een step-down LM2596 module aan de camera kant. Of een aparte voedingskabel (>15m 0,5mm2 is onvoldoende bij Foscam met de meegeleverde netvoeding) maar 2x0,75mm2 tweelingsnoer kan je dan beter 230AC sturen en een contrastekker bij de camera, want deze wil je tenslotte wel op de UPS hebben.

Edit: camera oplossing met analoge CCTV zoals deze zijn nog steeds goedkoper dan bovenstaande IP cam oplossing, maar dat is keuze en smaken verschillen. Over het algemeen is CCTV met analoge camera 320x240 veelal, zeker de zoom camera's zijn stukken gunstiger zoals zoiets, maar hogere resoluties is weer IP camera's

[ Voor 9% gewijzigd door Domba op 13-01-2013 19:10 . Reden: CCTV toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:21
Stel ik plaats een paar van die bewegingssensoren in de woonkamer en laat gewoon ik weet niet hoe veel lampen aan gaan op het moment dat ze binnen zijn. Zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Nu online
smeerbartje schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:02:
Stel ik plaats een paar van die bewegingssensoren in de woonkamer en laat gewoon ik weet niet hoe veel lampen aan gaan op het moment dat ze binnen zijn. Zou dat helpen?
Ben bang in veel gevallen niet, die ongewenste bezoeken zijn op alle momenten van de dag ook overdag .
Bij donker als die de buitenlamp met bewegingsensor al gepasseerd is, kan naar het raam gelopen worden om de gordijnen dicht te maken. (ik heb bij één gehad dat werkelijk overal licht aan was, waar ze geweest waren)
Bedenk hij/zij is/zijn al binnen, nog luttele seconden van een potentiele buit verwijdert,

Als die sensoren nu ook de deurbel laten overgaan en een voiceopname die begint te roepen of je thuis bent
of een voiceopname start in een andere ruimte waarbij de telefoon overgaat en wordt opgenomen en iemand enthousiast een gesprek voert, dan krijgen een aantal vreemden misschien wel de zenuwen.
Maar onderschat niet hoe verbaaswekkend goed ze van je leefsituatie op de hoogte zijn, gisteren nog moeten vaststellen gezien de timing, toen het 3 deuren verderop in de straat raak was.

Als het doel voor binnenstappen niet vast staat dan is de slaapkamer de eerste keuze voor de "gouden greep" niet de woonkamer (tenzij de apparatuur op het lijstje staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferrero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 13:40

ferrero

el mosquito

Mijn advies is laat het beveiligen van je woning aan de professional over. En overleg met je verzekeraar wat ze in jou situatie van je verwachten en/of adviseren. Als iemand echt bij je naar binnen wil, lukt dat toch wel. Je kan wel wat doen om het moeilijker te maken. Een professional ziet, weet en constateert altijd meer dan jezelf. Let wel op dat je een gerenommeerd bedrijf kiest. Er zijn namelijk een hoop schroothandelaren actief in de beveiligingsbranche. Wees dus ook niet bang om geld uit te geven. Want het is net zoals bij de autodealer, je krijgt geen mooie BMW voor de prijs van een KIA.

Innocam | Synology Camera Licentie per E-mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Nu online
Voor je in gesprek gaat met de verzekeraar werp een vluchtig blik op de risico klassen, praat een stuk makkelijker.

Pagina: 1