NAS voor films en backups

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256912

Topicstarter
Ik wil met m'n verjaardag een Synology NAS gaan halen voor 't downloaden/opslaan van films en 't maken van een backup. Ik had een 2-sleufs op 't oog zodat ik em later nog kan uitbreiden. Zo kwam ik op de volgende modellen uit, en heb de specificaties van Synology maar even naast elkaar gezet:

Afbeeldingslocatie: http://i1207.photobucket.com/albums/bb464/QuakeFX/NAScomp_zps1ecba9a8.jpg

Nou vroeg ik me af of de verschillen alleen in de specs/kleur zitten of dat er nog andere zaken zijn waar ik op moet letten. Waar ik naartoe wil werken is 't volgende:

-couchpotato op de nas draaien en syncen met imdb (onderweg films toevoegen en thuis laten downloaden)
-24/7 downloaden van BT en NZBs, eventueel overdag gelimiteerd tot 30% snelheid, 's nachts gewoon 100%
-bijv. elke zondagnacht automatisch een 1:1 kopie maken van de opslagschijf in m'n pc (300GB in gebruik), bestanden die niet meer op de pc staan een week later pas van de nas verwijderen
Edit: 't gaat om MKVs van +-10GB per stuk, 1080p

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 12-01-2013 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32
Er is toch wel wat op Google te vinden of deze eisen te realiseren zijn met één van de bovenstaande NAS'en?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qua software zit er geen verschil in voor zover ik heb begrepen. Ik vroeg me meer af hoe de snelheid in de praktijk bevalt en wat ervaringen met deze modellen zijn. Op papier kan 't er altijd goed uitzien maar ik wil niet dat als ik er content vanaf haal en hij tegelijkertijd m'n nzb moet unrarren dat 't dan ineens blijkt dat 't niet helemaal werkt zoals verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat toch maar voor de DS213 ga. Zouden jullie in dit geval voor een 7200rpm of 5400rpm schijf gaan? Ik sta eigenlijk op 't punt hem te bestellen maar hier ben ik nog niet helemaal uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-07 16:39
Ik weet niet hoesnel je internet is, maar mijn 409+ haalde maximaal 4 MB /s download.
hierna heb ik een eXtreamer ultra gekocht voor die taken. die trekt het wel.

ikzelf zou de 213 kopen, snellere CPU, meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
't Is ook een beetje dat 't prestatieverschil in deze vergelijking lager ligt dan verwacht.

Stel ik begin met een 3TB schijf en die raakt vol, kan ik er dan later gewoon een extra schijf bij prikken? Telt ie 't volume er dan gewoon bij op en gaat ie vrolijk verder of moet je dan weer alles formatteren oid? En hoeveel probleem geeft RAID 0 over 't algemeen met 2 verschillende schijven?

Edit: Besteld! :*) Neemt niet weg dat ik me nogsteeds afvraag hoe dit straks in z'n werk gaat. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 256912 op 15-01-2013 00:36 ]

Pagina: 1