Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438006

Topicstarter
Mijn telefoon maakte altijd hele mooie foto's maar sinds een tijdje zijn ze heel erg wazig. Ik denk dat het aan de lens ligt het ligt iig niet aan mn scherm. Zou mn lens beschadigd zijn of gewoon vies? En wat kan ik hier aan doen? Please help want ik vind het echt vervelend dat ik geen scherpe foto's meer kan maken.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 492998

Heb je al een keer met een mild schoonmaakmiddel en een doekje de lenscover aan de buitenkant schoongemaakt? En zo ja, zijn er dan krassen oid te zien?

Edit: overigens, ken je dit: Het algemeen beleid #quickstart ? Dan is het handig om ook te vermelden wat je zelf al gedaan hebt, dat helpt ons om beter mee te kunnen denken :)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 492998 op 12-01-2013 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Dit kan al veroorzaakt worden door een simpele kras op de cameralens (bijvoorbeeld door de telefoon over een tafel te schuiven o.i.d). Controleer eens op krassen. Is de telefoon toevallig een keer gevallen, hierdoor zou eventueel het autofocus-mechanisme stuk kunnen gaan.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal hem idd even proberen schoon te maken, er zijn wel een soort krasjes te zien maar ik weet niet of dit gwn vuil is. Ik denk niet dat de autofocus stuk is want je ziet wel dat ie probeert scherp te stellen maar de foto is even wazig als voor je een foto maakt zegmaar. Wat als er krassen op zitten? Kun je dat laten repareren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de lens schoongemaakt maar nog steeds wazige foto's wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438006 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:34:
... je ziet wel dat ie probeert scherp te stellen maar de foto is even wazig als voor je een foto maakt zegmaar. ..
Dacht dat veel Motorola's bij het scherpstellen een soort rechthoek lieten zien op het punt van het beeld, waar de sensor op scherp stelt. Vaak ook met dat de rechthoek zelf groen kleurt of in één van de hoeken van het beeld een groene stip komt te staan zodra de camera heeft kunnen scherpstellen.
Is dat normaal gesproken bij jou ook het geval?

Hoe verloopt dat nu, kan je nog steeds ook het scherp stellen zien op het beeldscherm of wordt e.e.a. ook op het beeldscherm niet meer scherp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Staat de telefoon camera niet toevallig op de macro modus, kan ook het wzige verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee hij staat niet op macro modus maar het scherpstellen blijft ook gwn zo. Ik heb niet zo'n rechthoek, het lijkt alsof hij in en uit zoomt zegmaar. De foto lijkt na het scherpstellen bijna nog waziger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
O nee er zit idd een klein rechthoekje in het midden en die wordt rood als ie scherp stelt maar hij wordt niet scherper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het om lichte krasjes gaat, in de zin van alleen zichtbaar als je heel goed kijkt of onder een bepaalde hoek moet kijken om het te zien, dan zou dat meestal niet echt een punt moeten opleveren zoals jij dat nu ervaart.
Voor zover ik Motorola's Motoluxe toestel ken van reviews en een keertje (zeker 3/4 jaar terug) een paar min. er mee spelen, is het gebruikelijk om dat kleine rechthoekje groen te zien kleuren als het toestel scherp kan stellen. Blijft ie rood, dan lukt het scherpstellen niet. Heb geprobeerd dit na te gaan in de handleiding, maar die gaat daar helaas niet op in.
Hoe is jouw ervaring daarmee tot nu toe? Dat inderdaadbij de voorheen scherpe foto's er toen ook de groene rechthoek zichtbaar werd, of juist niet?

Je zou eens contact op kunnen nemen met Motorola om dat te verifiëren, kun je (mocht inderdaad de rechthoek groen moeten worden) meteen ook vragen wat de beste manier is om je telefoon eventueel gerepareerd te krijgen.
Denk dat in het geval van een reparatie, t nog best lastig kan worden als Motorola het niet onder garantie oid laat vallen. Dan heb je een toestel van ca €200,- à €250,-, en kan in verhouding tot de aanschaf-prijs een reparatie redelijk duur uitvallen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe zou ik contact op kunnen nemen met motorola?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438006 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 20:27:
Hoe zou ik contact op kunnen nemen met motorola?
http://www.motorola.com/s...files/Service-Centres.pdf geeft meer info. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Graag gedaan. Laat anders ook even weten hoe de winkel hier mee om is gegaan, en hoe de rest van het reparatie-proces is verlopen.
Dan kan iemand die in de toekomst (min of meer) hetzelfde probleem heeft, dat snel en goed terug vinden in GoT! En worden we met z'n allen weer een stapje wijzer :)
Pagina: 1