Windows 8, hibernate tijdens verbinding andere pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-10 09:20
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem (of uitdaging). Ik heb een HTPC met windows 8. Deze computer wordt ook gebruikt als file server, dus alle bestanden staan op deze computer en andere computers in het netwerk kunnen bij de bestanden komen.

Nu wil ik de computer zo energiezuinig mogelijk opereren en heb ik dus ingesteld dat de HTPC na 20 minuten in hibernate moet gaan. Alleen, dat doet hij nu ook als ik met een andere computer verbonden ben en ik bestanden aan het kopieren ben. Dus dan wordt het kopieren afgekapt en is de verbinding weg.

Heeft iemand een idee hoe ik kan instellen dat als er een actieve verbinding is de computer aan moet blijven?

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Niemand? Als ik het niet duidelijk heb omschreven hoor ik het graag!

[ Voor 78% gewijzigd door JustMyOpinion op 13-01-2013 13:55 ]

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Je hebt er vast al gekeken, maar ik denk dat de Multimedia Settings in het power management dit zou moeten voorkomen.
Ik heb zelf een Engelstalige Windows 8, maar kijk eens bij (vrij vertaald):

Win-Toets+X --> Power Opties --> Wijzig plan Instellingen (bij het gekozen power plan) --> Wijzig geadvanceerde power instellingen --> Multimedia instellingen --> Bij het delen van Media -->

Optie zou op iets van, voorkom slaapstand ofzo moeten staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Oaquasis op 13-01-2013 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
Net geprobeerd, maar helaas. Probleem is bijvoorbeeld als ik een document open en hem op een ander computer bewerk en (nog) niet opsla. De server denkt dat er niets gebeurt en gaat in slaapstand. Op dat moment krijg ik dus een melding en moet ik hem eerst ontwaken voordat ik het document kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:46
Ah ja dat is inderdaad een probleem.
De "server" zal niet in slaapstand mogen gaan als je data verkeer hebben tussen de server en een client, maar bij het bewerken van een bestand is er eigenlijk geen verkeer en valt hij dus in slaap.

Ik denk ook niet dat dat te voorkomen is... Ik zou eigenlijk gewoon je power setting wat minder strikt zetten. Als je de HTPC echt als file server wilt gebruiken dan wil je er toch wel bij kunnen. Ik gebruik mijn HTPC ook als streamer en downloadpc, maar goed als ik hem nodig heb WOL ik hem gewoon vanaf mijn gamepc...