Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:20
Ik wil mijn WNDR3700 gaan vervangen door een nieuwe Wifi router.
Keus genoeg, maar ik heb specifieke wensen waarvan ik het moeilijk vind om de juiste info te krijgen.

Mijn huidige WNDR3700 wil bijvoorbeeld niet op Gigabit snelheid met mijn P5Q moederborden communceren. En ik heb 2 van die P5Q die ik nog niet wil inruilen :-)
Ik lees op GoT dat dat wordt veroorzaakt door een niet al te goede switch in deze router maar ik kan weinig info vinden over wat dan wel goede switches in routers zijn. De LAN snelheid van de WNDR3700 is prima.
Mijn nieuwe router moet dus een betere inwendige switch hebben.

Icm de P5Q heb ik veel gedoe gehad, uiteindelijk heb ik een zakelijke switch gekocht SRW2008 die tussen de pc's en de router zit, waarna ik probleemloos draai.
Ik heb niet zoveel zin om te tweaken met de router (WRT etc), het moet uit de box draaien en blijven draaien ook als Ziggo weer eens met het net heeft zitten klooien. En ik heb geen geld teveel maar heb er wat voor over.

Eisen:
Simultaan wifi 2,4/5Ghz
Zo snel mogelijk LAN
Goede kwaliteit switch
IPv6 voorbereid
Klaar voor glasvezel
Hoeft geen opslag in
Moet makkelijk 10 gebruikers aankunnen
Liefst 8 Gb poorten

Ik zit te twijfelen tussen een nieuwe wifi router top consumenten klasse (WNDR4500) of een zakelijke router (Cisco RV042 of Draytek2920 of Netgear Prosafe) icm een los accespoint.
Heeft er iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, die wil ik ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Waarom moet hij 8 poorten hebben? Wat is er mis met router + switch zoals in je huidige situatie? En waarom wil je alsnog een nieuwe router als het in de huidige situatie (met switch ertussen) goed werkt?

Aan de meeste eisen die je opnoemt voldoet de WNDR3700 namelijk prima (dual-band, gigabit, IPv6, en WAN<->LAN van ± 500Mb/s) :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
8 poorten omdat ik dan al mijn pc's en servers vanuit 1 locatie kan routeren.
4 is ook goed, dan komt er zoals nu een switch tussen.

Waarom een andere?
1. Omdat mijn WNDR3700 weigert met mijn P5Q pc's te communiceren op Gigabit snelheid
2. Elke keer als er iets is (werkzaamheden Ziggo) waardoor ik mijn modem moet restarten, ben ik een uur bezig voordat mijn WNDR3700 het LAN netwerk activeert.
De opstartvolgorde luistert heel nauw en het is elke keer maar weer de vraag of het werkt.
Wifi is super, maar voordat de routering van je LAN goed werkt..

@Henksys: En de netgear prosafe heeft 8 poorten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
De WNDR4500 heeft een andere interne switch dan de WNDR3700 (Broadcom BCM53115 vs. Realtek RTL8366SR), dus daar zou je alleszinds geen incompatibiliteit met de P5Q meer mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Denk dan eerder dat de netwerkverbinding met de P5Q niet goed is (weerstand netwerk bekabeling te hoog)
Kennis van mij had laatst ook dit probleem, opnieuw afgemonteerd en nieuwe patchkabels er tussen en het was weer goed.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Goeie opmerkingen!
De problemen met de netwerkverbinding zouden idd kunnen komen door de weerstand van de kabel.
Als ik een korte kabel gebruik (1 m) werkt het wel maar ik gebruik alleen goede (was niet goedkoop) Cat6 patchkabels. Ik heb hier speciaal een patchkabel voor door de muur getrokkken (ja dat kan met gekrompen connectoren als je je best doet:-) )

SInds de komst van de SRW2008 draait het probleemloos.
Met goedkopere switches werkte het ook niet.

Ik weet dat er meer mensen zijn die problemen hebben met de Gigabit snelheid ivm de WNDR3700 dus dan lijkt het me wel een kwaliteitsprobleem.

De 4500 heeft idd een andere interne switch, ik ga eens zoeken waarin de verschillen zitten.
Gevoelsmatig kies ik nog steeds liever voor een zakelijke oplossing, zijn daar nog tips/ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Alles wat je zoekt behalve 7 ipv je gewenste 8 gigabit lan poorten.
WD My Net N900
http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=710

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Dat is idd een mooi apparaat.
Ze hebben van pc mag een award gehad, de review staat hier:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2398080,00.asp

het enige wat me verbaasd is dat bij hen de WNDR4500 lager scoort dan de WNDR4000.
Ik kan nog niet de LAN snelheden vinden, daar stond de WNDR3700 nl om bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Hij staat gewoon op SmallNetBuilder, WAN<->LAN is zo'n 700Mbit/s, dus dat zit wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Hij is besteld, we zullen zien! ;-)
Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Te laat om de Asus RT-N66U aan te raden :+...helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Nee, de Asus is het niet geworden omdat ie maar 4 poorten heeft en de kwaliteit van de Switch minder schijnt te zijn. De WD heeft zelfs 2 chips voor de switch. Daarnaast is de WD op 2,4Ghz veel sneller dan de Asus. Ik ben benieuwd of de WD de verwachtingen war gaat maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker mooie router die WD My Net N900, wat ik alleen wel een min puntje vind is de actieve koeling.
Dat maakt hem toch lawaaierig en de levensduur wordt ook minder want zo'n fan draait en draait en is een keer versleten...

Afbeeldingslocatie: http://www.smallnetbuilder.com/cache/multithumb_thumbs/b_551_0_16777215_0___images_stories_wireless_wd_mynet900_wd_mynet900_board_no_shield.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

FreakNL

Well do ya punk?

Voor een echte tweaker is het natuurlijk geen enkel probeem om zo'n fan te vervangen. Ziet er redelijk standaard uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Volgens de reviews op smallnetbuilder en pcmag gaat hij eigenlijk nooit draaien.
Lijkt meer een extra zekerheid dan een noodzakelijk iets.
Zal de ervaringen hier delen.
Er is nog geen topic op GoT over deze router volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Hij is binnen!
zit alleen een lan kabel, adapter en cd bij maar dat is ook voldoende.
Mist wat instellingen tov de WNDR3700 maar er wordt niets gemist.
Intiutief scherm, alles wijst zich vanzelf.
LAN netwerk draait in een keer, zonder opnieuw opstarten van pc's etc. perfect, eerste doel gehaald.
Wifi lijkt sterker dan met de WNDR3700, dus tot nu toe alleen maar positief!
P5Q rechtstreeks werkt ook weer, super apparaat.

Kan alleen nog niet terugvinden waar ik kan zien welke apparaten met een vast IP zijn ingelogd.
Maar eerste ervaringen zijn zeer positief!

[ Voor 20% gewijzigd door IJzerboot op 18-01-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Nog altijd tevreden over de WD N900? Aangezien de review op smallnetbuilder.com zeer positief is en het ding momenteel in de aanbieding staat op coolblue, wou ik er mij ook één aanschaffen. Maar reviews zijn maar momentopnames dus heb ik wat user reviews gelezen op newegg.com en daar staan toch relatief veel negatieve tussen. Vooral over lockups en oververhitting. Al iets gelijkaardigs ervaren of toch positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerboot
Tot nu toe 1 keer gehad dat het netwerk plat lag. Het LAN deed het niet, wifi wel gewoon.
Even stekker eruit en het draaide weer.
Dus geen lastige opstart procedure zoals met de WNDR3700.

Verder geen enkel probleem gehad, wordt ook niet warm ofzo.
Als ik mijn hand erop leg kan ik voelen dat ie iets warme is, that's it.
Dus ja, super tevreden!
Pagina: 1