Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:31
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag, en ik denk dat ik die het beste hier neer kan leggen. Google heeft mijn vraag niet duidelijk kunnen beantwoorden (50-500 contacten, lekker duidelijk) en er werken genoeg mensen in de IT die wel zeker antwoord kunnen geven op mijn vraag.

ik ga namelijk een nieuwe telefoon kopen en ik wil alle contacten van mijn oude telefoon op de simkaart zetten, en dan die contacten importeren in de nieuwe telefoon. Maar weet iemand hoeveel contacten er maximaal op een simkaart kunnen? Ik moet er ongeveer 300 kunnen overzetten.

Zit er ook nog verschil in een gewone SIM, een microSIM en een nanoSIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:45
Waarom wil je het op je sim zetten? Extra informatie als verjaardagen etc kan je dan volgens mij ook niet opslaan. Je kan het beter in de cloud zetten (iCloud, Google Contacts). Als je telefoon dan gejat wordt o.i.d. dan heb je je contacten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
ThinkPadd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:42:
Waarom wil je het op je sim zetten? Extra informatie als verjaardagen etc kan je dan volgens mij ook niet opslaan. Je kan het beter in de cloud zetten (iCloud, Google Contacts). Als je telefoon dan gejat wordt o.i.d. dan heb je je contacten nog.
Ik denk dat een Samsung E250 nog geen cloudondersteuning heeft. ;) (en ook geen verjaardagen etc, er staan puur namen en telefoonnummers in)

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-5wkLKruKs0I/Tc6SoqGvAMI/AAAAAAAAAxA/tGDyjxP-Vxo/s1600/samsung+e250+black.jpg

De grote reden waarom het via de SIMkaart moet, is datde software suite van Samsung niet lekker werkt d.w.z. ik kan geen verbinding tussen computer en telefoon tot stand brengen.

Maar toch bedankt voor je reactie!

[ Voor 17% gewijzigd door naarden 4ever op 12-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

naarden 4ever schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:41:
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag, en ik denk dat ik die het beste hier neer kan leggen. Google heeft mijn vraag niet duidelijk kunnen beantwoorden (50-500 contacten, lekker duidelijk).
Prima antwoord van google. Het aantal contacten is geheel afhankelijk van de simkaart. Mijn huidige simkaart kan er 300 opslaan (en dat ding is een paar jaar oud). Die daarvoor kon er een stuk minder opslaan.
Met veel oudere toestellen kan je het simpel opzoeken ergens in een van de menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
job schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:59:
[...]

Prima antwoord van google. Het aantal contacten is geheel afhankelijk van de simkaart. Mijn huidige simkaart kan er 300 opslaan (en dat ding is een paar jaar oud). Die daarvoor kon er een stuk minder opslaan.
Met veel oudere toestellen kan je het simpel opzoeken ergens in een van de menu's.
Zit er dan nog enig verschil tussen gewone SIM, micro SIM en nano SIM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Ik zou het niet weten. De opslagruimte wordt ook bepaald door de fabrikant. En er zijn meerdere simkaart fabrikanten.

Waarschijnlijk zal je de boel over moeten zetten zoals dat vroeger ging. Zoveel mogelijk nummers op de simkaart zetten (via de menu's in je telefoon). Sim in nieuwe telefoon, nummers overzetten.. sim legen. sim weer in oude telefoon, weer een boel nummers op de simkaart zetten. sim in nieuwe telefoon, nummers overzetten etc.

[ Voor 60% gewijzigd door job op 12-01-2013 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:52
Ik snap het weer niet, denk ik.
Als je het persé via de sim wilt doen, dan doe je dat toch?
Ik snap het niet, waarom zet je ze niet gewoon op de sim? (als hij vol is merk je dat toch)
Of eigenlijk: staan ze niet al op de sim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet via bluetooth tussen je oude en je nieuwe telefoon.
Ik heb zelf ook een E250 ,toen mijn oude display problemen kreeg heb dezelfde telefoon weer gekocht en de nummers overgezet via bluetooth.
Dat is maar een paar minuten werk.
Er moest wel in elke telefoon een sim kaart zitten anders kun je niet bij de contacten in het geheugen als ik mij dat goed herinner.

Ik heb trouwens wel de E250i maar ik neem aan dat die van jou ook bluetooth heeft.
Pagina: 1