46/47" LG 47LM670S of Samsung UE46ES6710?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:31

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
In mijn nieuwe huis maakt de beamer plaats voor een grote 3D TV. Budget tussen de 500-1000 euro. Ik vind een mooi design belangrijk (met een zo klein mogelijke bezel) dus ik kwam al gauw uit bij bovengenoemde series. Bij Redcoon hebben ze de Samsung ook in het wit (wat ik het mooiste vind). Het betreft hier dan wel een EU model (niet-NL dus). Op zich lijkt me dat geen bezwaar, ik gebruik de tv hoofdzakelijk als monitor voor mediaspeler, laptop en Horizonbox. En misschien is deze tv nog wel te flashen met NL firmware?

Wat me een nadeel van deze tv lijkt is dat deze een aktief 3D systeem gebruikt, met brillen met shutterglazen. Gevoelsmatig wilde ik eigenlijk een passief systeem, waardoor ik geen omkijken meer heb naar de brillen (aangezien je die ook bij Pathe meekrijgt ;). Dan kom ik dus uit bij de LG 47LM670 (of 669 of 671 - ik zie geen verschil). Deze is ook erg mooi.

Toen zag ik dat Redcoon momenteel een Toshiba 46" 3D aanbiedt voor maar 399. Die prijs is bijna onweerstaanbaar, maar de reviews zijn niet overwegend positief (kleurweergave en kijkhoek zijn minder) en deze heeft ook weer een aktief 3D systeem. Appels met peren, denk ik?

Wat is wijsheid. Heeft er iemand nog tips of ervaringen over bovengenoemde modellen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41
De vraag is hoe belangrijk is het prijs verschil van € 270,00 voor jou? Voor € 399,00 vindt je geen betere van hetzelfde formaat. Wil je meer functies, andere looks en heb je € 670,00 te besteden, dan zou ik het beste halen voor die prijs.

Ik heb van de zomer bij Redcoon een Samsung 46" gekocht (€ 359,00, er gingen er 20 voor die prijs weg met de WK actie). Het is een simpele TV met SMART TV, maar voor die prijs ben ik er zeer tevreden mee. Ik heb er dan ook een Decoder, HTPC en PS3 aan hangen, en de TV dient eigenlijk meer als monitor.

3D is eigenlijk nog niet meer als een gimmick. Er zijn maar enkele interessante films in 3D, en gamen in 3D is niet heel erg lang vol te houden en online ben je in het nadeel.

[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 12-01-2013 10:35 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Jumpman schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:26:
De vraag is hoe belangrijk is het prijs verschil van € 270,00 voor jou? Voor € 399,00 vindt je geen betere van hetzelfde formaat. Wil je meer functies, andere looks en heb je € 670,00 te besteden, dan zou ik het beste halen voor die prijs.
670 is het typenummer van de LG. Hij kost 924 (http://www.redcoon.nl/B37...CTRONICS-47LM670S_LED-TVs) dus het prijsverschil is nog ietsjes groter.
Ik heb van de zomer bij Redcoon een Samsung 46" gekocht (€ 359,00, er gingen er 20 voor die prijs weg met de WK actie). Het is een simpele TV met SMART TV, maar voor die prijs ben ik er zeer tevreden mee. Ik heb er dan ook een Decoder, HTPC en PS3 aan hangen, en de TV dient eigenlijk meer als monitor.
Ik heb die ook overwogen, maar uiteindelijk laten gaan omdat het een model voor Oost Europa was, met Oost-Europese afmetingen. Ik zei al, design is voor mij heel belangrijk :).
3D is eigenlijk nog niet meer als een gimmick. Er zijn maar enkele interessante films in 3D, en gamen in 3D is niet heel erg lang vol te houden en online ben je in het nadeel.
Ik ben gelukkig geen gamer, maar een incidentele BR op 3D zal ik wel kunnen waarderen.

Gisteren ook wat winkels af geweest. Het verschil tussen aktieve en passieve 3D ervaren. Passief is idd iets rustiger, maar ik irriteer me rot aan het feit dat het echt net is alsof je SD materiaal zit te kijken (niet gek, aangezien beide ogen 540 beeldlijnen zien. Dat valt echt op, zeker op 47". LG valt daardoor af.

Ook gezien dat de Samsung 6710 in het wit ook gewoon bij de Mediamarkt staat, voor 999, dus als die BTW aktie over twee weken idd doorgaat dan heb ik voor de prijs die nog onder Redcoon ligt gewoon een NL model.

Ook nog bij een andere winkel Toshiba modellen gezien, ik vond dat die inderdaad een beduidend kleinere kijkhoek hadden dan de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:41
Voor het design had je de Redcoon WK aanbieding niet moeten kopen, maar dit geldt ook voor de Toshiba die jij aandraagt. De TV's die voor deze scherpe prijzen weggaan hebben altijd wel ergens minpunten (formaat, kijkhoek, aantal HZ, etc.) Ik zou dus zeker niet in dit segment gaat zoeken als je eigenlijk al weet dat je een design TV, met een witte rand wilt.

Of het een EU of een Nederlandse TV betreft maakt vaak in gebruik niet heel veel uit. Ze zijn vaak wel op Nederlands te zetten (wel even van te voren uitzoeken). Hier staat zo'n beschrijving, deze is er vaak van meerdere fabrikanten voor EU modellen.

Ik zou sowieso voor de Samsung UE46ES6710 gaan (tussen de twee die jij aangeeft), met LG heb ik gewoon teveel problemen gezien (versterkers van bekende merken die niet wilde connecten en/of niet opgepikt werden als output).

Zelf vindt ik Sony ook erg mooie design TV's hebben, maar of deze ook in het wit verkrijgbaar zijn weet ik zo niet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Dank, dat is een nuttig linkje, mocht ik idd voor de niet-NL versie gaan!