[USB Hub]Apparaten verstoren elkaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 11:57

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ik heb een wat oudere PC met linux. Deze heeft slechts 2 USB poorten. Ik heb daarom een USB hub met 4 poorten aangesloten. Maar het hierop aansluiten van touchscreen en WIFI dongle leidt tot een continu springende cursor. En aansluiten van een externe schijf geeft tevens de problemen met de cursor, maar tevens wordt de externe schijf niet gezien. Het lijkt er op dat er te veel data over 1 lijntje gaat?

Kan dit kloppen? En zo ja - is daar iets aan te doen? (betere kwaliteit hub??)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
is het een hub met actieve voeding? Zo nee, misschien te weinig ampere over? 1 poort kan max 500ma leveren, als je het verlies door die hub er vanaf trekt hou je 100ma per poort over. Wat mogelijk te weinig is in jouw geval..

Ryzen cloud9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

USB2.0 kent 2 snelheden. hi-speed en full-speed. De hub zal wellicht een passive zijn (zonder voeding), en dat is dan niet handig gezien de 500ma restirctie. Maar als je hub al niet de 480mbps aan kan kan het ook een snelheidsprobleem zijn die de hub veroorzaakt, of bij een passive hub dat er simpelweg niet genoeg stroom beschikbaarbaar is.

Want 4x 500ma is 2A, en dat kan een USB2 poort uit je pc simpelweg niet leveren, dus een hub met voeding is wel een must.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
dat klint logisch, het is inderdaad een passieve hub, en het zou maar zo eens kunnen dat de PC in kwestie zelfs nog geen eens usb 2 is... ik ga eens op zoek naar een hub met voeding en kijken of dat helpt! ALs het inderdaad de snelheid van het lijntje is zal dat niet helpen - maar daar is volgens mij maar 1 manier om achter te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan zou ik er gewoon een usb2 interface kaart in steken als daar ruimte voor is.

USB1.x haalt maar 12mbps, dus dat is alles behalve snel :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
even opgezocht het is gelukkig wel USB 2.0... Dus dat zou moeten lukken! Het is een mini ITX - dus ruimte is er niet!
Even een nieuwe hub fixen dus maar en duimen ;)

Pagina: 1