Apple Store zonder afspraak service?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:44
Goedenavond,
Ik loop al jaren rond met een Apple laptop en heb nog nooit grote problemen gehad, ben ook nooit naar Apple store geweest voor een reparatie. Nu doet mijn Macbook Air erg vreemd. Hij gaat al voor de 2e keer opeens niet meer aan (na volladen). De vorige keer deed hij het opeens weer na 2 dagen.
Toevallig ben ik morgen in Amsterdam en wil dan gelijk naar Store gaan om te laten onderzoeken. Doen ze dit op afspraak of kan ik best erheen om even te vragen? Ik zit wel net enkele dagen (5 dagen) buiten de garantie. Gaan ze hier heel moeilijk overdoen? Ik ken mijn rechten verder wel.

Sorry voor dit vreemde topic, maar ik heb snel antwoord nodig.
Kx22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Het beste is om een afspraak te maken via de genius bar. Probleem is dat er geen plek meer is voor dezelfde dag of de volgende dag. Als je morgen in de buurt bent zou ik gewoon langs gaan en even vragen of er misschien tussendoor even plek is. Ik ben ook een keer langs geweest zonder afspraak, moest ongeveer 45 minuten wachten maar werd toen wel netjes en uitgebreid geholpen.

Waar heb je de laptop gekocht? Als het bij Apple zelf is doen ze niet meer zo moeilijk over 1 jaar en 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325202

Beetje apart verhaal, verzin je nou dat gedeelte dat hij 2 dagen stuk is geweest in de garantie periode zodat je toch aanspraak kan maken op je garantie als dat al verlopen is? Lijkt me niet dat het gaat werken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
Ik heb gekocht via de Apple store website.
Bedankt voor je tip, ik zal dus morgen even vragen of het kan. Kan je ook telefonisch in de ochtend een afspraak maken of is de kans dan groter dat je voor de volgende dag wordt ingepland?

@trolloos...
Ja ik heb vooral baat bij om hier te liegen, want jij werkt in de Apple store.... Nee mijn situatie is zo duidelijk als het kan. Ik heb nu volgens de Apple termen geen garantie meer. Dat ik dat niet melde bij hen in de garantie periode heeft daar niets mee te maken. Nu vraag ik in dit topic dus of ze moeilijk doen over die 5 dagen erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-05 16:42

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

kx22 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:44:
Bedankt voor je tip, ik zal dus morgen even vragen of het kan. Kan je ook telefonisch in de ochtend een afspraak maken of is de kans dan groter dat je voor de volgende dag wordt ingepland?

@trolloos...
Ja ik heb vooral baat bij om hier te liegen, want jij werkt in de Apple store.... Nee mijn situatie is zo duidelijk als het kan. Ik heb nu volgens de Apple termen geen garantie meer. Dat ik dat niet melde bij hen in de garantie periode heeft daar niets mee te maken. Nu vraag ik in dit topic dus of ze moeilijk doen over die 5 dagen erna.
Ik verwacht niet dat ze erg lastig doen, zeker omdat de verwachte levensduur van een MacBook Air wel iets meer is dan 1 jaar en 5 dagen ;) Apple weet dat ook. Ik verwacht bij de Apple Store in Amsterdam geen enorme problemen. Ze hebben immers ook een reputatie hoog te houden ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Apple zal zich ondanks de 'eigen regeltjes' zich gewoon aan de europese wetgeving moeten houden en die stelt dat er minimaal 2jaar garantie op dit soort producten gegeven moet worden. Zoek vooral even op oneigenlijk pushen van support contracten door Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Apple doet daar eigenlijk de afgelopen maanden niet moeilijk meer over.
Apple geeft 1 jaar fabrieksgarantie en in het tweede jaar kun je je dus gewoon beroepen op het consumentenrecht. Is er dus iets stuk aan bv. je moederbord of beeldscherm dan repareren ze dat gewoon.

Let wel, accu's vallen daar NIET onder. Daar heb je wettelijk maar 6 maanden garantie op (en Apple geeft hier dus 1 jaar standaard op).

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Dus nogmaals, ga gewoon langs. Of maak vanavond nog een afspraak, er zijn nog 3 timeslots vrij:

http://concierge.apple.com/geniusbar/R408/timeslots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kx22 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 23:44:

@trolloos...
Als het binnen 2 jaar is heb je gewoon garantie. Maar dat kon ik niet aflezen aan je beginpost omdat je alleen vermeld 5 dagen na afloop van de garantie.

En ik vindt het raar dat een laptop het 2 dagen nietdoet en daarna opeens wel weer, dat moet je me nog maar eens een keer wat beter uitleggen dan. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-06 10:48

BombaAriba

Ondertitel

Anoniem: 325202 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:00:
[...]
En ik vindt het raar dat een laptop het 2 dagen nietdoet en daarna opeens wel weer, dat moet je me nog maar eens een keer wat beter uitleggen dan. |:(
Het lijkt mij dat hij zelf de reden daarvan ook niet weet anders had hij het wel vermeld in het topic. Hij zoekt niet voor niks hulp bij de Apple store in Amsterdam, lijkt het je niet gek als hij dat deed als hij de oplossing/oorzaak wist?

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is natuurlijk gewoon trollen en absoluut niet de bedoeling.

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05 16:01
Graag TR aanmaken en niet reageren :).

[ Voor 90% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-05 14:31

Plato112

Da is toch nie normaal!

[ Voor 103% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2013 19:13 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
En waarom zou ik hierover liegen dan?

Komt net terug van de Apple store, moet even een afspraak maken voor controle/reparatie. Kreeg wel een lulverhaal mee......
Ik moet kunnen bewijzen dat het buiten mijn schuld kapot is gegaan. Dan krijg je wel 2 jaar garantie. Anders niet. Om te kunnen bewijzen moet een Apple dealer dus even er naar kijken en constateren dat het buiten mijn fout stuk/kapot is gegaan....

Nog nooit gehoord!

[ Voor 2% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2013 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 12-01-2013 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Username zegt in dit geval genoeg...

@TS: het is heel normaal dat je in het tweede jaar van je garantie moet "bewijzen" dat het niet jouw schuld was, zo staat het ook in het europese consumentenrecht. In de paktijk zullen de meeste fabrikanten dus controleren wat er aan de hand is vooraleer ze je een bevestiging geven van een herstelling onder garantie. Geen zorgen over maken tenzij je laptop duidelijk val- of waterschade vertoont.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Pagina: 1