• thebow1987
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 27-12-2025
Kan wel wat hulp gebruiken hier.
Heb een nieuw moederbord en cpu, maar de pc wil niet booten.

Van de diagnostic LEDs blijft de CPU-LED knipperen, wat zou betekenen dat de cpu niet geinitialiseerd kan worden.
De BIOS Post Code geeft 37 aan. Op internet zijn hier verscillende dingen over terug te vinden, maar echt wijzer word ik niet.

Wat denken jullie dat het kan zijn? Wat kan ik proberen?

BIOS reset al uitgevoerd.

Verwijderd

Misschien een bios-update nodig?

• zjorsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 13:28
Lijkt mij dat de CPU nog niet herkend wordt. Kan je met een andere (oudere) CPU testen en de nieuwste bios flashen?

• thebow1987
Deze cpu heeft er altijd in gezeten en gewerkte volgens de vorige eigenaar.. en die geloof ik.

Verwijderd

Ik lees ook dat code 37 betekent: memory test in progress.
Heb je ander geheugen om mee te testen? Welk geheugen gebruik je?

• thebow1987
verschilende reepjes in verschillende combinaties..

• paulbenard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-01 19:41
Dan zit daar je probleem. Probeer even met 1 bankje en kijk of die dan boot. Verschillende merken combineren is hoe dan ook geen goede optie omdat de CAS latency's anders zijn en de frequentie's ook.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De i5 2500K zal sowieso ondersteund worden, dat was de eerste CPU op de markt immers.

Het geheugen dat je gebruikt staat dat op de QVL van het bord?

• thebow1987
Ook 1 latje is geprobeerd. Corsair Vengeance en Hynix.
Zelfde onderdelen (vga, cpu en mem) in een ander bord werkt wel.

ik heb de cpu cooler van de cpu afgehaald en dan opgestart, terwijl ik met mijn vingertopper voelde of de cpu dan warmer/heet werd. Dit was niet het geval. CPU word dus nooit geinitialiseerd, wat opzich ook overeenkomt met wat de Diagnostic LEDs me vertellen..

Is het bord dan officieel overleden?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk dat je er dan aardig vanuit kunt gaan dat het moederbord inderdaad stuk is. Je kunt evt nog testen met een andere CPU.

Testen zonder CPUkoeler zou ik niet doen trouwens, heeft ook bijzonder weinig nut, want meestal wordt het systeem binnen een paar seconden uitgeschakeld om de CPU te beschermen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:40
Zou het nog de voeding kunnen zijn? Weet even niet zeker of een defecte voeding (bijv. 12V lijn spanningsloos) dit soort symptomen kan laten zien.
Pagina: 1