Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

pc wilt niet meer booten

Pagina: 1
Acties:

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb in mijn pc 2 harde schijven, een met Windows 7 en een met Linux Mint.

Ik wou op de Linux-HD Windows 8 installeren, maar deze schijf was niet in Windows zichtbaar.
Ik heb hem met een programma geformatteerd(Low Level Format), maar de HD is nog steeds niet te zien in Windows.

Na het opnieuw opstarten van de PC wou deze Windows niet meer opstarten, ik kreeg volgende foutmelding:

ERROR: NO SUCH DEVICE: 3420AE5F-8C00-4203-3167-323C584DC74B
GRUB RESCUE>

Kan ik mijn Windows 7 installatie nog aan de praat krijgen door via een andere pc Windows 8 op de 2de harde schijf te installeren?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:23

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Het ziet er naar uit dat je nog iets van een partitiemanager hebt staan gezien de melding rondom grub

Een bootmanager of een simpele booddisk met FDISK zal al helpen om een verse MBR aan te maken.

Er zijn ook kant en klare fixen:
http://www.sevenforums.co...7-master-boot-record.html

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• bambinodekat
Ok, ik zal het morgen eens proberen.

• bambinodekat
Ik heb Linux mint terug geinstallerd. Maar het probleem is nog altijd niet helemaal opgelost.

Ik kan in de BIOS de 'Hard Drive Order' niet wijzigen, als ik de Linux-schijf selecteer, blijft hij gewoon de Windows-schijf eerst opstarten.

Nu moet ik altijd op F10 drukken en dan de Linux-schijf selecteren om mijn Windows op te starten.

• bambinodekat
iemand?

• Koenoe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:42
Je Windows schijf verwijderen uit de boot order (als dit mogelijk is).

Fysiek de schijven omdraaien (kabels switchen).

In windows even op beheren klikken (rechtclick - computer). dan ff bij schijfbeheer kijken of die daar tussenstaat (moet wel). Vandaar verder werken.

Grub kan zich overigens op beide schijven bevinden. Maar ik weet niet of dit het probleem is (aangezien als je van opstart schijf wisselt het dan wel lukt).

[ Voor 22% gewijzigd door Koenoe op 13-01-2013 18:54 ]

Want op grond van het oordeel dat je velt, zal er over je geoordeeld worden, en met de maat waarmee je meet, zal jou de maat genomen worden.

• bambinodekat
Het is opgelost door de kabels van de harde schijven te verwisselen
Pagina: 1