Beste,
Enthousiast de onderdelen van de meest recente Best Buy Guide besteld voor een HTPC in de woonkamer.
Probleem is alleen dat zelfs als ik met het bare minimum draai ik het probleem blijf houden
Op dit moment staat het moederbord met cpu/apu en koeler buiten de kast met 1 stripje geheugen -> zwart scherm op zowel de vga als hdmi poort.
De enige andere reactie die ik kan krijgen is als ik helemaal geen geheugen installeer, dan wordt de monitor niet eens uit standby gehaald.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Gecontroleerd of de monitor werkt (belangrijk
)
- Andere voeding aangesloten (XFX Pro 450W Core Edition)
- Ander DDR3 geheugen bankje (werkend in normale desktop) gebruikt
- Geheugen bankjes in verschillende posities geplaatst
- Oude PCI-e videokaart geïnstalleerd (Radeon X1950XTX, terwijl aangesloten aan zwaardere voeding)
- CMOS gecleared middels jumper
- CPU/APU en koeler gecontroleerd en teruggeplaatst
Helaas was het resultaat na iedere actie dat de fans draaiden, zelfs wisselen in intensiteit en de monitor wel geactiveerd werd maar verder zwart bleef. Ik heb nog geen pixel van de POST of UEFI (met friendly GUI
) gezien...
Dit is mijn enige AMD moederbord / CPU combinatie in huis waardoor ik niet verder zelf kan controleren of er een probleem is met de CPU/APU of met het moederbord.
Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn? Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?
Alle hulp is welkom!
Enthousiast de onderdelen van de meest recente Best Buy Guide besteld voor een HTPC in de woonkamer.
- Moederbord: MSI FM2-A75IA-E53
- Processor: AMD A10-5800K
- Koeler: Scythe Shuriken Rev. B
- Geheugen: Corsair Vengeance Low Profile DDR3 1600Mhz 16Gb Kit 2x8GB
- Behuizing: Fractal Design Mini Tower Node 304 mITX
- Voeding: be quiet! System Power 7 300W
- SSD: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
- Hardeschijf: Western Digital Green WD30EZRX, 3TB
Probleem is alleen dat zelfs als ik met het bare minimum draai ik het probleem blijf houden
Op dit moment staat het moederbord met cpu/apu en koeler buiten de kast met 1 stripje geheugen -> zwart scherm op zowel de vga als hdmi poort.
De enige andere reactie die ik kan krijgen is als ik helemaal geen geheugen installeer, dan wordt de monitor niet eens uit standby gehaald.
Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Gecontroleerd of de monitor werkt (belangrijk
- Andere voeding aangesloten (XFX Pro 450W Core Edition)
- Ander DDR3 geheugen bankje (werkend in normale desktop) gebruikt
- Geheugen bankjes in verschillende posities geplaatst
- Oude PCI-e videokaart geïnstalleerd (Radeon X1950XTX, terwijl aangesloten aan zwaardere voeding)
- CMOS gecleared middels jumper
- CPU/APU en koeler gecontroleerd en teruggeplaatst
Helaas was het resultaat na iedere actie dat de fans draaiden, zelfs wisselen in intensiteit en de monitor wel geactiveerd werd maar verder zwart bleef. Ik heb nog geen pixel van de POST of UEFI (met friendly GUI

Dit is mijn enige AMD moederbord / CPU combinatie in huis waardoor ik niet verder zelf kan controleren of er een probleem is met de CPU/APU of met het moederbord.
Wat denken jullie dat het probleem zou kunnen zijn? Is er nog iets wat ik zou kunnen proberen?
Alle hulp is welkom!