Hoe kan ik mijn airflow positief beinvloeden?
En hoe goed gaat hij nu?
Ik zou niet weten hoe ik het verbeteren kan en of het al goed is.
Tetten.
[ Voor 20% gewijzigd door gearardihno op 11-01-2013 20:37 ]
Ik heb even je kast opgezocht en ik zie datr je helaas niet meer dan 3 fans erin kunt hebben. Maar dat is niet zo erg want meer heb je op zich niet nodig, anders vliegt straks je computer het raam uit op weg naar een ander land.gearardihno schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:36:
@Phntm
• Welke kast gebruik je?
Ik gebruik een fractal design core 1000.
• Hoeveel fans heb je?
ik heb 2 casefans(1x120mm voor, 1x80mm achter.)
en 1 cpu cooler van 120mm.
• Kun je misschien een foto van je kast zoeken en met pijlen aangeven hoe de airflow is? (Met rode pijlen exhaust, blauwe pijlen intake.)
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door XpanD op 11-01-2013 20:55 ]
Ja wat dom van mij zeg, excuus. Even natuurlijk niet om je specs gevraagd maar goed dat je die gewoon wel zelf hebt meegegeven. Met AMD processor sockets is het toch altijd tricky geweest om die anders te monteren. Als me het goed herinner kan de standaard CPU houder die elke AMD processor heeft er toch vanaf gemonteerd worden voor andere koelers? Aangezien je nu een custom koeler erop hebt kun je geloof ik gewoon de brackets lost schroeven en ook aanpassen om die koeler 90 graden te draaien. Kijk even in je handleiding, desnoods youtube filmpjes, die helpen echt heel veel.XpanD schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:54:
De pijlen bij de voeding staan verkeerd om - in werkelijkheid zuigt hij lucht aan binnen de kast en gooit dat er vervolgens uit. In principe is de voeding dus een extra exhaust. De koeler op de CPU 90 graden draaien (mits mogelijk) kan inderdaad nog wel eens helpen, maar de montagemethode hiervan moet dat wel ondersteunen. Welke koeler gebruik je precies?
Alles ziet er verder prima uit wat mij betreft.
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, van binnen naar buiten is namelijk al heel wat jaren de standaard. Wat wel kan zijn is dat je wat terugstroming voelt omdat de fan z'n complete druk niet binnenin kwijt kan (door heatsinks binnen de voeding en dat soort dingen), maar dat maakt het nog geen intake. Wat je kan proberen is een A4tje aan de achterkant te houden terwijl de machine aanstaat - direct resultaat!gearardihno schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:30:
@UnxpandD die voeding haalt volgens mij ook koude lucht van buiten en blaat die naar binnen.
Kijkende naar de meegeleverde spullen bij de koeler lijkt deze wel te draaien te zijn. Zie ook:gearardihno schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:29:
@phntm stock koeler? owja vergeten:)
Ik heb een cooler master hyper t4.
En loschroeven en een kwartslag draaien is niet het geval.
Retension bracket? zou dat wat doen?
Gebruiken de AMD en intel brackets dezelfde brackets? Nee toch? Ik ben van meerdere koelers gewend dat zij voor AMD en Intel dat zij aparte brackets geven in de doos.XpanD schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 22:46:
[...]
Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, van binnen naar buiten is namelijk al heel wat jaren de standaard. Wat wel kan zijn is dat je wat terugstroming voelt omdat de fan z'n complete druk niet binnenin kwijt kan (door heatsinks binnen de voeding en dat soort dingen), maar dat maakt het nog geen intake. Wat je kan proberen is een A4tje aan de achterkant te houden terwijl de machine aanstaat - direct resultaat!
[...]
Kijkende naar de meegeleverde spullen bij de koeler lijkt deze wel te draaien te zijn. Zie ook:
[afbeelding]
Die twee metalen delen aan de onderkant kunnen waarschijnlijk verwijderd worden, om vervolgens in een andere oriëntatie weer gemonteerd te worden aan de backplate. Daarbovenop zet je dan weer de koeler, en voilà.
IceManX schreef: sowieso
[ Voor 5% gewijzigd door XpanD op 12-01-2013 11:08 ]
[ Voor 34% gewijzigd door XpanD op 12-01-2013 21:51 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq