Dock voor macbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Ik ben benieuwd naar de ervaringen die tweakers hebben met docks voor de macbook pro.

Er zijn enkele docks beschikbaar voor de macbook waarin je een macbook kan 'klikken' zodat hij gelijk is aangesloten aan alle kabels
  • Henge dock Afbeeldingslocatie: http://blog.laptopmag.com/wpress/wp-content/uploads/2012/01/Henge_sf.jpg
  • Byte dock Afbeeldingslocatie: http://tech.mikeshouts.com/wp-content/uploads/2011/05/Byte-dock-544x468px.jpg
  • Afbeeldingslocatie: http://bonjourlife.com/wp-content/uploads/2012/12/BookArc-Desktop-Stand-for-MacBook_BonjourLife-com.jpg
Ik ben van plan zoiets te kopen, echter weet ik niet goed wat de nadelen hiervan zijn.
Kan een dichte macbook nog goed zware applicaties draaien ivm warmteontwikkeling? Zijn er nog andere alternatieven/tips waar ik aan moet denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
zozamis schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:43:
(...)
Kan een dichte macbook nog goed zware applicaties draaien ivm warmteontwikkeling?
(...)
Een MacBook geeft zijn warmte met name af aan de onderkant, dus de MacBook kan prima zijn warmte kwijt als deze dicht zit. Het dock is juist goed daar de onderkant helemaal vrij is en het apparaat zo goe zijn warmte kwijt kan.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:51

RnB

Is het niet zo dat de Macbooks hun lucht vanuit de toetsenbord aanzuigen? Buiten de retina versies, hebben ze geen van allen inlets. Nu denk ik niet dat het problemen zal opleveren, aangezien clamshell mode gewoon door Apple wordt ondersteund, maar ik denk dat de Macbook een (flink) stuk warmer zal worden dan wanneer deze gewoon open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Was eigenlijk vooral bang dat de warmte het scherm zou aantasten, maar dat lijkt me in die positie dan wel mee te vallen als clamshell wordt ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:25
Ik gebruik mijn MacBook Pro al een hele poos (ong. een half jaar) in een Twelve South BookArc en inderdaad, hij kan wel eens warm worden maar dat gebeurt evengoed als ik 'm gewoon als laptop gebruik.
Wat dat betreft hoef je je totaal geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huug1984
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-06 14:09
Ik heb een Hengedock en dit werkt geweldig. Kan niet krassen want materiaal is bewust zachter dan de macbook. Qua warmte kan hij zijn warmte naar mijn ervaring juist beter kwijt. De macbook is ook ontworpen zodat je hem dicht aan een thunderbolt display kan hangen dus ik zou me daar geen zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:38
Henge Docks heeft zojuist een nieuwe aangekondigd.. Als ik jou was zou ik nog even wachten..
Afbeeldingslocatie: http://www.hengedocks.com/images/h_hdock_lead.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
Had ik gezien inderdaad :) maar deze nieuwe zit ver boven het budget en komt pas Q3 2013 uit helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 00:55

WTM

Ik wil zo'n Hengedock voor mijn retina MBP 15" maar die zie ik al wel 'eeuwen' in de aankondiging. Er is volgens mij (zonder topic te willen kapen) geen retina MBP 15" dock beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
WTM schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:20:
Ik wil zo'n Hengedock voor mijn retina MBP 15" maar die zie ik al wel 'eeuwen' in de aankondiging. Er is volgens mij (zonder topic te willen kapen) geen retina MBP 15" dock beschikbaar.
Kijk 'ns goed, het getoonde model in het aangekondigde dock ís een retina MacBook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 00:55

WTM

J.Appleseed schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:44:
[...]

Kijk 'ns goed, het getoonde model in het aangekondigde dock ís een retina MacBook.
Ik zie het maar ze zijn niet leverbaar via de hengedock site. Die andere aankondiging is ook al eeuwen gedaan. Wel hoopvol dat er een plaatje is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zozamis
WTM schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 19:45:
[...]

Ik zie het maar ze zijn niet leverbaar via de hengedock site. Die andere aankondiging is ook al eeuwen gedaan. Wel hoopvol dat er een plaatje is :-)
Dat plaatje is gewoon een render dus eigenlijk ook nog geen hoop helaas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
zozamis schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:16:
[...]

Dat plaatje is gewoon een render dus eigenlijk ook nog geen hoop helaas :P
Zou stom zijn om vervolgens de retina MacBook niet te ondersteunen. Net zoiets als de BookArc met een MacBook Air in te tonen en vervolgens enkel eentje voor de Pro te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 18:02
Ik maak nu een half jaar gebruik van een Henge Dock voor een MBP 2010 en werkt naar behoren.
Het enige vervelende is het aan/uit zetten, want hij moet er telkens uit om weer aan te zetten.

Tenzij je je MB natuurlijk continu aan laat staan.
Pagina: 1