Xbox360 of Playstation 3 of wellicht nog even wachten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 08:39
Hallo allen,

Ik doe deze post voor mijn broertje, omdat ik hier zelf niet zo in thuis ben.
Mijn broertje heeft eindelijk na goed sparen zodanig het geld in huis dat hij graag een Xbox360/Playstion 3 wilt kopen.

Nu heb ik daar een aantal vragen over.
1. Waar geven jullie de voorkeur aan en waarom?
2. Als je een voorkeur hebt, welke versie wordt er dan aangeraden? (Dit omdat er verschillende zijn, ook qua geheugengrootte)
3. Bij je voorkeur, kun je daarbij zeggen wat er aan eventuele extra kosten bij KUNNEN komen? (denk hierbij aan Xbox live)

4. Of is het verstandig om nog even te wachten omdat er toch her en der wel geruchten zijn m.b.t. nieuwe hardware?

Verder wat spellen die hij (ikzelf ook wel een beetje) leuk vindt om te spelen zijn:
* GTA (straks ook deel V)
* Call of Duty
* Fifa-reeksen
* Hier en daar een keer een racespelletje
* Burnout

Ik hoop dat jullie mij, en indirect dus mijn broertje, van goed advies kunnen voorzien.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35

Player1S

Probably out in the dark

DvMaasakker schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:08:

1: Wat hebben je vrienden? Grotendeels PS3 of Xbox? ga daar voor ivm (uit)lenen van spellen en samen spelen.

Punt 2 en 3 zijn eigenlijk niet belangrijk. De ene zweert bij de PS3, de andere bij de xbox. Beide zijn aardig gelijkwaardig ook al zullen de fanboys anders claimen. Een aantal exclusives zien er op de PS3 schitterend uit maar sommige multi-platform games doen het juist weer beter op de Xbox. etc etc etc
4. Of is het verstandig om nog even te wachten omdat er toch her en der wel geruchten zijn m.b.t. nieuwe hardware?
Op z'n vroegst eind dit jaar volgens geruchten. Ga je dus nu bijna 12 maand wachten en dan blijken ze nog niet te komen. Dan zit je tegen die tijd weer...."Ja maar misschien komt ie volgend jaar" of is ie al aangekondigd.
Je wilt nu gamen, niet over 12+ maand.

Als geld een probleem is, is een nieuwe generatie waarschijnlijk toch al aan de prijs voor je. Kun je beter een current-gen halen. Zijn ook nog genoeg games voor om de komende jaren druk mee te zijn. Je gaat geen 10 games per maand uitspelen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 18:38
De nieuwe consoles als ze dit jaar uit komen zal het net voor de kerst zijn. Maar dan moeten we minstens de introductie afwachten voor het zelfde geld komen ze pas in 2015. (E3 weten we meer daar over)

Huidige generatie PS3/Xbox360.
Hangt ook een beetje van zijn eigen kennis kring hebben zijn maten ook een 360 of een Ps3.
Daarnaast aan de voorkeur games die je hebt genoemd maakt het niks uit welke je neemt. Misschien racen toch een Xbox als je kijkt naar de Forza serie.

Ps3 heeft na mijn mening wat diversere IP's Ala LBP, Uncharted, Twisted Metal, God of War, Heavy Rain, Heavenly Sword, Wipeout HD/Fury etc etc

En kwa abbo's bij de PS3 abbo krijg je elke maand nieuwe games waarvan je een gedeelte mag houden alleen zijn digital only.

Live bij de Xbox moet je voor betalen en dan heb je wel Voice en multiplay online. Bij de PS3 is mutliplay online gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
L1nt, Psyonara,

Allereerst bedankt voor jullie reacties!
Merendeel van zijn vrienden hebben Xbox360's. Daarnaast speelt hij zelf de meeste spellen op zijn PC ook met een Xbox360 controller, dus ik kan uit zijn reacties ook wel een lichte voorkeur voor een Xbox360 proeven.

W.b.t. het wachten op de nieuwe versies, hebben jullie inderdaad wel gelijk. Als dat op zijn vroegst aan het einde van dit jaar is, moet hij nog een jaar wachten en die zekerheid is er op dit moment nog niet.

In principe adviseren jullie dan dus allebei om nu opzoek te gaan naar een Xbox360 (aangezien ik gok dat deze hem gaat worden)

Dan komt toch nog mijn punt 2 even terug: "welke versie wordt er dan aangeraden? (Dit omdat er verschillende zijn, ook qua geheugengrootte)".

@L1nt
Jij zegt nog: "Zijn ook nog genoeg games voor om de komende jaren druk mee te zijn. Je gaat geen 10 games per maand uitspelen."
Het klopt inderdaad dat er geen 10 per maand uitgespeeld gaan worden. Bedoel je hiermee dat er op dit moment genoeg spellen zijn (dat geloof ik inderdaad ook) of dat er ook nog wel genoeg uit gaan komen voorlopig?

Ik hoor graag nog van jullie!

[ Voor 18% gewijzigd door DvMaasakker op 11-01-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Zou gewoon de 250 gb schijf versie nemen, heb je er in iedergeval een goeie periode dat je er niet naar om hoeft te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Psyonara schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:35:
Zou gewoon de 250 gb schijf versie nemen, heb je er in iedergeval een goeie periode dat je er niet naar om hoeft te kijken.
Okee Bedankt!

Mochten er nog andere mensen met reacties of tips zijn, die zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:01

koelebobes

Wen BTC €100K

Psyonara schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:35:
Een goede periode ? Nou als ik als voorbeeld Forza 4 neem. Deze game wordt geleverd met een 2de dvd waar 300 honderd auto's op staan. Als ik die install dan staat die 4gb schijf al vol.. Gelukkig heb ik een 250gb maar ik kan me echt geen geval voorstellen waarin iemand als gamer genoeg heeft aan 4gb

BTC €96.871

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
Snap eerlijk gezegt de 4gb versie ook niet. Dit is de eerste console generatie die HDD ruimte flink benut zeker de Xbox360 waar je hier en daar de keuze hebt om voledige installs te doen zo dat je alleen de DVD erin hebt voor een check.

Zelf de een 360 Slim 2de hands gekocht standaard een 4gb te zijn maar had het geluk dat er een 250gb erbij in zat. Moet wel bekennen dat hij nooit aan staat.

heb iets van 4 games plus een paar downloads. en de 4gb schijf gebruik ik puur voor profiel en backups voor zover dat past!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Okee, dus qua versie eigenlijk gewoon de 250gb.
En verwachten jullie dat de Xbox360 voorlopig nog wel even mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corewillem
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:05
Ik verwacht dat de xbox normaliter nog een 2 tal jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
DvMaasakker schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:59:
L1nt, Psyonara,

Merendeel van zijn vrienden hebben Xbox360's. Daarnaast speelt hij zelf de meeste spellen op zijn PC ook met een Xbox360 controller, dus ik kan uit zijn reacties ook wel een lichte voorkeur voor een Xbox360 proeven.

W.b.t. het wachten op de nieuwe versies, hebben jullie inderdaad wel gelijk. Als dat op zijn vroegst aan het einde van dit jaar is, moet hij nog een jaar wachten en die zekerheid is er op dit moment nog niet.

In principe adviseren jullie dan dus allebei om nu opzoek te gaan naar een Xbox360 (aangezien ik gok dat deze hem gaat worden)

Dan komt toch nog mijn punt 2 even terug: "welke versie wordt er dan aangeraden? (Dit omdat er verschillende zijn, ook qua geheugengrootte)".

@L1nt
Jij zegt nog: "Zijn ook nog genoeg games voor om de komende jaren druk mee te zijn. Je gaat geen 10 games per maand uitspelen."
Het klopt inderdaad dat er geen 10 per maand uitgespeeld gaan worden. Bedoel je hiermee dat er op dit moment genoeg spellen zijn (dat geloof ik inderdaad ook) of dat er ook nog wel genoeg uit gaan komen voorlopig?

Koop een upgrade voor je PC. Console spellen zijn 3 tot 4 keer zo duur als PC spellen. Als je het geld voor de console nu in je PC steekt ben je het beste af. Je hebt de verbeterde graphics van de PC en alle titels zijn ook voor je PC beschikbaar maar dan 1/3 van de prijs of nog minder. Console gamen is erg duur en zeker als je nog een PC hebt staan zou ik heel goed gaan nadenken. Je kan beter ke PC upgraden en goedkoop games kopen. Aangezien je al een 360 gamepad hebt lijkt me dat het best. (ik heb zelf een 360 staan, maar ik game alleen maar op mijn PC. Precies dezelfde titels, alleen wat voor de xbox 50-60 euro kost, kost op de pc 5 tot 15. Alles is tegenwoordig toch multi platform, de meeste van die titels spelen erg slecht met een muis (assasins creed b.v.) maar ideaal met een gamepad op de PC.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:00

SuBBaSS

-has Ryzen

Dikke bullocks vwb. die game-prijzen! Een nieuwe xbox titel is niet veel duurder dan een pc-titel, waar jij die kennis vandaan haalt is me een raadsel? Ook je opmerking over multi-platform gaat zeker niet op, bijv. het eerder genoemde forza of die hele kinect-zooi (spreekt mij niet aan, maar misschien wil TO dat wel?).
Daarnaast: als een spel een x aantal keren verkocht is wordt het een "classic", dan zijn ze nog maar 30 euro, maar in elke (speelgoed-/game-)winkel heb je aanbiedingenbakken waar je voor tussen de 10-20 euro vaak redelijk nieuwe titels aan kunt schaffen.
Voor je info: ik heb hier tegen de 40 games, waarvan er eentje full price was, maar de rest allemaal voor 30 eu of minder en dat zijn echt niet allemaal oude rommeltitels ofzo.
Het is gewoon simpel: qua prijs maakt het niet zoveel uit (je moet anders ook om de 2/3 jaar je pc upgraden a 200+ euro), welke console het best past (qua online gamen) zal toch het meest afhangen van wat je vrienden spelen.
Xbox Live kost je geld, Playstation online is (nog) gratis maar als daar problemen zijn heb je weinig recht om te zeuren.
Versie met 250+ GB is zeker aan te raden, al is het alleen al vanwege het geluid van de dvd speler. :P
Ik zou gewoon voor een slim+250 GB gaan, daar zijn altijd wel mooie "packs" van te vinden, eventueel in combinatie met een kinect set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Waarom geen WiiU? Net nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

einde discussie. Als hij voorzichtig is, willen zijn vrienden ook wel games uitlenen. Scheelt weer want dan hoef je ze niet te kopen. En wat hij koopt, kan hij uitlenen.
@L1nt

De xbox is aardig wat jaartjes oud dus liggen er nu al stapels goede games die ook niet meer full-price zijn. Je kunt je dus nog jaren vermaken met de 360.

Enige tip die ik nog kan meegeven mocht er nog getwijfeld worden. Stap een Mediamarkt binnen en pak beide controllers vast.
Sommigen, waaronder ik, vinden de PS3 controller te klein en niet praktisch. Anderen hebben dat juist bij de xbox. Voel zelf aan welke het prettigst is. Dat kunnen wij niet voor je bepalen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 16:18

Mavamaarten

Omdat het kan!

1. Verder sparen en gaan voor PC.
2. Wil je echt niet sparen of heb je het geld niet, kies dan Xbox of PS3. Welke van de twee maakt niet echt uit, hangt vooral af van wat je vrienden spelen. Ik vind persoonlijk de controller van de xbox superieur maar het betalen voor xbox live dan weer niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Console is voor Jan Modaal zoveel makkelijker.

Sluit aan op tv en internet, schijfje erin en spelen maar.

Heel leuk dat de PC fanboys een pc proberen aan te smeren maar vraag er dan wel bij of broertje handig is met pc's en de tijd er in wil investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
L1nt schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:33:

Heel leuk dat de PC fanboys een pc proberen aan te smeren maar vraag er dan wel bij of broertje handig is met pc's en de tijd er in wil investeren.
Je hebt gelijk!
Als ik een PC aan zou willen schaffen had ik het andere forum wel gebruikt.

Ik ben zelf in het bezit van een PC, waar genoeg op en aan zit. Daar ben ik zelf heel handig mee, dus dat zou het probleem niet zijn, Maar mijn broertje wilt graag een Console, dus vandaar dat ik op dit forum zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

L1nt schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:33:

Sommige mensen komen ook op een punt die er ook wel klaar mee zijn met dat 'gepruts' en dat de dingen gewoon moeten werken. Ik ben vroeger ook veel bezig geweest met modden, overklokken, dikke videokaarten e.d. om te gamen, maar tegenwoordig moet het gewoon werken. Ik heb helemaal geen zin meer in dat gedoe, daarom heb ik zo'n 3 jaar geleden een Xbox gekocht en er geen dag spijt van gehad. Ik speel nog wel eens een spel op de laptop, maar dat is sporadisch, vooral de momenten dat de vrouw op de Xbox bezig is :P

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
SuBBaSS schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:39:
Dikke bullocks vwb. die game-prijzen! Een nieuwe xbox titel is niet veel duurder dan een pc-titel, waar jij die kennis vandaan haalt is me een raadsel? Ook je opmerking over multi-platform gaat zeker niet op, bijv. het eerder genoemde forza of die hele kinect-zooi (spreekt mij niet aan, maar misschien wil TO dat wel?).
Daarnaast: als een spel een x aantal keren verkocht is wordt het een "classic", dan zijn ze nog maar 30 euro, maar in elke (speelgoed-/game-)winkel heb je aanbiedingenbakken waar je voor tussen de 10-20 euro vaak redelijk nieuwe titels aan kunt schaffen.
Voor je info: ik heb hier tegen de 40 games, waarvan er eentje full price was, maar de rest allemaal voor 30 eu of minder en dat zijn echt niet allemaal oude rommeltitels ofzo.
[offtopic]
En voor die 30 euro console titel betaal je op de PC nog geen 10tje. Console titels zijn gewoon 3 tot 4 keer zo duur. Ik kan er ook niks aan doen. Pas in het 15 euro segment wordt het pas gelijk maar dan heb je bij consoles echte drek. En bij mij is het ook gewoon ervaring. Dat jij 30 euro voor games normaal vindt op de PC zegt eerder dat je niet echt een idee hebt van de prijzen op de PC. Ik zou willen dat het allebei even goedkoop was maar dat is gewoon echt niet zo. En die classic reeks is al helemaal overpriced. Betaal je nog steeds 25 euro voor een 6 jaar oud spel. Misschien is het al een tijd geleden dat je op de PC gamede, of ben je niet zo handig in games kopen (dan wordt het ook snel duur). Maar console titels zijn gewoon echt veel duurder dan PC titels.
(en ik heb rond de 30 games voor mn xbox, en rond de 147 voor mn PC)

[ Voor 8% gewijzigd door Postius op 13-01-2013 20:20 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Postius, het klopt dat dezelfde games op de pc vaak iets goedkoper zijn dan op consoles, maar overdrijven is ook een vak.
Precies dezelfde titels, alleen wat voor de xbox 50-60 euro kost, kost op de pc 5 tot 15.
Als titels net uit zijn dan betaal je inderdaad vaak 50-60 euro op consoles, maar diezelfde titels zijn op de pc vaak ook 40+ euro op dat moment. Daarnaast zijn console titels enige tijd later ook gewoon voor minder te koop.. voor uncharted betaal je momenteel volgens mij ook maar iets van 15-20euro. Misschien moet je budgetgaming.nl eens checken?

Overigens gaf DvMaasakker aan dat zijn broertje al gamed op de pc, maar de intentie heeft om daarnaast een console aan te schaffen. Ik neem dus aan dat zijn broertje bekend is met het aanbod op de pc en ook een redelijke pc heeft staan aangezien hij daar al op gamed met een xbox joypad. (ik zie ook net bij het teruglezen dat hij dat zelf ook aan heeft gegeven).

Ik sluit me verder aan bij het advies voor de xbox360 als zijn vrienden die ook voornamelijk hebben en hij met hen online wil gamen (gta, cod en fifa etc)
ik ben zelf overigens wel gecharmeerd van de exclusives op de playstation3 en de games die je goedkoop via playstation plus kan krijgen, maar uiteindelijk is gamen met vrienden vaak het leukste imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Typisch Tweakers. Iemand vraagt welke console hij moet kopen en hij krijgt de raad om een PC te kopen. :+
Je kan misschien de Wii U ook in overweging nemen. De Wii U neem je in overweging indien je geïnteresseerd bent in de Nintendo ip's zoals Mario en Zelda. Maar gezien het lijstje van games geen Nintendo exclusives vermeldt, ben je misschien beter af met een PS3 of Xbox360. De voordelen zijn goedkoper en een meer uitgebreidere games library beschikbaar.
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan een PS3. De redenen zijn voor mij de exclusives die Sony heeft (Uncharted, Heavy Rain, Metal Gear Solid, Beyond Two Souls, The Last of Us, Ni No Kuni,...) en niet hoeven te betalen om online te kunnen gamen.
2. Als je een voorkeur hebt, welke versie wordt er dan aangeraden? (Dit omdat er verschillende zijn, ook qua geheugengrootte)
Voor de Xbox360 zou ik voor de 250GB versie gaan (voordeel: games installeren en draaien vanaf de harde schijf). Er bestaat het 2012 Starter Pack waarbij je een 250GB Xbox360 krijgt met twee controllers en de games Forza Essentials en Skyrim. Kan je onmiddellijk mee aan de slag.
Voor de PS3 zijn er nog twee versies op de markt: de slim en de super slim. De slim kan je krijgen met een 160GB of 320GB harde schijf. De super slim is er met 12GB flash geheugen (raad ik niet aan) en met een 500GB harde schijf. Buiten verschillen in de grootte van de harde schijf zijn alle PS3 consoles evenwaardig en kunnen ze het hetzelfde. Ik zou proberen om nog ergens een 160GB of 320GB PS3 slim vast te krijgen. De voordelen zijn dat deze goedkoper is dan de super slim en 160GB of 320GB kan je al een heel eind mee verder qua grootte van harde schijf.
3. Bij je voorkeur, kun je daarbij zeggen wat er aan eventuele extra kosten bij KUNNEN komen? (denk hierbij aan Xbox live)
Als jullie online willen gamen, dan zullen jullie bij de Xbxo360 een live abonnement moeten nemen. De PS3 heeft geen extra kosten om online te kunnen gamen. Er is ook wel een abonnementsvorm op de PS3 te krijgen, nl. PS+, maar dat is enkel om extra content te krijgen.
De nieuwe consoles zullen ten vroegste eind dit jaar op de markt zijn. Wil je nog een jaar wachten? Reken dan ook erop dat de kostprijs duurder zal zijn en de games library veel minder. Ik verwacht ook niet dat de ondersteuning voor de huidige consoles zal stoppen eens de nieuwe hardware er is. Sony ondersteunt al langer zijn oude consoles als er nieuwe hardware is. Microsoft heeft dat met de Xbox niet gedaan, maar ze kunnen zich dat deze keer niet permitteren voor de Xbox360. Er is nu eenmaal een betalende online modus aan de huidige consoles gekoppeld en hoewel ze natuurlijk iedereen naar de nieuwe hardware zullen willen krijgen, zal dit toch enkele jaren duren vooraleer er voldoende mensen gemigreerd zijn naar de nieuwe hardware dat ze hun oude consoles kunnen laten uitdoven. Ik denk dat je nog voor minstens drie jaar safe zit als je nu een PS3 en/of Xbox360 aankoopt.
Verder wat spellen die hij (ikzelf ook wel een beetje) leuk vindt om te spelen zijn:
* Call of Duty
* Fifa-reeksen
* Burnout
Hier moet je dus geen onderscheid maken tussen de Xbxo360 of PS3. Waar je wel rekening mee moet houden is op welke console je vrienden spelen. Wil je Call of Duty tegen je vrienden spelen dan zul je dat op dezelfde console als hun moeten doen. Dat kan je ook meenemen in je overweging.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:12
Wel grappig, een van de uitspraken van Hideo van rond 2005 is me altijd bijgebleven. :+
http://www.xboxic.com/news/1107#more-1107
the PlayStation 3 was a big meal that you have once a year, the 360 was a special meal that you have on weekends
Het originele bericht kan ik zo niet meer vinden maar het ging geloof ik om oa exclusives die de hardware beter benutten.
En nu achteraf zie je bv in deze reacties hier dat de man nog gelijk had ook :7

[ Voor 4% gewijzigd door Mutatie op 14-01-2013 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

McBoom schreef op zondag 13 januari 2013 @ 17:09:
[...]

Sommige mensen komen ook op een punt die er ook wel klaar mee zijn met dat 'gepruts' en dat de dingen gewoon moeten werken. Ik ben vroeger ook veel bezig geweest met modden, overklokken, dikke videokaarten e.d. om te gamen, maar tegenwoordig moet het gewoon werken. Ik heb helemaal geen zin meer in dat gedoe, daarom heb ik zo'n 3 jaar geleden een Xbox gekocht en er geen dag spijt van gehad. Ik speel nog wel eens een spel op de laptop, maar dat is sporadisch, vooral de momenten dat de vrouw op de Xbox bezig is :P
offtopic/ Het lijkt wel alsof ik in de spiegel kijk.....was het ook zat om steeds te moeten tweaken en upgraden dus voor gemakzucht gekozen van de xbox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-07 04:44

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Voor mij persoonlijk geldt een simpele regel voor dit;
Heb je zelf al geen voorkeur? Pak dan de PS3.
Je kunt wel games en/of hardware gaan vergelijken maar op het einde blijft het een console waarbij er eigenlijk geen concrete verschillen zijn aan te kaarten. In elk geval niet door je broertje.

Waarom dan de keuze voor de PS3? Je hoeft geen abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
douweegbertje schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:13:
Voor mij persoonlijk geldt een simpele regel voor dit;
Heb je zelf al geen voorkeur? Pak dan de PS3.
Je kunt wel games en/of hardware gaan vergelijken maar op het einde blijft het een console waarbij er eigenlijk geen concrete verschillen zijn aan te kaarten. In elk geval niet door je broertje.

Waarom dan de keuze voor de PS3? Je hoeft geen abonnement.
+ een indrukwekkende lijst aan exclusives
+ blu-ray speler

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Hebben jullie het topic uberhaupt wel doorgelezen?
En de spellen die hij wil/gaat spelen maakt de lijst van exclusives ook niet zo boeiend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Allereerst allemaal bedankt voor de reacties!
nioz schreef op zondag 13 januari 2013 @ 21:10:
Overigens gaf DvMaasakker aan dat zijn broertje al gamed op de pc, maar de intentie heeft om daarnaast een console aan te schaffen. Ik neem dus aan dat zijn broertje bekend is met het aanbod op de pc en ook een redelijke pc heeft staan aangezien hij daar al op gamed met een xbox joypad. (ik zie ook net bij het teruglezen dat hij dat zelf ook aan heeft gegeven).
Dan is dit gelukkig toch goed overgekomen.
DarthDavy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:10:
Typisch Tweakers. Iemand vraagt welke console hij moet kopen en hij krijgt de raad om een PC te kopen. :+
Je kan misschien de Wii U ook in overweging nemen. De Wii U neem je in overweging indien je geïnteresseerd bent in de Nintendo ip's zoals Mario en Zelda. Maar gezien het lijstje van games geen Nintendo exclusives vermeldt, ben je misschien beter af met een PS3 of Xbox360. De voordelen zijn goedkoper en een meer uitgebreidere games library beschikbaar.

Voor de Xbox360 zou ik voor de 250GB versie gaan (voordeel: games installeren en draaien vanaf de harde schijf). Er bestaat het 2012 Starter Pack waarbij je een 250GB Xbox360 krijgt met twee controllers en de games Forza Essentials en Skyrim. Kan je onmiddellijk mee aan de slag.
Voor de PS3 zijn er nog twee versies op de markt: de slim en de super slim. De slim kan je krijgen met een 160GB of 320GB harde schijf. De super slim is er met 12GB flash geheugen (raad ik niet aan) en met een 500GB harde schijf. Buiten verschillen in de grootte van de harde schijf zijn alle PS3 consoles evenwaardig en kunnen ze het hetzelfde. Ik zou proberen om nog ergens een 160GB of 320GB PS3 slim vast te krijgen. De voordelen zijn dat deze goedkoper is dan de super slim en 160GB of 320GB kan je al een heel eind mee verder qua grootte van harde schijf.

Als jullie online willen gamen, dan zullen jullie bij de Xbxo360 een live abonnement moeten nemen. De PS3 heeft geen extra kosten om online te kunnen gamen. Er is ook wel een abonnementsvorm op de PS3 te krijgen, nl. PS+, maar dat is enkel om extra content te krijgen.

De nieuwe consoles zullen ten vroegste eind dit jaar op de markt zijn. Wil je nog een jaar wachten? Reken dan ook erop dat de kostprijs duurder zal zijn en de games library veel minder. Ik verwacht ook niet dat de ondersteuning voor de huidige consoles zal stoppen eens de nieuwe hardware er is. Sony ondersteunt al langer zijn oude consoles als er nieuwe hardware is. Microsoft heeft dat met de Xbox niet gedaan, maar ze kunnen zich dat deze keer niet permitteren voor de Xbox360. Er is nu eenmaal een betalende online modus aan de huidige consoles gekoppeld en hoewel ze natuurlijk iedereen naar de nieuwe hardware zullen willen krijgen, zal dit toch enkele jaren duren vooraleer er voldoende mensen gemigreerd zijn naar de nieuwe hardware dat ze hun oude consoles kunnen laten uitdoven. Ik denk dat je nog voor minstens drie jaar safe zit als je nu een PS3 en/of Xbox360 aankoopt.

Hier moet je dus geen onderscheid maken tussen de Xbxo360 of PS3. Waar je wel rekening mee moet houden is op welke console je vrienden spelen. Wil je Call of Duty tegen je vrienden spelen dan zul je dat op dezelfde console als hun moeten doen. Dat kan je ook meenemen in je overweging.
De WiiU zal geen optie zijn, dit omdat er niet echt interesse is in Mario of Zelda etc. Toch bedankt voor de aanhaling.
W.b.t. de 250GB versie was ik inderdaad ook wel een heel eind uit. Ik zie het voordeel er zeker van in om de spellen vanaf de HDD te kunnen spelen.
W.b.t. het soort Xbox360, tegenwoordig is er alleen nog de Slim versie of zeg ik dit nu verkeerd? Is het in die zin misschien een idee om te kijken naar een versie waar Kinect bij zit, of is dit niet echt iets wat veel toegevoegde waarde heeft?
Ik denk zelf inderdaad ook dat de nieuwe consoles er pas aan het einde van dit jaar zullen zijn en de prijzen een stuk hoger zullen liggen. Qua games zullen ze inderdaad de Xbox360 zoals deze er nu is nog wel een tijdje blijven ondersteunen gok ik. En aangezien dat dan vast wel een aantal jaren gaat duren kan mijn broertje er tenminste nog een tijdje mee vooruit.
Verder ligt de voorkeur van mij broertje toch wel aan de Xbox360 kant, alleen al vanwege het gebruiksgemak van de controller. (ik vind deze zelf overigens ook zeer fijn aanvoelen en gebruik deze ook op de PC.
L1nt schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:07:
offtopic/ Het lijkt wel alsof ik in de spiegel kijk.....was het ook zat om steeds te moeten tweaken en upgraden dus voor gemakzucht gekozen van de xbox :)
Ik ben het volledig met je eens. Ikzelf doe nog wel aan upgrades voor mijn PC, maar ook vanwege het feit dat ik het zelf leuk/uitdagend vindt om steeds dat beetje meer/beter te krijgen voor weinig. En ik weet niet of het wel gemakzucht te noemen is, het kiezen voor de Xbox360. Het blijft tenslotte iedere keer weer een dure grap om je PC te upgraden.
Sssquirrel schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:18:
+ een indrukwekkende lijst aan exclusives
+ blu-ray speler
Deze +ssen had ik zelf inderdaad ook gezien. Echter zijn de exclusives voor ons niet relevant. Een Blu-Ray speler bezitten wij hier zelf al. Toch bedankt voor je comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

Hallo allen,

Ik doe deze post voor mijn broertje, omdat ik hier zelf niet zo in thuis ben.
Mijn broertje heeft eindelijk na goed sparen zodanig het geld in huis dat hij graag een Xbox360/Playstion 3 wilt kopen.

* Call of Duty
* Fifa-reeksen
* Burnout

Ik hoop dat jullie mij, en indirect dus mijn broertje, van goed advies kunnen voorzien.
Alvast bedankt!
Hallo,

1) Ik zou me vooral toeleggen op de spellen die je zou willen spelen. De spellen die jij noemt als voorbeeld komen op beide consoles uit, dus dat kan je niet verder helpen. Kijk eens naar de exclusives: Op de Xbox 360 zijn de kwalitatief goede exclusives als Halo, Gears of War, Crackdown, Banjo & Kazooie, Lost Odyssey, Project Gotham Racing, Forza Motorsport en op de Playstation onder meer Killzone, Gran Turismo, God of War, Infamous, Ratchet & Clank, LittleBigPlanet en Uncharted.

Volledige lijst via: Wikipedia

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de PS3, omdat ik het gamesaanbod beter vind aansluiten bij mijn voorkeuren. Overigens heb ik ook een Xbox 360, maar die kwam pas later.

Wellicht interessant is dan nog dat sommige games beter lopen op de 360 dan op de PS3 en vice versa. Dat is nl. afhankelijk welk platform als basisplatform is genomen. De ander heeft dan een matige port gekregen. Beter op de 360: Bayonetta, Skyrim - Beter op PS3: Final Fantasy XIII, Darksiders

2) Vanaf 160 GB of hoger. Naast de mogelijkheid van het downloaden van digitale games kun je games tegenwoordig gedeeltelijk installeren op je console om ze vloeiender te laten draaien. Op de PS3 is dat bij een aantal games zelfs verplicht. De instapmodellen van 4GB Xbox 360 en de 12GB PS3 vind ik dan eigenlijk ook overbodig.

Via Budgetgaming.nl (hardware) kun je wel bekijken welk aanbod er is en tegen welke prijs.

Ik zou je ook aanbevelen te kijken naar een pakket te kijken waar je meteen een extra controller bij krijgt (indien beschikbaar). Die zijn nl. vrij prijzig.

3) Online spelen met je Xbox kost geld. Zoals anderen hebben gezegd, is er op de PS3 het optionele Playstation Plus (60 euro p.j., maar met acties goedkoper). Je krijgt per maand minimaal twee gratis voorgeselecteerde games, waaronder 1 gloednieuwe, die je kan spelen zolang je abonnement loopt.

4) Ik zie niet in waarom je zou moeten wachten. Van de nieuwe generatie is nog niet bekend wanneer deze in de winkels ligt. Dit kan wel eens 2014 worden. Deze consoles komen normaal gesproken voor een hogere prijs in de winkel te liggen dan waar je nu een PS3 of 360 kan scoren.

Qua games is er voldoende aanbod en liggen ook de budgetbakken vol, dus krijg je meer waar voor je geld.

M.b.t. je nieuwe vragen:

XBox Slim --> Ja, dat is in principe de enige die verkrijgbaar is. Voor PS3 is dat net zo. De originele modellen worden vaak herzien om zo kosten te reduceren. Het is dan ook vaak een voorbode van een (aanstaande) prijsverlaging. Of er een volgende prijsverlaging aan zit te komen, kan alleen maar aan de hand van een glazen bol. ;)

Kinect --> Ook hier zou ik me even verdiepen in het spellenaanbod. Daarnaast vind ik dat het apparaat wel de nodige vrije ruimte vraagt van je kamer. Als je te dicht op de camera zit, dan registreert hij de actie niet of niet goed. Ik vind het zelf wel een leuk apparaat, maar ik heb voor de PS3 toevallig ook de Move i.c.m. de Playstation Eye en die vind ik wel een stuk nauwkeuriger. Kinect heeft wel weer als voordeel dat je met de aanschaf van dit apparaat ook meteen klaar bent en je dus niet verplicht bent extra randapparatuur aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Anoniem: 406530 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:38:
[...]

Hallo,

1) Ik zou me vooral toeleggen op de spellen die je zou willen spelen. De spellen die jij noemt als voorbeeld komen op beide consoles uit, dus dat kan je niet verder helpen. Kijk eens naar de exclusives: Op de Xbox 360 zijn de kwalitatief goede exclusives als Halo, Gears of War, Crackdown, Banjo & Kazooie, Lost Odyssey, Project Gotham Racing, Forza Motorsport en op de Playstation onder meer Killzone, Gran Turismo, God of War, Infamous, Ratchet & Clank, LittleBigPlanet en Uncharted.

Volledige lijst via: Wikipedia

Zelf heb ik een lichte voorkeur voor de PS3, omdat ik het gamesaanbod beter vind aansluiten bij mijn voorkeuren. Overigens heb ik ook een Xbox 360, maar die kwam pas later.

Wellicht interessant is dan nog dat sommige games beter lopen op de 360 dan op de PS3 en vice versa. Dat is nl. afhankelijk welk platform als basisplatform is genomen. De ander heeft dan een matige port gekregen. Beter op de 360: Bayonetta, Skyrim - Beter op PS3: Final Fantasy XIII, Darksiders

2) Vanaf 160 GB of hoger. Naast de mogelijkheid van het downloaden van digitale games kun je games tegenwoordig gedeeltelijk installeren op je console om ze vloeiender te laten draaien. Op de PS3 is dat bij een aantal games zelfs verplicht. De instapmodellen van 4GB Xbox 360 en de 12GB PS3 vind ik dan eigenlijk ook overbodig.

Via Budgetgaming.nl (hardware) kun je wel bekijken welk aanbod er is en tegen welke prijs.

Ik zou je ook aanbevelen te kijken naar een pakket te kijken waar je meteen een extra controller bij krijgt (indien beschikbaar). Die zijn nl. vrij prijzig.

3) Online spelen met je Xbox kost geld. Zoals anderen hebben gezegd, is er op de PS3 het optionele Playstation Plus (60 euro p.j., maar met acties goedkoper). Je krijgt per maand minimaal twee gratis voorgeselecteerde games, waaronder 1 gloednieuwe, die je kan spelen zolang je abonnement loopt.

4) Ik zie niet in waarom je zou moeten wachten. Van de nieuwe generatie is nog niet bekend wanneer deze in de winkels ligt. Dit kan wel eens 2014 worden. Deze consoles komen normaal gesproken voor een hogere prijs in de winkel te liggen dan waar je nu een PS3 of 360 kan scoren.

Qua games is er voldoende aanbod en liggen ook de budgetbakken vol, dus krijg je meer waar voor je geld.

M.b.t. je nieuwe vragen:

XBox Slim --> Ja, dat is in principe de enige die verkrijgbaar is. Voor PS3 is dat net zo. De originele modellen worden vaak herzien om zo kosten te reduceren. Het is dan ook vaak een voorbode van een (aanstaande) prijsverlaging. Of er een volgende prijsverlaging aan zit te komen, kan alleen maar aan de hand van een glazen bol. ;)

Kinect --> Ook hier zou ik me even verdiepen in het spellenaanbod. Daarnaast vind ik dat het apparaat wel de nodige vrije ruimte vraagt van je kamer. Als je te dicht op de camera zit, dan registreert hij de actie niet of niet goed. Ik vind het zelf wel een leuk apparaat, maar ik heb voor de PS3 toevallig ook de Move i.c.m. de Playstation Eye en die vind ik wel een stuk nauwkeuriger. Kinect heeft wel weer als voordeel dat je met de aanschaf van dit apparaat ook meteen klaar bent en je dus niet verplicht bent extra randapparatuur aan te schaffen.
Bedankt voor je reactie!
Qua versie zal het inderdaad op een 250GB versie uitkomen.

Als ik kijk naar de spellen zal het met name om Fifa, CoD en straks de nieuwe GTA gaan en ik denk dat die op beide consoles wel lekker draaien.

Als je kijkt naar de beschikbare pakketten, bijvoorbeeld hier op tweakers of inderdaad bij budgetgaming.nl, welke zou jij dan aanbevelen? (ook eventueel met die extra controller)
Ik en ook mijn broertje zijn in het bezit van draadloze controllers voor onze PC's. Werken deze ook gewoon op de Xbox360 zelf? Deze zijn wel op batterijen en de draadloze controllers van de Xbox zelf zijn volgens mij niet met batterijen, klopt dit?
Zijn hier dan ook goede laadstations voor te verkrijgen?

W.b.t. Kinect, denk dat dit voorlopig niet nodig is, aangezien de waarschijnlijke plek waar hij komt te staan er de ruimte niet voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

De bundels met Kinect liggen ook niet onmiddellijk in de lijn van wat jullie zoeken in een console. Deze bundel ( http://www.consoleshop.nl...gb-starter-pack-2012.html ) vind ik veel meer aansluiten bij jullie voorkeur. Onmiddellijk twee controllers en twee topgames erbij.

Jammer dat ze geen kale Xbox360 met 250GB HDD verkopen. Die is enkel te krijgen in de 4GB voor 200 euro. Daar ga je spijt van hebben als je die koopt. Betaal die 50 euro extra voor die extra controller, grotere HDD en twee games. Veel meer bang voor buck zelfs al wil je nooit Skyrim spelen, dan kun je die waarschijnlijk nog tweede hands krijgen of ruilen voor een game die je wel wilt.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

PS3. Zowiezo voor de blueray en media opties die de console met zich meebrengt :)

De Xbox 360 games zijn naar mijn weten vaak wat duurder. Qua hardware zijn ze gelijk aan elkaar. De ene console zet er met bepaalde games weer net iets betere graphics mee uit. Beste beeldkwaliteit is te behalen met een HDMI plugje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
DarthDavy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:58:
De bundels met Kinect liggen ook niet onmiddellijk in de lijn van wat jullie zoeken in een console. Deze bundel ( http://www.consoleshop.nl...gb-starter-pack-2012.html ) vind ik veel meer aansluiten bij jullie voorkeur. Onmiddellijk twee controllers en twee topgames erbij.

Jammer dat ze geen kale Xbox360 met 250GB HDD verkopen. Die is enkel te krijgen in de 4GB voor 200 euro. Daar ga je spijt van hebben als je die koopt. Betaal die 50 euro extra voor die extra controller, grotere HDD en twee games. Veel meer bang voor buck zelfs al wil je nooit Skyrim spelen, dan kun je die waarschijnlijk nog tweede hands krijgen of ruilen voor een game die je wel wilt.
We kunnen wel stellen dat we i.p.v. €50,00 extra ook €30,00 extra kunnen rekenen. Bij de dixons hebben ze dat pakket ook. Zie link:
http://www.dixons.nl/game...er-pack.html#.UPQC6ScmbYN
Ik denk dat dit pakket wel aardig naar verwachting is.

Ik zit sowieso nog wel met de volgende vraag:
Wij werken hier thuis met een Wireless-N netwerk. Bij draadloze netwerk ondersteuning van de Xbox360 zie ik alleen 802.11b, 802.11g staan. Werkt dit wel met elkaar?
Of moet er dan een wireless-N adapter bijgekocht of een extra netwerk bijgemaakt worden?

[ Voor 11% gewijzigd door DvMaasakker op 14-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
Ik en ook mijn broertje zijn in het bezit van draadloze controllers voor onze PC's. Werken deze ook gewoon op de Xbox360 zelf? Deze zijn wel op batterijen en de draadloze controllers van de Xbox zelf zijn volgens mij niet met batterijen, klopt dit?
De controllers die je bij de xbox360 krijgt werken ook gewoon met twee batterijen. Er bestaan wel pakketjes die de batterijen vervangen en dan kan je ze gewoon opladen met een bijgeleverde kabel. Voor zover ik weet zijn dit dezelfde xbox controllers als die jij op je pc gebruikt (maar misschien kan iemand dit nog ff bevestigen?). Ik gebruik de controller die bij mijn xbox360 kwam in ieder geval ook gewoon op de pc met behulp van een usb dongel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guReMcO
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 16:39

guReMcO

Praat mar frysk

DvMaasakker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:05:
Zijn hier dan ook goede laadstations voor te verkrijgen?
De controllers werken gewoon op 2x AA batterijen die in een houdertje zitten. Of ik heb twee neppe controllers erbij gekregen. :P Ik weet niet of de draadloze pc controllers ook op de xbox werken, ik ga er vanuit van wel omdat de bedrade dat wel doen (gebruik ik zelf omdat de console naast me staat en draadloos dus weinig zin heeft).
Als je wel een Xbox koopt altijd de games op de hdd installeren (en dus het 250gb model kopen) anders word je gek van het lawaai dat de dvd-drive maakt. Ook vind ik de xbox nogal warm worden dus zorg ervoor dat ie z'n warmte wel kwijt kan.
Xbox Live Gold moet je idd voor betalen maar de dienst is (vind ik) wel erg goed en als je wat rond shopt heb je voor 30/35 euro 12 maanden Gold.

En bedenk goed wat je met de console wil doen en wat je er op wilt spelen en baseer daar je aankoop op. Zo heb je er het langst plezier van. Er zijn al bakken spellen voor beide consoles te krijgen dus wat dat betreft heb je genoeg te doen de komende tijd.

Croissant in hand, I was alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
DvMaasakker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:08:
[...]

We kunnen wel stellen dat we i.p.v. €50,00 extra ook €30,00 extra kunnen rekenen. Bij de dixons hebben ze dat pakket ook. Zie link:
http://www.dixons.nl/game...er-pack.html#.UPQC6ScmbYN
Ik denk dat dit pakket wel aardig naar verwachting is.

Ik zit sowieso nog wel met de volgende vraag:
Wij werken hier thuis met een Wireless-N netwerk. Bij draadloze netwerk ondersteuning van de Xbox360 zie ik alleen 802.11b, 802.11g staan. Werkt dit wel met elkaar?
Of moet er dan een wireless-N adapter bijgekocht of een extra netwerk bijgemaakt worden?
Dat werkt wel. Jouw netwerk thuis zal waarschijnlijk niet exclusief N uitzenden maar ook gewoon G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
nioz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:14:
De controllers die je bij de xbox360 krijgt werken ook gewoon met twee batterijen. Er bestaan wel pakketjes die de batterijen vervangen en dan kan je ze gewoon opladen met een bijgeleverde kabel. Voor zover ik weet zijn dit dezelfde xbox controllers als die jij op je pc gebruikt (maar misschien kan iemand dit nog ff bevestigen?). Ik gebruik de controller die bij mijn xbox360 kwam in ieder geval ook gewoon op de pc met behulp van een usb dongel.
Waarschijnlijk wordt de aankoop toch het pakket met de twee controllers, dus in dat geval maakt het niet zo veel meer uit of de controllers van de PC nu wel of niet werken, maar wel altijd handig om te weten!
Daarnaast heb ik de voorkeur voor een oplaad methode zonder draad. Dus een van de mogelijkheden waar de accu los ingezet kan worden.
guReMcO schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:15:
De controllers werken gewoon op 2x AA batterijen die in een houdertje zitten. Of ik heb twee neppe controllers erbij gekregen. :P Ik weet niet of de draadloze pc controllers ook op de xbox werken, ik ga er vanuit van wel omdat de bedrade dat wel doen (gebruik ik zelf omdat de console naast me staat en draadloos dus weinig zin heeft).
Als je wel een Xbox koopt altijd de games op de hdd installeren (en dus het 250gb model kopen) anders word je gek van het lawaai dat de dvd-drive maakt. Ook vind ik de xbox nogal warm worden dus zorg ervoor dat ie z'n warmte wel kwijt kan.
Xbox Live Gold moet je idd voor betalen maar de dienst is (vind ik) wel erg goed en als je wat rond shopt heb je voor 30/35 euro 12 maanden Gold.

En bedenk goed wat je met de console wil doen en wat je er op wilt spelen en baseer daar je aankoop op. Zo heb je er het langst plezier van. Er zijn al bakken spellen voor beide consoles te krijgen dus wat dat betreft heb je genoeg te doen de komende tijd.
Het installeren op de hdd gaat sowieso gebeuren, vind dit ook een stuk makkelijker en handiger dan ook steeds weer die cd gebruiken. Verder zal de Xbox vrij komen te staan, dus de warmte kan ie wel kwijt. Het betalen voor de Live-dienst zie ik niet als een probleem. Ik heb zelf al even wat nagekeken en er zijn inderdaad voor vrij lage prijzen 12-maand kaarten te koop. Bedoel op maand basis zal dit dan €3,00 kosten. Dat bekostig ik wel voor mijn broertje.
Het nadenken over wat er mee gedaan gaat worden is al goed gedaan. Zoals ik ook in mijn eerdere posts aangaf zal het voornamelijk om Fifa, CoD en GTA gaan en deze zijn op beide consoles goed te spelen. Daarnaast hier en daar een keer een race spelletje en Fifa street, maar ook deze zijn voor beide consoles te verkrijgen.
Navi schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:49:
Dat werkt wel. Jouw netwerk thuis zal waarschijnlijk niet exclusief N uitzenden maar ook gewoon G.
Okee, bedankt!
Indien het toch niet werkt dan maak ik wel een extra "game" netwerkje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
DvMaasakker schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:56:.
[...]

Het installeren op de hdd gaat sowieso gebeuren, vind dit ook een stuk makkelijker en handiger dan ook steeds weer die cd gebruiken.
Helaas ben je ook na een install nog steeds verplicht om de disc erin te doen. Dan kan de console checken of je het spel wel legaal hebt. Het is dus alleen zodat je minder last hebt van het geluid van de dvddrive en potentieel iets betere laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
nioz schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:57:
Helaas ben je ook na een install nog steeds verplicht om de disc erin te doen. Dan kan de console checken of je het spel wel legaal hebt. Het is dus alleen zodat je minder last hebt van het geluid van de dvddrive en potentieel iets betere laadtijden.
Okee, dit wist ik niet. Heb ik helaas verkeerd begrepen. Maar dat maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Heeft er toevallig iemand ervaring met de opladers voor de accu's?
Zo ja, welke en hoe bevallen die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Ik heb zelf een Nyko Chargebase (wel het oudere model). Bevalt mij heel erg goed. De accu's zijn inmiddels 3 jaar oud, maar ik heb ze nog nooit leeggespeeld. Voordelen is dat je nooit met een lege controler zit en je controlers hebben gelijk een mooi opbergplekje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de Quick Charge Kit (Slim) van Microsoft zelf: linkje. Die is misschien wat prijziger dan anderen maar werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
McBoom schreef op maandag 14 januari 2013 @ 23:33:
Ik heb zelf een Nyko Chargebase (wel het oudere model). Bevalt mij heel erg goed. De accu's zijn inmiddels 3 jaar oud, maar ik heb ze nog nooit leeggespeeld. Voordelen is dat je nooit met een lege controler zit en je controlers hebben gelijk een mooi opbergplekje :P
Okee, bedankt voor de link. Fijn dat je inderdaad ook je ervaring even vermeld. Deze ziet er overigens ook nog eens gelikt uit.
Daarnaast wordt deze ook nog eens geleverd met twee accu's.
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:48:
Ik heb de Quick Charge Kit (Slim) van Microsoft zelf: linkje. Die is misschien wat prijziger dan anderen maar werkt prima.
Hier was mijn oog eerder ook al op gevallen. Dat het iets prijziger is maakt me niet uit. Ik probeer in eerste instantie toch alles van het Microsoft merk zelf bij elkaar te krijgen, omdat mijn voorkeur altijd naar één merk uit gaat in dit soort gevallen. Voorheen bij de Wii hadden wij ook een of andere lader van een ander merk en dat was een grote miskoop.
Als ik me echter niet vergis wordt deze wel maar met één accu geleverd. Het nadeel hiervan is dan weer dat je gelijk twee extra accu's erbij moet kopen, aangezien deze niet los geleverd worden. Zie link:
http://www.mediamarkt.nl/...56,253999.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Het maakt in de praktijk weinig uit. Console exclusives zijn aan het verdwijnen (een snelle scan door dit topic zie ik een aantal 'exclusives' vermeld staan die op beide consoles zijn uitgekomen), de graphics zijn nagenoeg gelijk (je kunt niet zeggen dat de een betere graphics heeft, dit verschilt per game).

Zelf heb ik ze allemaal gehad, en mijn voorkeur gaat naar de Xbox 360. De controllers van de PS3 zijn mij te licht en zwak (heb altijd het gevoel dat ik ze direct door midden breek) en PSN is een grote onoverzichtelijke rommel vergeleken met Xbox Live.

Mensen die je aanraden een PC te kopen, PC gaming is veel duurder. Een beetje fatsoenlijke videokaart heeft al snel de prijs van een console, en dan heb je de rest nog niet. En je zult hem elke paar jaar moeten upgraden terwijl je met een console al snel 5 tot 7 jaar kunt doen. Ja, de games zijn iets goedkoper maar het scheelt in de praktijk nooit meer dan 20%. Kijk ook op budgetgaming.nl voor goedkope games of op xbox4u.nl voor goedkope tweedehands games die over het algemeen in nieuw staat zijn (ik heb daar zelf ook vaak zat gekocht. Goedkoop, netjes en snelle levering).

Ik heb twee keer een PS3 gekocht gehad, en beide keren moeten verkopen omdat hij alleen stof stond te happen. Het enigste wat ik mis aan de PS3 zijn de draadloze controllers die ik had wanneer ik er PS2 games op ging spelen. Voor de rest was het maar een herriebak.

Conclusie is simpel, als je gewoon lekker wilt gamen merk je geen verschil tussen de PS3 en Xbox360. Ze kunnen hetzelfde en doen hetzelfde. Het zijn de kleine puntjes die je een persoonlijke voorkeur kunnen geven. lezen dat de meeste van zn vriendjes een 360 hebben dan zou de keuze voor mij al direct simpel zijn.

Xbox live hoeft trouwens ook niet duur te zijn, kijk even in het forum van budgetgaming en je hebt al een heel jaar voor nog geen 3 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Ook even op ebay kijken, daar heb ik mijn 250gb met kinect nieuw gekocht voor 180 euro met shipping. Alleen zal het aanbod op ebay in NL wel wat lager zijnv :D

Ik heb er een accuutje voor de controller voor een paar euro bijgekocht, werkt nog allemaal prima, al ging hij op 2 batterijen ook al een tijd mee.

ot.
PC gaming gaat denk ik toch echt langzaam dood, de huidige 30ers (die opgegroeid zijn met rotte systemen/os'en) kunnen misschien nog leven met een nieuwe driver update installeren, bugs, instellingen etc etc, maar ik zie nu al dat mensen van rond de 20 dat allemaal bijzonder irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Anoniem: 221563 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:09:
Het maakt in de praktijk weinig uit. Console exclusives zijn aan het verdwijnen (een snelle scan door dit topic zie ik een aantal 'exclusives' vermeld staan die op beide consoles zijn uitgekomen), de graphics zijn nagenoeg gelijk (je kunt niet zeggen dat de een betere graphics heeft, dit verschilt per game).

Zelf heb ik ze allemaal gehad, en mijn voorkeur gaat naar de Xbox 360. De controllers van de PS3 zijn mij te licht en zwak (heb altijd het gevoel dat ik ze direct door midden breek) en PSN is een grote onoverzichtelijke rommel vergeleken met Xbox Live.

Mensen die je aanraden een PC te kopen, PC gaming is veel duurder. Een beetje fatsoenlijke videokaart heeft al snel de prijs van een console, en dan heb je de rest nog niet. En je zult hem elke paar jaar moeten upgraden terwijl je met een console al snel 5 tot 7 jaar kunt doen. Ja, de games zijn iets goedkoper maar het scheelt in de praktijk nooit meer dan 20%. Kijk ook op budgetgaming.nl voor goedkope games of op xbox4u.nl voor goedkope tweedehands games die over het algemeen in nieuw staat zijn (ik heb daar zelf ook vaak zat gekocht. Goedkoop, netjes en snelle levering).

Ik heb twee keer een PS3 gekocht gehad, en beide keren moeten verkopen omdat hij alleen stof stond te happen. Het enigste wat ik mis aan de PS3 zijn de draadloze controllers die ik had wanneer ik er PS2 games op ging spelen. Voor de rest was het maar een herriebak.

Conclusie is simpel, als je gewoon lekker wilt gamen merk je geen verschil tussen de PS3 en Xbox360. Ze kunnen hetzelfde en doen hetzelfde. Het zijn de kleine puntjes die je een persoonlijke voorkeur kunnen geven. lezen dat de meeste van zn vriendjes een 360 hebben dan zou de keuze voor mij al direct simpel zijn.

Xbox live hoeft trouwens ook niet duur te zijn, kijk even in het forum van budgetgaming en je hebt al een heel jaar voor nog geen 3 euro per maand.
Ik ben het helemaal met je eens. Voor mijn broertje (13 jaar) is PC Gaming niet te betalen. En w.b.t. de keuze is die eigenlijk wel voor de Xbox360.
Ikzelf doe wel nog aan gaming op de PC en net wat jij zegt voor het geld wat mijn videokaart kost, kan mijn broertje een goeie startset voor de Xbox360 aanschaffen. Kortom, duur zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

Ik las net wat dat jullie draadloos internet hebben thuis. Hou er ook rekening mee dat de wifi adapter van de Xbox ook weer rond de €60,- kost. Maar 2ehands wellicht veel goedkoper.

Over de accu's van de controllers: Gewoon bij de Aldi/Blokker/bouwmarkt van die batterijpacks (20 voor 5 euro etc.) halen. Naar mijn ervaring gaan die veel langer mee dan oplaadbare accu's maar dat is vooral een persoonlijke overweging, met milieu etc.
Een hdmi kabel zit er trouwens niet bij maar die kan je voor een paar euro wel bij de Hema oid halen.
De draadloze Xbox controller voor de pc werkt ook op de Xbox schijnt, dus dan heb je in elk geval al één controller erbij.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Vrijdag schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:12:
Ik las net wat dat jullie draadloos internet hebben thuis. Hou er ook rekening mee dat de wifi adapter van de Xbox ook weer rond de €60,- kost. Maar 2ehands wellicht veel goedkoper.
Bij het huidige model zit wifi gewoon ingebouwd, dus geen extra adapter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Op de Xbox moet je apart een Live abonnement aanschaffen om online multiplayer te spelen. Kost zo'n 40 eurp per jaar.
De controller van de Xbox is wat groter en ligt bij mij daardoor prettiger in de hand.
Sommig spellen heb je niet op beide consoles denk maar aan Halo (Xbox) of Killzone (PS)

Hoe het zit met films afspelen weet ik niet aangezien ik hier een mediaspler voor heb,

[ Voor 5% gewijzigd door Mandrake466 op 15-01-2013 13:27 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Vrijdag schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:12:

Over de accu's van de controllers: Gewoon bij de Aldi/Blokker/bouwmarkt van die batterijpacks (20 voor 5 euro etc.) halen. Naar mijn ervaring gaan die veel langer mee dan oplaadbare accu's maar dat is vooral een persoonlijke overweging, met milieu etc.
Een hdmi kabel zit er trouwens niet bij maar die kan je voor een paar euro wel bij de Hema oid halen.
De draadloze Xbox controller voor de pc werkt ook op de Xbox schijnt, dus dan heb je in elk geval al één controller erbij.
Zoals McBoom ook zegt, tegenwoordig zit er gewoon wifi ingebouwd. Wat betreft die losse batterijen. Ik heb hier thuis twee controllers voor de PC en deze vreten stroom, dus daar ga ik niet meer aan beginnen.
En aangezien de pack met twee controllers er qua geld het best uitziet, zullen we die nemen dus daardoor nooit een probleem met een tekort aan controllers.
W.b.t. een HDMI kabel die heb ik er hier thuis nog wel een stel liggen, dus dat zit wel snor.
McBoom schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:23:
Bij het huidige model zit wifi gewoon ingebouwd, dus geen extra adapter nodig.
Bedankt voor je comment! Had het toevallig zelf ook gelezen, maar zeker handig om te weten!
Mandrake466 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:26:
Op de Xbox moet je apart een Live abonnement aanschaffen om online multiplayer te spelen. Kost zo'n 40 eurp per jaar.
De controller van de Xbox is wat groter en ligt bij mij daardoor prettiger in de hand.
Sommig spellen heb je niet op beide consoles denk maar aan Halo (Xbox) of Killzone (PS)

Hoe het zit met films afspelen weet ik niet aangezien ik hier een mediaspler voor heb,
Dat Live abonnement kost de kop niet per jaar, dus dat zie ik niet als argument om geen Xbox te nemen.
W.b.t. de controller van de Xbox ben ik het volledig met je eens!
En welke spellen wel en niet voor welke console t verkrijgen zijn, dat is tegen elkaar af te wegen en dat zijn niet de spellen welke er toe doen.
Qua films afspelen heb ik ook geen idee, maar daar hebben we hier aparte spelers, Pc's en laptops voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-06 08:10
Als zijn vrienden ook een Xbox hebben dan zou ik zelf zeker voor de Xbox gaan! Er is niks leuker dan online met je vrienden te gamen vooral in games als Battlefield 3.

Ik heb zelf trouwens ook een Xbox

[ Voor 9% gewijzigd door Mandrake466 op 15-01-2013 13:34 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

Vrijdag

De Zwarte

Ahja, dat was ik helemaal vergeten. In de nieuwe versies is het ingebouwd ja. Wij hebben hier nog de oudere Pro en Elite staan, daar zit dat niet bij :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DvMaasakker schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Hier was mijn oog eerder ook al op gevallen. Dat het iets prijziger is maakt me niet uit. Ik probeer in eerste instantie toch alles van het Microsoft merk zelf bij elkaar te krijgen, omdat mijn voorkeur altijd naar één merk uit gaat in dit soort gevallen. Voorheen bij de Wii hadden wij ook een of andere lader van een ander merk en dat was een grote miskoop.
Als ik me echter niet vergis wordt deze wel maar met één accu geleverd. Het nadeel hiervan is dan weer dat je gelijk twee extra accu's erbij moet kopen, aangezien deze niet los geleverd worden. Zie link:
http://www.mediamarkt.nl/...56,253999.html?langId=-11
Ik heb het even nagekeken, maar dat hebben wij destijds opgelost door een Play & Charge Kit te kopen (ook van Microsoft). Daar zit ook 1 accu bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Anoniem: 406530 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:57:
Ik heb het even nagekeken, maar dat hebben wij destijds opgelost door een Play & Charge Kit te kopen (ook van Microsoft). Daar zit ook 1 accu bij.
Dat is inderdaad ook een interessante oplossing. Echter is deze Kit wel duurder dan twee losse accu's. Dus dat is wel even iets om over na te denken wat nou het handigst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51
Hoe oud is je broertje?

Ik heb zelf een PS3 omdat daar de BR speler inzit en een paar jaar geleden de XBOX nogal karig was met HD-ruimte, gedoe met Wifi en je moet betalen voor online spelen. Ik wilde geen abokosten omdat je dan verplicht wordt het te gebruiken. Goed fastforward. De laatste anderhalf jaar staat de PS3 alleen aan voor af en toe een BR film. Als ik wil spelen moet telkens alles geupdate worden. Of een spel moet geinstalleerd worden wat ook weer niet echt snel is.

Ik heb de PC weer herontdekt als game machine. Vooral met online gamekeys kopen en steamsales heb ik het assortiment weer aardig uitgebreid. De console raak ik nu al helemaal niet meer aan.

Een vergelijk.
FarCry3 deluxe was ~25 euro (legaal!) begin december voor op de PC, kort na release. Dat ga je voor de console niet halen. Ook zijn de graphics veel mooier op de PC, dat verschil begint nu wel erg te worden. Buiten dat kan ik op de PC spelen in mijn mancave en de PS3 zou dat in de woonkamer zijn. Ook vind ik HUD's zonde van mijn plasmascherm. :+

Maar goed, als al zijn vrienden een XBOX hebben en hij wil online tegen ze spelen, dan is de keuze eigenlijk al gemaakt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-07 23:23
Senor Sjon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17:
Een vergelijk.
FarCry3 deluxe was ~25 euro (legaal!) begin december voor op de PC, kort na release. Dat ga je voor de console niet halen. Ook zijn de graphics veel mooier op de PC, dat verschil begint nu wel erg te worden. Buiten dat kan ik op de PC spelen in mijn mancave en de PS3 zou dat in de woonkamer zijn. Ook vind ik HUD's zonde van mijn plasmascherm. :+

Maar goed, als al zijn vrienden een XBOX hebben en hij wil online tegen ze spelen, dan is de keuze eigenlijk al gemaakt.
Graphics veel mooier op de PC: Zal best, maar dan kost je grafische kaart alleen al (bijna) zoveel als een console.
En wat die mancave/woonkamer betreft: dat is ook maar hoe je het bekijkt, ik zit liever op de bank voor m'n TV dan ergens aan een buro achter een monitor. ;) Dus wat de ene persoon als een voordeel ziet is voor de ander een nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Senor Sjon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 14:17:
Hoe oud is je broertje?

Ik heb zelf een PS3 omdat daar de BR speler inzit en een paar jaar geleden de XBOX nogal karig was met HD-ruimte, gedoe met Wifi en je moet betalen voor online spelen. Ik wilde geen abokosten omdat je dan verplicht wordt het te gebruiken. Goed fastforward. De laatste anderhalf jaar staat de PS3 alleen aan voor af en toe een BR film. Als ik wil spelen moet telkens alles geupdate worden. Of een spel moet geinstalleerd worden wat ook weer niet echt snel is.

Ik heb de PC weer herontdekt als game machine. Vooral met online gamekeys kopen en steamsales heb ik het assortiment weer aardig uitgebreid. De console raak ik nu al helemaal niet meer aan.

Een vergelijk.

Mijn broertje is 13 jaar, en zoals ik al eerder heb vermeld. Als ik opzoek was naar een game pc dan was ik wel op een ander topic gaan zitten. Ikzelf game wel met de PC. maar als ik dan kijk wat dat kost, dat kan die jongen niet bekostigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:51
Klopt, maar het antwoord heb je zelf al gegeven in relatie tot het netwerk van je broertje. Of hij XBOX Live wil bekostigen is een tweede.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Senor Sjon schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:27:
Klopt, maar het antwoord heb je zelf al gegeven in relatie tot het netwerk van je broertje. Of hij XBOX Live wil bekostigen is een tweede.
Dat antwoord heb ik ook eerder ergens vermeld.
Ik ben bereid om dit voor hem te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Xbox360 vanmiddag aangeschaft, dus mijn broertje volledig happy!
Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
DvMaasakker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:39:
Xbox360 vanmiddag aangeschaft, dus mijn broertje volledig happy!
Bedankt voor jullie hulp!
Mooi , veel plezier.

Koop geen Xbox Live Gold in de winkel maar gewoon online bij de verschillende retailers zoals livecodes en vele andere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Rockvee2 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:33:
Mooi , veel plezier.

Koop geen Xbox Live Gold in de winkel maar gewoon online bij de verschillende retailers zoals livecodes en vele andere :)
Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Anoniem: 221563 schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 11:09:

"Enige"

Console exclusives zijn aan het verdwijnen? Eh? Uncharted? The Last Of Us? Heavy Rain en straks Beyond: Two Souls? Halo? Killzone? God Of War? Gears Of War?

En je kunt wel degelijk zeggen op welk platform de graphics mooier zijn. Voor exclusives: PS3 by far. Mulitplatform: X360 iets beter, maar verwaarloosbaar. Wat ik in dat geval belangrijker vind: ga ik de game met mijn PS3 FragFX spelen en ga ik de game online spelen? Ik weiger uit principe te betalen voor online gamen, als het ook gratis kan (ik begrijp dan ook niet dat mensen een 360 halen voor multiplayer games, terwijl het op de PS3 en PC gewoon gratis is, tenzij je die-hard Halo fan bent). In mijn geval, en vooral door het ontbreken van ook maar 1 echt interessante exclusive, staat de X360 stof te happen. Hooguit een flauwe Kinect game speel ik er heel soms op, maar ik hecht meer waarde aan onze Wii, eerlijk gezegd (tafeltennis FTW).

En welk menu jij gebruikt is me een raadsel. Ik heb ook beide staan, maar ik vind het minimalistische design van de PS3 toch echt een stuk overzichtelijker dan die scheeuwerige kiddy bende van de 360, waarbij je dikwijls echt geen flauw idee hebt in welk menu je nu weer zit.

[ Voor 4% gewijzigd door bram1984 op 18-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door bram1984 op 18-01-2013 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Rockvee2 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 19:33:
[...]

Mooi , veel plezier.

eBay, vergeet eBay niet!

Ook voor MSPoints...

Zo in je mailbox.

Credit card vereist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Jobbie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 13:20:
eBay, vergeet eBay niet!

Ook voor MSPoints...

Zo in je mailbox.

Credit card vereist!
Klopt, maar bij een gebrek aan een creditcard wordt het toch lastig! Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03:12
Paypal FTW!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 22:33

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Of neem gewoon een creditcard van je bank, maar dan wel een kaart die elke maand van je bankrekening wordt afgeschreven. Dan hoef je niet door de malle molen, want je bouwt geen kredieten op en heb je toch een creditcard.

Moet mogelijk zijn, zelfs voor een twintig jarige. :p

[ Voor 8% gewijzigd door SqueakyClean op 18-01-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DvMaasakker
Jobbie schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:59:
Of neem gewoon een creditcard van je bank, maar dan wel een kaart die elke maand van je bankrekening wordt afgeschreven. Dan hoef je niet door de malle molen, want je bouwt geen kredieten op en heb je toch een creditcard.

Moet mogelijk zijn, zelfs voor een twintig jarige. :p
Daar heb je wel gelijk in!
MAAR, zolang het niet nodig is.....
Pagina: 1