Hulp bij opbouwen netwerk

Pagina: 1
Acties:

• daannvd
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13-03-2023
Hallo,

onlangs had ik al een ander topic geopend omtrent de vraag wat het beste was om mijn draadloos netwerk uit te breiden. Hier melde ik dat ik niet in staat was bekabeld aan te leggen. Na wat verder onderzoek gedaan te hebben kwam ik een oplossing tegen die ik zelf nog niet had overwogen.

Het is voor mij nu mogelijk om een utp kabel naar boven te trekken. Hier vervolgens een acces point aan te sluiten en zo mijn netwerk uit te breiden. Nu had ik een aantal vragen namelijk:

1. Kan ik een (oude) router, thomson ST780WL, gebruiken als acces point?
2. Wat zijn goede utp kabels(aangezien ik iets las over slechte utp kabels)? Een bepaald merk? En 5e of 6?
3. Ik heb ongeveer 15-18m kabel nodig, een patch kabel van 20m aan 1 zijde afknippen en dan een connector er aan hangen moet lukken dan?

Alvast erg bedankt!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
1: ja, al zul je waarschijnlijk niet zo'n denderend signaal hebben, aangezien het een oud exemplaar is, maargoed, het is een zolder.
2: Gewoon Cat5E, kijk wel dat je echt een kabel met 8 koperen aders hebt, er zijn ook goeiekope chinese varianten met 4 aders van aluminium.
3: Dat kan ja, zorg wel voor een fatsoenlijke tang en goeie connectors, anders heb je nog geen (gigabit)signaal.

• daannvd
Bartjezz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:35:
1: ja, al zul je waarschijnlijk niet zo'n denderend signaal hebben, aangezien het een oud exemplaar is, maargoed, het is een zolder.
2: Gewoon Cat5E, kijk wel dat je echt een kabel met 8 koperen aders hebt, er zijn ook goeiekope chinese varianten met 4 aders van aluminium.
3: Dat kan ja, zorg wel voor een fatsoenlijke tang en goeie connectors, anders heb je nog geen (gigabit)signaal.
Oke bedankt!
Heb jij misschien een winkel die goed te vertrouwen is? netwerkwinkel.com iets?

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-12 11:27
Ja , die winkel is te vertrouwen. Ik heb daar laatst ook het een en ander besteld en kreeg mijn bestelling netjes verpakt en optijd binnen.

Wel oppassen dat je een soepele kabel besteld omdat je op een kabel met vaste kern geen normale connector kunt knijpen.

• daannvd
Nou vandaag de utp kabel en dergelijke binnen gekregen.
Geprobeerd bij de telefoon kabel hem er door heen te schuiven maar dit was gewoon niet te doen! Trekveer erproberen heen te drukken ook geen enkele mogelijkheid om hem er helemaal door heen te drukken.. Tot slot geprobeerd de telefoon kabel zelf als trek kabel te gebruiken maar zelfs de huidige kabel kreeg ik maar een beetje in beweging als ik er volledig aan trok... Dit zou die dus nooit houden, en knapte ook af op den duur..

Iemand nog suggesties om mijn netwerk op een stabiele manier uit te breiden, of suggesties om de kabel als nog te trekken?

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12 09:00
Nu je buis leeg is (geknapte telefoondraad is er uit mag ik aannemen) krijg je er dan nog steeds geen trekveer doorheen?

geheelonthouder met geheugenverlies

• daannvd
Telefoondraad is geknapt aan het uit einde waar hij er uit kwam.. Met andere woorden hij zit er dus nog in en krijg hem er nauwelijks tot niet uit..
Pagina: 1