Goede hardeschijf van 2TB?

Pagina: 1
Acties:

• slootje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-08-2025
hoi ik had de Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB maar die werkt dus niet bij windows 8.

nu vroeg ik me af wie heeft een goede hardeschijf van 2TB? het liefst niet duurder dan 80 euro.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

maar die werkt dus niet bij windows 8

Ik denk dat je dit beter eerst eens kunt uitleggen/onderzoeken.
er is namelijk afaik geen enkele reden waarom die niet zou werken in windows 8 !

Daarnaast zit er behalve de rotatie snelheid geen echt grote verschillen tussen 2tb hd's

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Ik laat je topic nog even open, want je hebt ook inhoudelijke vragen denk ik. Voorwaarde is wel dat je actief reageert in je eigen topic.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 13:56
Ik denk dat hij hetzelfde probleem heeft als deze persoon in dit topic.

Seagate Barracuda ST2000DM001

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Elke moderne schijf werkt gewoon met Window 8. Dus graag wat meer info waarom het niet zou werken. Hier kunnen we niets mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ga inderdaad eens kijken of hij niet gewoon in schijfbeheer staat, een nieuwe schijf moet je nog wel een partitie indeling geven, anders doet windows er niks mee.

Anders eens proberen om hem te formatteren met een linux live cd of iets dergelijk (misschien kan het ook gewoon even met een windows installatie cd).

Er is geen reden dat hij niet zou kunnen werken met win8, het is gewoon een sata schijf. Of hij zou kapot moeten zijn, dan moet je gewoon een rma aanvragen (ik neem aan dat hij nieuw is)

• slootje
Kadett schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:02:
Ik denk dat hij hetzelfde probleem heeft als deze persoon in dit topic.

Seagate Barracuda ST2000DM001
klopt idd ik had die topic alleen nog niet gevonden. al wel meer anderen die dus ook dat probleem hadden dus ik dacht gewoon dat het aan de schijf lag want ik las nergens een oplossing wel veel mensen die dat probleem hadden

Verwijderd

slootje, mag ik je vragen om te letten op je taalgebruik en interpuctie? Op dit forum proberen we duidelijk te communiceren, en bepaalde taalregels zoals interpuctie en zinsopbouw helpen daarbij.

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-01 13:56
timberleek schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:20:
Ga inderdaad eens kijken of hij niet gewoon in schijfbeheer staat, een nieuwe schijf moet je nog wel een partitie indeling geven, anders doet windows er niks mee.

Anders eens proberen om hem te formatteren met een linux live cd of iets dergelijk (misschien kan het ook gewoon even met een windows installatie cd).

Er is geen reden dat hij niet zou kunnen werken met win8, het is gewoon een sata schijf. Of hij zou kapot moeten zijn, dan moet je gewoon een rma aanvragen (ik neem aan dat hij nieuw is)
Het is een 'nieuw' fenomeen. Mensen die zelf voor het eerst een PC samenstellen/in elkaar zetten ,maar met 2 schijven, SSD als boot en HDD als storage. Win7/8 boot DVD erin en formateren dan in de setup wel de SSD maar doen niets met de opslag schijf.

Zal al gerust vaker voorgekomen zijn de afgelopen tijd. Zoveel ben ik ook weer niet op GOT. Wel toeval dat er op 1 dag voor dezelfde schijf dezelfde problemen genoemd worden. Maar ook waarschijnlijk dezelfde oplossing :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-01 17:09
Ach ik kan het me wel voorstellen.

normaal gesproken is alles netjes voor je geformatteerd (oem pc's, externe schijven etc), en inderdaad de 2e schijf is met de komst van de ssd normaler geworden.

Als je dan zoiets tegen komt is het toch even vreemd. Dat zijn van die dingen die je een keer tegen komt

Ik ga zelf binnenkort mijn eerste eigen build doen. Heb al heel vaak pc's in elkaar gezet, maar eigenlijk altijd van bestaande componenten en evt enkele nieuwe spullen daarbij. In de afgelopen tijd heb ik ook al wat kleine puntjes gezien waarvan ik dacht "oh ja, die moet ik even onthouden".

• slootje
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:46:
[mbr]slootje, mag ik je vragen om te letten op je taalgebruik en interpuctie? Op dit forum proberen we duidelijk te communiceren, en bepaalde taalregels zoals interpuctie en zinsopbouw helpen daarbij.[/]
ja sorry, ben iets wat dyslexies, ik kan best normaal zinsopbouw maken e.d. maar kost me best veel moeite. dus meestal denk ik gewoon laat tog zitten maar zal er iets wat meer aandacht aan schenken

• slootje
en ja zoals kadett al zij is dit dus mijn eerste keer mijn eigen pc samen stellen.
normaal zoek ik wat meer door voor ik zelf ga posten over mijn vragen maargoed.
in iedergeval bedankt voor de hulp allemaal het komt vast wel goed :D
Pagina: 1