Omdat ik een (deeltijd) ICT-opleiding volg (Bedrijfskundige Informatica) heb ik de beschikking over verschillende WS 2012 licenties: Essentials, Standard en Datacenter. Ik heb geen ervaring met Windows Server software, evenals andere serversoftware.
Ik zit te twijfelen tussen de Essentials en de Standard versie. De eerste is bedoeld voor kleine bedrijven en is daarnaast een 'opvolger' van WHS2011. De tweede is een veel uitgebreidere versie, waar bijvoorbeeld ook Exchange standaard in zit. De Essentials versie lijkt mij meer geschikt wanneer je weinig ervaring hebt met WS en het wilt gaan gebruiken voor huis, tuin en keuken gebruik.
Wat zouden jullie mij adviseren?
De hardware en taken worden als volgt:
Ik zit te twijfelen tussen de Essentials en de Standard versie. De eerste is bedoeld voor kleine bedrijven en is daarnaast een 'opvolger' van WHS2011. De tweede is een veel uitgebreidere versie, waar bijvoorbeeld ook Exchange standaard in zit. De Essentials versie lijkt mij meer geschikt wanneer je weinig ervaring hebt met WS en het wilt gaan gebruiken voor huis, tuin en keuken gebruik.
Wat zouden jullie mij adviseren?
De hardware en taken worden als volgt:
- [b]Taken:[/b]
- data opslag (zonder raid/zfs)
- backup lokale windows 7 pc's
- backup via crashplan
- oracle database 11g XE
- utorrent + sabnzbd + sickbeard + couchpotato
- later wellicht: exchange 2010 2013
- later wellicht: virtual machine's
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Celeron G550 Boxed | € 37,45 | € 37,45 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 58,77 | € 58,77 |
1 | Cooler Master Elite 343 | € 28,50 | € 28,50 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 33,95 | € 33,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 158,67 |
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W