Wat moet ik nou?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-01-2022
Er was een een Zenbook U500VZ-CN046H (drie weken) oud waarvan de SDD's het begaven. Na een maand bij ASUS te hebben gestaan krijg ik de mededeling dat hij niet meer gemaakt kan worden en er ook geen (nieuwe) modellen op voorraad zijn. De laptop wordt dus gecrediteerd.

Nu loop ik dus al een maand te klooien met een houtje touwtjes laptop en verheugde me weer op de supersnelle digitale vriend. Dat gaat hem dus niet meer worden.

Nu opzoek naar een andere. Weer een Zenbook? In principe was ik er best blij mee, wil het geval dat het model bij geen webshop op voorrraad is. Ik kan eigenlijk ook niet wachten ivm met mijn werkzaamhedne als fotograaf. .

Ik heb wat gegoogled en kwam laptopplus.nl tegen met een Build Your Own laptop (BTO), aangezien dit niet echt een "merk" is weet ik niet wat ik hiervan moet vinden.

Waar ben ik naar op zoek? Eigenlijk een soortgelijke laptop/ultrabook als de Asus Zenbook U500VZ-CN046H

Dus; Full -HD. I-7, SDD (min 256) en min 8 GB DDR. En een mat IPS beeldscherm. (min 15")
Vanwege het besturingssysteem ben ik absoluut niet opzoek naar een MACBOOK.

Wie helpt mij op de goede weg?
Ik wil en kan niet meer dan €1600,- uitgeven.. Het liefst minder natuurlijk...

Bedankt voor alle adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58

hostler

Yeahhh dude!

Tja, BTO is leuk maar de bouw kwaliteit is niet erg goed, ook heb ik soms mijn twijfels bij hun schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 12:38
BTO heeft hier niet echt een goede reputatie om het zo maar te zeggen. Er zijn ook tevreden gebruikers, zeker, maar je leest toch veel problemen.

Als je perse een IPS scherm wilt (wat ik mij zeker kan voorstellen als je vanf een zenbook komt) dan is er maar een optie: De Sony S15

Zeer goed scherm en erg licht met 1.89 kg (lichter dan je zenbook). Hij is via de Sony website te krijgen met een i7 ]. Een tip: Een SSD en RAM upgrade moet je NIET bij Sony kopen, daar zit een 10000000% winstmarge op. Gewoon zelf kopen en dan ook zelf erin zetten of het iemand laten doen. (10 min werk).

Daarnaast is de koeling ook erg goed (beter dan de zenbook) en dus kan je de grafische kaart overclocken (mocht je dat willen). Maar let wel, dit werkt vooralsnog alleen bij het Windows 7 model. Bij het Windows 8 model nog niet, maar komt wel.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Iekozz schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:43:
BTO heeft hier niet echt een goede reputatie om het zo maar te zeggen. Er zijn ook tevreden gebruikers, zeker, maar je leest toch veel problemen.

Als je perse een IPS scherm wilt (wat ik mij zeker kan voorstellen als je vanf een zenbook komt) dan is er maar een optie: De Sony S15
Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Die ja. Maar dat is het retailmodel. Die kan je ook kopen, maar dan heb je wel een i5. Ik weet niet wat je er allemaal op wilt doen, maar voor bijna alles is de i5 zat.

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Wil IIG Photoshop cs6 goed kunnen draaien..

Waar vind ik de I7? Of kan je die rechtsreeks bij Sony samenstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Wop1972 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:20:
Waar vind ik de I7? Of kan je die rechtsreeks bij Sony samenstellen?
Klik ;)

Daar kan je zelf samenstellen ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
ah tx ff kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Kan alleen bij Sony. Even een klein voorbeeld:

Sony Vaio S15 Zwart
i7 Q3632M @ 2.2 GHz turboboost tot 3,2GHz
320gb hdd @5400rpm
4GB RAM DDR3 1333MHz
640M LE 2GB
dvd brander

Totaal: € 1378
+ pricewatch: Samsung 840 series Pro 256GB
+ pricewatch: Corsair CMSA16GX3M2A1333C9

= 1661,51

Die hoge prijs komt vooral door de i7 en omdat er dan 16GB RAM inzit, maar dat kan allemaal veranderd worden ;). Met het retailmodel ben je met de 16gb ram en ssd € 1365 kwijt. Heb je alleen geen i7.

Als je trouwens student bent krijg je ook nog 10% korting, maar er zijn ook bonnen online voor te vinden als je via het gewone retail kanaal koopt. Werkt niet altijd heb ik gemerkt helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Tx.. Ha student ben ik allang niet meer.. ;-)

Is de behuizing van plastic van die Sony's?
Edit: Magnesium- of koolstofvezelafwerking .. Wat stel ik me daarbij voor?

[ Voor 30% gewijzigd door Wop1972 op 11-01-2013 18:35 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Wop1972 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 18:33:
Tx.. Ha student ben ik allang niet meer.. ;-)

Is de behuizing van plastic van die Sony's?
Edit: Magnesium- of koolstofvezelafwerking .. Wat stel ik me daarbij voor?
Bovenaan is geloof ik aluminium en de rest magnesium. Best wel stevig, zeker geen goedkoop plastic. De klep van het beelscherm buigt wel erg mee, maar dat is goed en standaard volgens sony, want dan breekt die niet als je hem laat vallen.. Hij is in practisch elke winkel te bekijken, dus als je de kans hebt, zeker even gaan kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Ga ook zeker even doen...

Ik kom tot deze configuratie:

Samengesteld

Intel®Core(TM)i7-3632QM,2,2GHz
Windows 8
500 GB Serieel ATA (7200 rpm) (gratis upgrade)
4 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM
DVD-station
39,5cm LED, 1920x1080+camera
NVIDIA® GeForce® GT 640M LE
Draadloos WAN
Standaardbatterij

Software

Office 2010 Trial
Geen bescherming
Zonder Adobe Creation
Zonder Adobe Lightroom 4
Imagination Studio Suite 4

Tevens meegeleverd

HDMI(TM) uitgang
1 AC-adapter
Beveiligingsfuncties
Draadloos LAN(IEEE 802.11abgn)
Toetsenbord met backlight

€1404,-

En dan nog de uitbreidingen ...

hmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja, Sony vraagt echt abnormaal veel voor hun upgrades online. Vooral omdat je verplicht bent om bepaalde (dure) opties te nemen als je een andere optie wilt.

Wat doe je precies met Photoshop? Draai je echt grote bestanden? Of meer het standaard knip en plakwerk? En daarnaast alleen maar office/internet/muziek denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Ueh ,, Photoshoppen ? ;-) Nee zonder gekheid, ben amateur fotograaf en lever foto''s aan klanten , gebruik best veel bewerkingen. Vandaar ook het IPS beeldscherm.. Ben eigenlijk niet zo van Sony.. Maar ben wel bereid er naar te kijken... Hmm, wil gewoon me Zenbook terug ;(

Verder interent / Website onderhouden / bouwen en muziek jah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Tja, de aftersales is niet goed , maar als je het via een retailer koopt is dat verder hun probleem en niet het jouwe. Maar er is gewoonweg geen laptop met een IPS scherm voor <1600 behalve de Zenbook ultrabooks, Samsung negen serie ultrabooks en de S15. Plus jouw oude laptop uiteraard ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Samsung geen alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De vorige generatie chronos was op zn zachts gezegd een stuk slechter en duurder dan de sony S15. Geen aanrader totdat de nieuwe lijn op de markt komt en daar reviews van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ik heb zelf een Samsung Chronos gehad, alleen maar problemen mee gehad. Daarnaast is de resolutie maar 1600 x 900 en het scherm zelf is erg slecht. Geen aanrader dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-07 11:32
Ik lees op het internet dat er problemen zijn met de weergave van rood met het IPS scherm van de Sony S15. Het rood is min of meer oranje. Dus als je een kleurecht scherm wilt hebben zou ik misschien toch naar een andere laptop kijken.

Sinds kort kun je ook Lenovo Thinkpads bestellen in Nederland via de officiële Lenovo Store. Dat zou ik een betere keuze vinden. Als voorbeeld, de W530 met het 1080p 95% gamut scherm en een color sensor kost nu met korting €1,436.20. Het scherm is wel TN, maar wel een van het beste TN panelen beschikbaar. Je wilt trouwens IPS hebben vanwege de kijkhoeken niet zozeer vanwege het kleurenbereik. Sommige TN panelen zoals die in de W530 zijn eigenlijk zelfs beter met kleurweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
AquaSheep schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:00:
Ik lees op het internet dat er problemen zijn met de weergave van rood met het IPS scherm van de Sony S15. Het rood is min of meer oranje. Dus als je een kleurecht scherm wilt hebben zou ik misschien toch naar een andere laptop kijken.

Sinds kort kun je ook Lenovo Thinkpads bestellen in Nederland via de officiële Lenovo Store. Dat zou ik een betere keuze vinden. Als voorbeeld, de W530 met het 1080p 95% gamut scherm en een color sensor kost nu met korting €1,436.20. Het scherm is wel TN, maar wel een van het beste TN panelen beschikbaar. Je wilt trouwens IPS hebben vanwege de kijkhoeken niet zozeer vanwege het kleurenbereik. Sommige TN panelen zoals die in de W530 zijn eigenlijk zelfs beter met kleurweergave.
Dat is al opgelost met de komst van het Windows 8 model. Het Windows 7 model had er inderdaad wel vast van. De W580 weegt wel 2.8kg, wellicht wat aan de zware kant, zeker omdat de TS vanaf een 2.2kg zenbook komt.

En volgens notebookcheck is is er ook een throtteling probleem plus heat issues. http://www.notebookcheck....3GE-Notebook.80062.0.html
The machine compares favorably with the ThinkPad W520 but falls behind when it comes to the severe throttling we noticed when running on the battery. Here there is no way to intervene. Other drawbacks like the increased noise and temperatures don’t impact the impression of very good quality.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AquaSheep schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:00:

Dat scherm kan je ook aftermarket kopen (mat, gloss) en zit ook in de T530.

Ik zou de T530 nemen in plaats van de W530 in de redenen die daar genoemd staan. De W530 schijnt vrij luidruchtig te zijn. Sinds in een 100% stille e6520 heb ben ik dat een belangrijk punt gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Bedankt voor de info allemaal. Omdat ik niet langer kon wachten heb ik afgelopen zaterdag de Serie 9 van samsung gekocht bij Mycom. (NP900X4D-A02NL)
http://www.samsung.com/nl...a-portable/NP900X4D-A02NL

Nadeel is de 128 SSD en 4 GB, maar zijn uitbreidbaar. Het geheugen tot 16 GB, die heb ik dus al besteld. Verder die ik toch heel veel op een Externe HDD/ NAS, dus Qua opslag zit ik niet in de problemen.

Het scherm heeft wel 1 dode pixel volgens mij, tenminste, zo nu en dan verschijnt er een klein rood puntje op het scherm, maar als ik er met een doekje over veeg dan is die weer voor een bepaalde weg. Weet iemand of er pixel garantie wordt gegeven door Samsung? Ik zal iig bij Mycom infomeren.

Ik heb dus mijn eisen iets bijgesteld, na het lezen van een aantal reviews van deze ultrabook

Ps. vooordeel (in de beslissing meegenomen) was de €150 cashback, waardoor ik toch €600 lager uitkom dan de Zenbook...

[ Voor 6% gewijzigd door Wop1972 op 14-01-2013 12:56 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Zou niet mijn keuze zijn geweest omdat die een 900p scherm heeft en geen losse dedicated gpu heeft. Verbaasd me wel omdat je perse een full hd mat ips scherm wilde. Zeker omdat het scherm van die series 9 niet al te best is qua kijkhoeken.

Maar veel plezier met je nieuwe laptop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Je hebt gelijk,..

Maar games speel ik niet, weinig tot geen videobewerking, dus de GPU is dan niet 1e prio.

Heb er nog eens goed overnagedacht en had gewoon snel een LT nodig voor werkzaamheden. De Zenbook is voorlopig niet leverbaar met die specificaties. En jah, misschien had ik er gewoon op moeten wachten. Daarintegen heb ik nu tot twee keer toe een Asus aangeschat en twee keer geven ze de geest binnen een te korte termijn. Keuzes keuzes.. Ik blijft ze lastig vinden...

Ik hoop dat ik een redelijke tot goede keuze heb gemaakt. We shall see..

tx anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Ja, het is wel een redelijke notebook hoor, wil je keuze absoluut niet afkraken :). Toch nog een vraag: waarom niet het retail model van de S15?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Hmm, Story continues...

Hij is al weer terug bij de winkel.. Irritant rood puntje in het scherm (dode pixel) en schermkwaliteit onder de maat voor mijn foto's. Vond de verkoper ook .. Wordt vervolgd ';-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Dat klinkt niet best, Wordt die nu omgeruild voor een nieuwe of kies je toch een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wop1972
Iekozz schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 16:06:
Dat klinkt niet best, Wordt die nu omgeruild voor een nieuwe of kies je toch een ander model?
Lol, ga mezelf nu tegen spreken. Had hem omgeruild voor eenzelfde exemplaar, maar ook de beeldkwalitteit imo onder de maat. Wederom was de verkoper het met me eens. EEA getest en uitgeprobeerd op een MacBook en andere modellen. En toch overstag gegaan naar Apple. Mede omdat ik dertig dagen terugbreng garantie kreeg. Er staat inmiddels een dualboot met Win7 op. En ik moet zeggen, het is gelikt spul. Synchroniseerd moeiteloos met mijn Iphone, Ipad & Apple TV. Aleen het besturingssyteem van Apple is (nog) niet mijn vriend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-07 09:22
Wop1972 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:15:
[...]

Lol, ga mezelf nu tegen spreken. Had hem omgeruild voor eenzelfde exemplaar, maar ook de beeldkwalitteit imo onder de maat. Wederom was de verkoper het met me eens. EEA getest en uitgeprobeerd op een MacBook en andere modellen. En toch overstag gegaan naar Apple. Mede omdat ik dertig dagen terugbreng garantie kreeg. Er staat inmiddels een dualboot met Win7 op. En ik moet zeggen, het is gelikt spul. Synchroniseerd moeiteloos met mijn Iphone, Ipad & Apple TV. Aleen het besturingssyteem van Apple is (nog) niet mijn vriend...
Je kunt toch ook gewoon prima primair op Windows gaan draaien als je dat beter past :)? Laat je OSX gewoon links liggen!

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iekozz
Tja ik wil niet zeurend over komen, maar zo'n Macbook scherm is ook niet al te best. Zeker ook niet qua resolutie. Dan kun je beter een S15 kopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bloemstukje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:21:
[...]

Je kunt toch ook gewoon prima primair op Windows gaan draaien als je dat beter past :)? Laat je OSX gewoon links liggen!
Daar zijn verschillende sites, o.a. engadget, niet al te spreken over. Bovendien is de keuze in mac-land ook niet echt enorm. De macbook air neem je alleen als je OS X wilt, anders is de zenbook beter. De pro zou ik anno 2013 gerust als miskoop bestemmen. Voor een retina variant moet je diep in de buidel tasten.
Pagina: 1