Connectieproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Rogue86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-01-2022
Hey medetweakers,

Ik en drie vrienden spelen voor de fun regelmatig een aantal games met elkaar, ieder via zijn eigen pc thuis. Nu hebben we al geruime tijd met zeer grote regelmaat connectieproblemen bij diverse games, op een dusdanige manier dat we niet fatsoenlijk in groepsverband kunnen gamen. We zijn echt hard op zoek naar een oplossing, alleen komen we er tot op heden niet uit. Om een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van het probleem en de situatie, even een aantal voorbeelden.

We starten de game Supreme Commander 2 op, één van ons host een game, en de overige 3 kunnen die zonder problemen joinen. Vervolgens starten we de game, wat zonder problemen verloopt. Na ongeveer 20 tot 60 seconden blijft de verbinding hangen, en wordt de verbinding met minimaal één van ons verbroken. Degene met wie de verbinding wordt verbroken verlaten dan geforceerd de game, einde match dus.

We starten de game RUSE op, zelfde verhaal, één van ons host een game, zonder problemen kan de rest de game joinen, en we starten. Het begin verloopt meestal vlekkeloos, maar op een gegeven moment (kan na 15 min. zijn of na 30 min.) blijft wederom de verbinding hangen, en wordt de verbinding met minimaal één van ons verbroken, einde match.

Dit soort problematiek hebben we bij veel games, maar niet alle, en dit probleem doet zich alleen voor als we met zijn drieën of vieren gamen. Ik (Steve) kan zonder problemen met mijn vriend Dennis gamen, geen enkel connectieprobleem bij welke game dan ook. Dit kan ik ook doen met mijn vriend Elco. Dennis en Elco kunnen onderling ook prima met elkaar gamen zonder connectieproblemen. Zodra we met zijn drieën of vieren gaan gamen, wederom problemen.

De enige games waar we geen problemen bij hebben zijn games waarbij we zelf geen game hoeven te hosten, maar waarbij we een server joinen, bijvoorbeeld Battlefield 3.

Hieronder ter verduidelijking de persoonlijke situaties:

Steve
Provider UPC, 30MB download/3MB upload
Samsung SMT-G7400/XEN mediabox

Elco
Provider KPN, 800 KB/S download/50KB/S upload
Onbekende modem van KPN, 6 maanden geleden verschaft
D-link DIR-615 router

Dennis
Provider KPN, 100MB download/100MB upload
Experiabox V8

Ieder van ons heeft al geprobeerd om als host te fungeren, zonder resultaat, zelfde problematiek. We hebben al een beetje geprobeerd te werken met port forwarding, alleen lukt dit niet geheel. Als ik naar de instelpagina van mijn (Steve) mediabox ga en daar port forwarding probeer te gebruiken, geeft hij bij alle portwaarden die ik invoer aan dat het ongeldige waarden zijn. Dit was niet het geval bij mijn vorige modem (had hiervoor KPN). Echter hadden we toen nog geen connectieproblemen. De rest kan wel werken met port forwarding, alleen heeft dit nog geen resultaat opgeleverd.

We gamen al enige jaren samen, en recentelijk hebben er wat wijzigingen plaatsgevonden in providers en modems/routers/mediaboxen, en we vermoeden dat het hier mee te maken kan hebben, mogelijk met de instellingen hiervan.

Kan iemand ons wellicht een oplossing bieden? Dit zou ons gigantisch helpen.

Alvast bedankt!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 02-12 14:10
Even een kleine nuance, bij supreme commander heb je geen hosts. Elk persoon zet peer to peer verbindingen op met iedereen. Het kan dus zomaar zijn dat een verbinding tussen een persoon naar een ander weg valt, en daarmee eruit geschopt wordt. Wat ik sowieso vreemd vindt want ik heb supreme commander prima verder zien draaien toen iemand een netwerk kabel lostrok en vervolgens een minuut later weer erin stak... Zeker weten dat het niet iets van een desync is ofzo? Even over de 2 heen gelezen 8)7 , heb alleen ervaring met supcom 1. Bovenstaande is waarschijnlijk dus niet van toepassing.

Hoe dan ook, het beste kan je denk ik beginnen door op packetloss / latency van en naar elkaar toe te controleren. Aangezien normale hosted games geen problemen opleveren is het een grote kans dat het op een route tussen 2 gebruikers ligt. Je kan hier gewoon t normale ping <ip van ander persoon> voor gebruiken, of iets van pingplotter voor mooie grafiekjes. Dan kun je wellicht achterhalen aan welke verbinding het ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Sleepkever op 11-01-2013 16:25 . Reden: Leesfaal ]