Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Boston Acostisch A25 & A225C

Pagina: 1
Acties:

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik ben eruit en wil deze speakers gaan aanschaffen.
2x Boston Acostisch A25
1x Boston Acostisch A225C (center speaker)

Ik ga dus in eerste instantie voor een 3.0 setup. Later wil ik gaan uitbreiden naar een 5.1 setup. Welke speakers dat worden ben ik nog niet zeker van. Of de A25's gaan naar achteren en er komen zuilen (A250 of zelfs A360) voor of er komen A23's achter en de voorkant blijft het zelfde.

Sub ook nog geen idee maar is niet echt van belang aangezien dat ding toch actief is ;)

De speakers hebben mij ongeveer 400 euro gekost. Nu wil ik er nog graag een versterker bij :-) en daarvoor start ik dit topic. Ik lees al dat ze graag wat vermogen krijgen maar wat is nu handig om aan te schaffen wat kwa prijs kwaliteit verhouding prima is.

Denon AVR 2113
Yamaha RX-V673
Onkyo TX-NR616

Ze voldoen wat mij betreft alle 3 maar welke raden jullie aan of moet ik geld bijleggen en een categorie hoger gaan zitten?

Ik doe alles via mijn mediacenter dus allerlei online dingen die eropzitten is leuk als het erop zit maar niet persee nodig :-)

Alvast bedankt voor jullie input!

Budget is er niet echt maar het moet gewoon in verhouding staan en natuurlijk goed genoeg zijn voor mijn toekomst plannen

PunlArjen

• arjentjuh
Niemand?

Denk dat ik anders voor de Yamaha gaat i.v.m. de goede reviews. Ik hoop alleen dat ze krachtig genoeg zijn voor in de toekomst als mijn 5.1 setup er komt...

PunlArjen

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

De Pioneer 922

In de goedkope (< 500 euro) klasse kan je naar mijn mening het beste de pioneer hebben. Die hebben gewoon goeie degelijke versterkers. Moderne versterkers (Klasse D, geschakelde voeding, al zullen ze dat tegenwoordig allemaal wel hebben). Je kunt zoals bij alle versterkers het geluid met een microfoon laten instellen, maar wat bijzonder is, je kunt het daarna nalopen en aanpassen. Meestal hakt zo'n versterker VEEEEL te lomp en grof in het geluid, maar een paar "staande golven" corrigeren is echt heeeeel effectief om je laagweergave mooier te maken.

Ik raad echt iedereen de Pioneer 9XX aan (heb zelf de 919, drie jaar oud) en die speelt overigens met B&W DM604 speaker (dat zijn geen kleine of makkelijke speakers :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• arjentjuh
JvS schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 20:01:
De Pioneer 922

In de goedkope (< 500 euro) klasse kan je naar mijn mening het beste de pioneer hebben. Die hebben gewoon goeie degelijke versterkers. Moderne versterkers (Klasse D, geschakelde voeding, al zullen ze dat tegenwoordig allemaal wel hebben). Je kunt zoals bij alle versterkers het geluid met een microfoon laten instellen, maar wat bijzonder is, je kunt het daarna nalopen en aanpassen. Meestal hakt zo'n versterker VEEEEL te lomp en grof in het geluid, maar een paar "staande golven" corrigeren is echt heeeeel effectief om je laagweergave mooier te maken.

Ik raad echt iedereen de Pioneer 9XX aan (heb zelf de 919, drie jaar oud) en die speelt overigens met B&W DM604 speaker (dat zijn geen kleine of makkelijke speakers :)).
Als ik dit mag geloven zijn de andere een betere keuze...
http://www.whathifi.com/review/pioneer-vsx-922-k

In elk geval wel bedankt voor de input! :)

PunlArjen

• arjentjuh
Heb nu een aantal hifi winkels een mail gestuurd en sommige zeggen Yamaha kan prima en er zijn er ook een aantal die zeggen dat ik beter voor Denon kan gaan. Nu kunnen ze natuurlijk praten naar hun voorraad ik hoop toch dat een tweaker hier uitsluitsel over kan geven...

PunlArjen

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
arjentjuh schreef op maandag 14 januari 2013 @ 21:42:
Heb nu een aantal hifi winkels een mail gestuurd en sommige zeggen Yamaha kan prima en er zijn er ook een aantal die zeggen dat ik beter voor Denon kan gaan. Nu kunnen ze natuurlijk praten naar hun voorraad ik hoop toch dat een tweaker hier uitsluitsel over kan geven...
Ga gewoon eens luisteren dan als je echt twijfelt?

Vraag is ook wat je achtergrond is.
Als dit je eerste ervaring is met "beter" geluid, stel ik me de vraag of je 1 van beide opties (yamaha of denon) echt minder gaat vinden.
(zo iets van het principe van ontwetendheid is een zegen)

Soit ik heb net 2 BX2s besteld met de yamaha 673 ... gewoon omdat men op fora iets meer tevreden was over bouwkwaliteit yamaha vs denon. Op reviews had de 673 ook iets meer voordeel ten opzichte van de anderen.
Ben niet gaan luisteren ... maar goed, mijn ervaring qua geluid is een creative setje voor de pc, klipsch hoofdtelefoontje, medion tv en een radio van xx jaar oud / met ingebouwde boxen. (mezelf kennende had elke set ook gewoon goed geklonken)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Beste advies is absoluut zoals in eerdere reacties al aangegeven om te gaan luisteren. Heb zelf onlangs een nieuwe set gekocht en de gekozen speakers klonken op elke receiver net wat anders.

Was zelf voornemens om voor een Marantz SR5007 te gaan maar heb uiteindelijk gekozen voor de SR6007 omdat die net wat lekkerder klonk. Heb ook geluisterd naar de Denon AVR3313 (welke redelijk gelijk is aan een Marantz SR7007) wat een klasse hoger zou moeten zijn maar dat vond ik vreselijk klinken.

Kortom, elke receiver kan anders klinken en smaak is persoonlijk. Gaan luisteren dus!
Pagina: 1