Toon posts:

PC tuut enkel need HELP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, mijn PC klok als ik opstart is meestal enkele uren achter en nu vandaag ik start op. Laat PC aan en ga even weg en kom terug, doe scherm terug aan en het geeft niks. Ik reset en al wat ik krijg is een lange TUUUUUUT even niks en dan weer TUUUUUT en zo gaat het voort, het scherm geeft niks en alles steekt netjes in....Wat is er mis en wat is de oplossing?
ty

Verwijderd

kappot mobo ?
lege bios battery ?
brakke videokaart?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Alles loshalen en daarna weer en erin zetten en dus ook de proc loshalen. Hielp ook wel bij mij (uiteindelijk bleek dat toch de kaarten er niet goed inzaten)

Verwijderd

Topicstarter
kapot mobo in 2 seconden door een reset hmm
mar lege battery oki wat doe ik eraan kan ik dat opladen of waar haal ik datte?
ty

• supakeen
Dacht dat een bios batterij vanzelf weer oplade?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 11:53 schreef ziemon_ het volgende:
Dacht dat een bios batterij vanzelf weer oplade?? :?
Ja de klok liep wel steeds meer achter maar hij werkte dus dat er ineens door een reset iets niet meer goed inzit is wel echt ONwaarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
waar koop ik een nieuwe BIOS battery of hoe laad ik ze op of wat doe ik als ze LEEG is???
Ty!

• supakeen
Mijn pc werkte in het begin ook gewoon goed. Op een begegeven moment start ik op en TUUUUUUT ik zet pc weer uit en opnieuw aan. Helemaal niks meer. Toen bleek dat moederbord te ver naar achter zat. dus zaten bijna alle kaaarten los :(. Toch werkte de pc eerst wel goed. :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 11:59 schreef ziemon_ het volgende:
Mijn pc werkte in het begin ook gewoon goed. Op een begegeven moment start ik op en TUUUUUUT ik zet pc weer uit en opnieuw aan. Helemaal niks meer. Toen bleek dat moederbord te ver naar achter zat. dus zaten bijna alle kaaarten los :(. Toch werkte de pc eerst wel goed. :?
Ja nu startte PC weer even op en dan na 2 min bang alles vast en reset en weer geTUUUT...

• supakeen
Op zaterdag 02 juni 2001 11:59 schreef Mallo het volgende:
waar koop ik een nieuwe BIOS battery of hoe laad ik ze op of wat doe ik als ze LEEG is???
Ty!
Dacht toch echt dat zo'n batterijtje oplade als je de pc aanzet. Hoe werkte het anders dat truukje batterij eruit halen dan alle biospasswords+time weg?? En daarna toch nog normaal opstarten??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 12:09 schreef ziemon_ het volgende:

[..]

Dacht toch echt dat zo'n batterijtje oplade als je de pc aanzet. Hoe werkte het anders dat truukje batterij eruit halen dan alle biospasswords+time weg?? En daarna toch nog normaal opstarten??
Ik heb er geen idee van...

Verwijderd

Als je trouwens een ongeaarde pc hebt, kan de een druk op de resetknop de pc ook laten vastlopen door gewoon doodleuk niet meer op te starten.
De remedie hier op is gewoon uitzetten, alle stroom eraf en opnieuw de pc aanzetten

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 02 juni 2001 12:11 schreef blueeyes het volgende:
Als je trouwens een ongeaarde pc hebt, kan de een druk op de resetknop de pc ook laten vastlopen door gewoon doodleuk niet meer op te starten.
De remedie hier op is gewoon uitzetten, alle stroom eraf en opnieuw de pc aanzetten
Normaal geaard maar de stroom moet er al a voor ie wilt stoppen met TUUUTTEN dus dat hebben we geprobeerd...

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Over het algemeen geeft achterlopende tijd idd aan dat de battery leeg is, kijk maar es op je mobo of er zo'n glanzend rond ding erop zit, als dat zo is, vervang em dan voor 'n nieuwe... Dat getuuut duidt meestal op defect geheugen... Ga eens naar 'n locale computerzaak en vraag of ze ff je geheugen willen testen, meestal doen ze dat of voor erg weinig geld, of gratis...

If it ain't broke, fix it till it is...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een BIOS battery wordt nooit opgeladen (trouwens geen gek idee, zo'n oplaadbare battery voor een BIOS... ff gauw patentje aanvragen }) ) als je een computer aanzet, dan staat het boeltje namelijk onder stroom. Dan is zo'n battery niet nodig. Het wordt alleen gebruikt om de instellingen te bewaren als de compu UITstaat.

Gewoon batterytje meenemen naar elektroshop en dan vragen of ze een nieuw exemplaar hebben. Kost rond 10 piek of minder. 8-)

• supakeen
Op zaterdag 02 juni 2001 13:59 schreef BalusC het volgende:
Een BIOS battery wordt nooit opgeladen (trouwens geen gek idee, zo'n oplaadbare battery voor een BIOS... ff gauw patentje aanvragen }) ) als je een computer aanzet, dan staat het boeltje namelijk onder stroom. Dan is zo'n battery niet nodig. Het wordt alleen gebruikt om de instellingen te bewaren als de compu UITstaat.

Gewoon batterytje meenemen naar elektroshop en dan vragen of ze een nieuw exemplaar hebben. Kost rond 10 piek of minder. 8-)
Credits gaan naar mij >:)
Maar oke, dus zo werkt dat.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Dus de echte tweaker heeft nooit een lege bios batterij, want die draait 24/7 een }:O >:)

Maar hoe krijg je je bios batterij leeg?
Ik had dit probleem ook, maar alleen bij een 286. Dan heb je je pc wel heel lang uitstaan..

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Topicstarter
HAHA lang uit, hij staat laten we zeggen de helft van een dag aan quasi altijd zo....
Maar euhm ja slechte battery misschien maar nu is mijn battery eruit en na enkele minuten in winhhoos crasht ie en dan moet ik resetten en dan begint het tuuutten weer... :(
en een half uur later gaat ie weer even en dit zonder battery :? wat nu??? Is er iets anders stuk?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maybe zijn de default BIOS instellingen niet 100% compatibel met je hardware... :?

Of als er iets echt mis is, dan gok ik dat de geheugenplankjes niet meer in orde zijn... Laat ze maar testen!
Pagina: 1