Toon posts:

Dual Athlon Plankjes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Haai,
Heeft iemand enig idee of er al dual athlon moederbordjes zijn en of het aan te raden is zoiets te gaan gebruiken (uiteraard met linux en/of win2000)?

Groet van een rare blauwe vogel

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 21:49

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Er zijn nog geen dual athlon plankjes....
Die komen pas in Q3 uit mijn hoofd....
Ik dacht dat athlon in de zomer met de 760 chipset kwam (DDR support) en in de herfst met de 770 (DUAL plankje)....
Ik zoek het zo nog wel even precies uit :)...
Dus helaas voor jou nog even wachten...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 17:38
Die zijn er nog niet. Amd is er een chipset voor aan het fabriceren.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, dan begin ik maar met 1 athlon op een KA7. Mijn PII 350 kan het grafische geweld echt niet meer bijbenen... :(

Bedankt!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

350MHz :9 nou ik doe het met een 200MHz, enne ik zou effe wachten op die Thunderbird, ben ik ook aan het doen, want hij wordt goedkoper dan de oude Athlon :D, echt waar.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• IceStorm

IceStorm

Gelukkig, mijn geheugen is nog vrij goed :)...
Van de Intel/AMD-roadmap van Tweakers.net:
Intel Roadmap - mei 2000
Gepost door Femme Taken Woensdag 17 Mei 2000 - 02:33
AMD chipset en I/O roadmap

Zoals ik eerder schreef is het belangrijk om bij de release van een nieuwe processor direkt goede chipset support te leveren. AMD is zich hier terdege van bewust, wat ook al bleek tijdens de release van de Athlon. In plaats van te vertrouwen op third-party support werd in eigen huis een chipset ontwikkeld. Deze Irongate chipset is afgezien van wat AGP troubles tot op heden behoorlijk stabiel en vrij van problemen gebleken. Wel is de featureset nogal kaal.

AMD vervolgd de vorig jaar ingeslagen weg met de ontwikkeling van twee nieuwe Athlon chipsets en een in Dresden ontwikkelde I/O bus.

AMD760 chipset

Voor de komende zomer staat een nieuwe versie van de Irongate chipset op de planning. Deze Irongate 4 aka AMD760 chipset brengt een aantal belangrijke verbeteringen, waaronder ondersteuning voor 133MHz Double Data SDRAM. De theoretische geheugen bandwidth wordt hiermee verhoogd van 1,06GB/s (VIA KX133) naar 2,1GB/s. De bussnelheid wordt omhoog gemikt van 200 naar 266MT/s en heeft daarmee een gelijke bandbreedte als de geheugen bus. ATA100 support is niet aanwezig, maar dat beschouw ik zelf niet als een groot probleem (welke harddisk trekt meer dan 66MB/s sustained?).

Ook van VIA en Acer Labs kunnen we in de komende maanden Athlon en P6 chipsets met DDR SDRAM support verwachten.

AMD770 chipset

Aan het begin van het vierde kwartaal zal AMD eindelijk de langverwachte dual-processor Athlon chipset op de markt brengen. Deze AMD770 chipset is rechtstreeks afgeleid van de 760. De Athlon is dankzij de point-to-point EV6 bus uitermate geschikt voor multi-processing, hoewel we er wel rekening mee moeten houden dat deze oplossing door de grotere complexiteit duurder is dan die van 'simpele' dual P6 planken met een gedeelde bus. Het idee dat je eind dit jaar voor een paar honderd piek een dual AMD770 plank op de kop kunt tikken zou ik snel uit het hoofd zetten.
zo... ;)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Jezus, wat ben jij slim, dat doe ik je niet na, je wist zelfs wie het gepost had. Nou als ik toch een een fotografische geheugen had.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Ik ben het met FrankGRu eens je kan beter ff wachten tot dat de nieuwe procesor uit zij en goed verkrijgbaar. Dan is het allemaal een stuk goed koper. En met een p350@440 kan je nog gewoon mee draaien hij loopt bij mij stabiel met een koetje op de achtergrond zonder extra koeling :)

• IceStorm

IceStorm

FrankGuthrie, uhmmm is dit ironisch bedoelt? ;) Zo ja, sorry ik wilde de info alleen maar even compleet hebben, zo nee dank je :) maar het is gewoon gecopy-paste van tweaekers ;)

Verwijderd

De AMD 770 chipset is renamed naar AMD 760MP
ofwel de AMD 760 maar dan de MP versie. Dat MP staat voor MultiProcessing.
deze Chipset zal iets later dan de AMD760 uitkomen en das waarschijnlijk in september.
meer weet ik helaas nog niet.

ThaVInnY

Verwijderd

Topicstarter
[beetje off-topic]
Hmm.. 350@440 klinkt wel goed.. helaas kan ik nu echt geen moment zonder computer. (ik ruik de gebakken pentium al! ;) ) Valt dat een beetje te overklokken op een Asus P2B?
[/etc.]
Pagina: 1