rare vraag misschien (Zoek een router voor situatie)

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
Hallo,

Ik heb op dit moment een Netgear routertje draaien, en hoewel hij lekker werkt, valt eens in de zoveel tijd het internet er gewoon uit. Router start opnieuw op en gaat verder (onder ziggo). Reset gedaan, alles opnieuw ingesteld, niks helpt.
Tijd voor een nieuwe dus.

Nu is het de volgende situatie:

2 kamer woning, waarin het zo zit: Router staat vlakbij raam. Als ik op de parkeerplaats sta (ik woon op de 5e van een flat), heb ik geweldig verbinding.
Sta ik in mijn slaapkamer? (muurtje ertussen en 2 meter afstand) heb ik nauwelijks verbinding.

Nu zit ik te kijken om te verhuizen naar een 1gezins woning, dus moet de router hier ook geschikt voor zijn.

Uiteindelijke situatie:

Router naast ingang van huis netwerk (dus uit de muur, provider modem -> router) Dan kabel naar 1e verdieping met een 1x (12 ofzo) poort switch, en dat verdelen over de verdieping. Wifi moet ook werken op de 1e verdieping.

Ik heb zitten rondkijken, en zag de:

http://computertotaal.nl/...upersnelle-routers/2.html (Linksys E4200)

of

http://www.informatique.n...tgear-wndrmac-100pes.html

Echter weet ik niet wat nou het beste is. Ik weet uit ervaring (vorige router was een Cisco) dat de interface van cisco routers een ramp is. Ja ik ben een IT'er, maar totaal geen netwerk kenner dus geen kaas gegeten van al die instellingen.

Netgear interface werkte lekker. Maar het is wel zo, dit is een Linksys van Cisco, en niet een Cisco router echt zelf om het zo maar te noemen.

Wat hebben de tweakers hier zelf? En wat zouden julie aanraden? Is de E4200 in te stellen qua port forwarding etc voor de gemiddelde netwerk noob? Wat is in deze situatie goed te doen?

Ik zal deze post updaten met meer routers die ik wel interesant vind.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:03
Ik ben geen fan meer van de huidige linksys apparatuur na de WRT54GL.

Netgear werkt bij mij daarin tegen dan wel weer heel goed.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Ik zou de router buiten op de parkeerplaats neerzetten ;)

Om welke router gaat het (die je nu hebt)?
Heb zelf een WNDR3700 (met OpenWRT) die als een zonnetje draait en prima bereik.
GUI is (naar mijn mening) vooral een kwestie van lezen, port forwards moet op elk device wel lukken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 12:18
http://www.routercenter.n...oze-n-gigabit-router.html

Is wat ik nu heb (WNR3500U)

Ga vanavond bij mediamarkt etc maar even kijken voor vervanging, lees helaas wat slechtere verhalen over Linksys de laatste tijd. Helaas :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."