Hallo allemaal,
zal me eerst even voor stellen.
Ik ben Rutger en woon in Apeldoorn en ben 20 jaar
Dat dus kort samengevat (voor meer info mag je altijd een pm sturen)
Ben al aardig tijd actief op de Tweakers en vindt zelf de casemods altijd echt super om te zien.
Heb zelf ook een diploma voor interieur bouw en heb 2 rechter handen
Dus vandaar dat het ook altijd in me handen jeukt om zoiets zelf te gaan doen.
Maar na best lang denken wat ik wou wist ik het, het moest ook een desk worden omdat die het alle vetst zijn
De hardware die ik op dit moment heb en ook ga gebruiken:
- I7 2600K
- Asus Sabertooth P67
- Corsair vengeance 16gb
- Club3D 6950
- Corsair tx 850m
- Corsair force 60gb ssd
- Samsung 830 256gb ssd
- Western Digital black 1tb
De koeling dit ik heb:
- EK 360 radiator
- EK HF cpu block
- EK pomp 4.0
- Phobya duel reservoir (ik ga de EK tube weer gebruiken voor de build)
- Feser uv blue slangen
- Feser uv blue vloeistof
Hoe me pc er nu bij staat... met window mod en de voorste 230mm fan naar blauwe ledjes verandert

Nog even 2 duidelijkere foto's

Heb me hele build gebaseerd op een bureau van de ikea
Deze leek me ideaal ervoor en van daaruit ben ik verder gegaan
De alle eerste modelletjes... (jaja met paint gedaan)

Om het iets mooiere en serieuzer te maken ben ik Google SketchUp gaan gebruiken, met het nodige puzzelen is zelfs mij het gelukt.

Ben toen afgelopen zaterdag na de ikea gegaan om me bureau op te gaan halen
Ook meteen s'avonds in elkaar gezet en toen kon in de precieze maten noteren
( beetje crappy foto's door te weinig licht)

niet heel veel later bij alle Ikea dingen

Hoe mijn hoekje er nu trouwens bij staat, dat bureau gaat na me zus toen en me pracht en praal komt daar dus te staan

Ben toen enige tijd bezig geweest om alles te sketchen en alle maten rond te hebben zodat alles precies klopt. Niet geheel onbelangrijk
Vervolgens na de bouwmarkt gegaan voor een mdf plaat van 18mm, ja ik hou van degelijkheid dus vandaar de dikte. Was nog een hele klus om dat allemaal in de auto te krijgen, kon gelukkig wel in 4 stukken gezaagd worden. Anders kon ik nog even heen en weer met de aanhanger
Toen kwam eigenlijk het moeilijkste, alles moet gezaagd worden. Maar omdat we thuis een zaag tafel hebben staan zou dat geen probleem moeten zijn (metalen ding, 30+ jaar oud)
Maar omdat die ook niet heel groot is kwam ik in de problemen met de geleider ervan en paste het dus niet om de stukken te zagen.
Dat was echt een baal momentje.
Maar laat ik nou net een buurman hebben met een eigen klus bedrijf heeft en voornamelijk dingen van hout maakt was hij mijn redde in nood.
Even een belletje gedaan en het was totaal geen probleem voor hem om het even te zagen.
Ik super happy, zelf had ik het niet beter kunnen doen.
Nogmaals bedankt Gradus

Zo kreeg ik het weer terug

even losjes in elkaar om te passen

Perfectie

Natuurlijk meteen aan de slag gegaan, was toch 2 dagen vrij
Alles netjes afgetekend, geboord en verzonken zodat het later geplamuurd kan worden.

De bak in elkaar geschroefd en alles passen, nu zie je ook goed dat er een dubbele bodem in komt om de kabels weg te werken, voor de opslag en voor de dvd drive en temperatuur sensoren

Jup, de bak past erin

Ook meteen de gaatjes geboord om de bak vast te zetten aan het frame

Was ook tot de conclusie gekomen dat ik nog een achterkant van een pc nodig had om mijn moederbord en videokaart enzo aan vast te maken.
Vond het zelf een beetje zonde om mijn eigen Haf x door midden te zagen
dus toen maar op internet naar wat gezocht en gevonden
Een lege kast die precies voldeed aan mijn eisen (7 pci sloten) en ook nog eens 5 km van mijn huis af. Soms kan het dus ook gewoon mee zitten
Nieuwe aanwinst voor een dikke 15 euro

Ook maar meteen mee aan de slag gegaan, we hadden ook maar voor 1 rede gehaald.
De achterkant

Ook meteen de decoupeerzaag er maar langs gehaald, al het overtollig mag er van af wat dat wil ik niet zien.

Toen begonnen met het 1e k#t klusje
De 2 5'25 bays uit het front paneel zagen.
Dit heb ik allemaal met een decoupeerzaag gedaan en een heel fijn zaagje.
Ben er denk ik wel bijna 2 uur mee bezig geweest maar het was de moeite waard.

Spot-less

Toen maar alles weer wezen passen en toen kwam het er zo uit te zien

Kwam wel helaas tot de conclusie dat het toch wel een beetje krap werd aan de boven kant, ook met de kabels die uit mijn video kaart nog moeten komen.
Dus om wat ruimte te besparen heb ik de bovenste bodem vervangen voor een 8mm ipv 18 en ik heb de moederboard tray nog een 4mm af kunnen halen (zodat die lager komt)
Op de bovenstaande foto moet het nog worden aangepast
yes, mag door
update komt eraan
zal me eerst even voor stellen.
Ik ben Rutger en woon in Apeldoorn en ben 20 jaar
Dat dus kort samengevat (voor meer info mag je altijd een pm sturen)
Ben al aardig tijd actief op de Tweakers en vindt zelf de casemods altijd echt super om te zien.
Heb zelf ook een diploma voor interieur bouw en heb 2 rechter handen
Dus vandaar dat het ook altijd in me handen jeukt om zoiets zelf te gaan doen.
Maar na best lang denken wat ik wou wist ik het, het moest ook een desk worden omdat die het alle vetst zijn
De hardware die ik op dit moment heb en ook ga gebruiken:
- I7 2600K
- Asus Sabertooth P67
- Corsair vengeance 16gb
- Club3D 6950
- Corsair tx 850m
- Corsair force 60gb ssd
- Samsung 830 256gb ssd
- Western Digital black 1tb
De koeling dit ik heb:
- EK 360 radiator
- EK HF cpu block
- EK pomp 4.0
- Phobya duel reservoir (ik ga de EK tube weer gebruiken voor de build)
- Feser uv blue slangen
- Feser uv blue vloeistof
Hoe me pc er nu bij staat... met window mod en de voorste 230mm fan naar blauwe ledjes verandert

Nog even 2 duidelijkere foto's

Heb me hele build gebaseerd op een bureau van de ikea
Deze leek me ideaal ervoor en van daaruit ben ik verder gegaan
De alle eerste modelletjes... (jaja met paint gedaan)

Om het iets mooiere en serieuzer te maken ben ik Google SketchUp gaan gebruiken, met het nodige puzzelen is zelfs mij het gelukt.

Ben toen afgelopen zaterdag na de ikea gegaan om me bureau op te gaan halen
Ook meteen s'avonds in elkaar gezet en toen kon in de precieze maten noteren
( beetje crappy foto's door te weinig licht)

niet heel veel later bij alle Ikea dingen

Hoe mijn hoekje er nu trouwens bij staat, dat bureau gaat na me zus toen en me pracht en praal komt daar dus te staan

Ben toen enige tijd bezig geweest om alles te sketchen en alle maten rond te hebben zodat alles precies klopt. Niet geheel onbelangrijk
Vervolgens na de bouwmarkt gegaan voor een mdf plaat van 18mm, ja ik hou van degelijkheid dus vandaar de dikte. Was nog een hele klus om dat allemaal in de auto te krijgen, kon gelukkig wel in 4 stukken gezaagd worden. Anders kon ik nog even heen en weer met de aanhanger

Toen kwam eigenlijk het moeilijkste, alles moet gezaagd worden. Maar omdat we thuis een zaag tafel hebben staan zou dat geen probleem moeten zijn (metalen ding, 30+ jaar oud)
Maar omdat die ook niet heel groot is kwam ik in de problemen met de geleider ervan en paste het dus niet om de stukken te zagen.
Dat was echt een baal momentje.
Maar laat ik nou net een buurman hebben met een eigen klus bedrijf heeft en voornamelijk dingen van hout maakt was hij mijn redde in nood.
Even een belletje gedaan en het was totaal geen probleem voor hem om het even te zagen.
Ik super happy, zelf had ik het niet beter kunnen doen.
Nogmaals bedankt Gradus

Zo kreeg ik het weer terug

even losjes in elkaar om te passen

Perfectie

Natuurlijk meteen aan de slag gegaan, was toch 2 dagen vrij
Alles netjes afgetekend, geboord en verzonken zodat het later geplamuurd kan worden.

De bak in elkaar geschroefd en alles passen, nu zie je ook goed dat er een dubbele bodem in komt om de kabels weg te werken, voor de opslag en voor de dvd drive en temperatuur sensoren

Jup, de bak past erin

Ook meteen de gaatjes geboord om de bak vast te zetten aan het frame

Was ook tot de conclusie gekomen dat ik nog een achterkant van een pc nodig had om mijn moederbord en videokaart enzo aan vast te maken.
Vond het zelf een beetje zonde om mijn eigen Haf x door midden te zagen
Een lege kast die precies voldeed aan mijn eisen (7 pci sloten) en ook nog eens 5 km van mijn huis af. Soms kan het dus ook gewoon mee zitten
Nieuwe aanwinst voor een dikke 15 euro

Ook maar meteen mee aan de slag gegaan, we hadden ook maar voor 1 rede gehaald.
De achterkant

Ook meteen de decoupeerzaag er maar langs gehaald, al het overtollig mag er van af wat dat wil ik niet zien.

Toen begonnen met het 1e k#t klusje
De 2 5'25 bays uit het front paneel zagen.
Dit heb ik allemaal met een decoupeerzaag gedaan en een heel fijn zaagje.
Ben er denk ik wel bijna 2 uur mee bezig geweest maar het was de moeite waard.

Spot-less

Toen maar alles weer wezen passen en toen kwam het er zo uit te zien

Kwam wel helaas tot de conclusie dat het toch wel een beetje krap werd aan de boven kant, ook met de kabels die uit mijn video kaart nog moeten komen.
Dus om wat ruimte te besparen heb ik de bovenste bodem vervangen voor een 8mm ipv 18 en ik heb de moederboard tray nog een 4mm af kunnen halen (zodat die lager komt)
Op de bovenstaande foto moet het nog worden aangepast
yes, mag door
update komt eraan
Intel i7 8700K / Z370 Maximus X Code / 16GB G-SKILL 3200 C14 / ASUS Strix 3090 / Lian Li O11 Dynamic / NZXT X62 / Samsung 970 EVO 500GB