Welke scanner hoef ik niet na 2 jaar weg te gooien?

Pagina: 1
Acties:

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 20:23

mux

99% efficient!

Topicstarter
Mij is gevraagd om voor een kantoor een scanner uit te zoeken, maar ik ben niet echt thuis in deze markt. Volgens mij is er qua specificaties niet zoveel boeiends te zeggen over scanners. Allemaal hebben ze voldoende lineaire- en kleurresolutie, het is allemaal wel snel genoeg, maar één ding is in de afgelopen jaren een gigantisch probleem geweest: drivers.

Het kantoor waar ik dit voor moet doen heeft in de afgelopen 6 jaar alleen al 3 keer een nieuwe scanner (of scan/printer/copier-combinatie) gekocht en elke keer bij het wisselen van besturingssysteem (XP->Vista->7) bleek dat er geen drivers zijn en/of dat de custom, bloated installers om onbekende redenen vastliepen.

Kan iemand mij een merk, type of serie scanners of combo-apparaten aanraden die dit probleem niet heeft? Het boeit niet of hij 2x zo duur is als de concurrentie, zolang ik maar enige garantie heb dat hij niet weggegooid hoeft te worden zodra een nieuwe versie van Windows op de kantoorcomputers wordt gezet.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Een deel van het probleem lijkt me te liggen in het feit dat de organisatie elke 2 jaar overstapt op een nieuw OS.

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Wat je zou kunnen doen is een standalone scanner nemen die je aan het netwerk kan hangen of je neemt een scanner die je aan een linux-bakkie hangt en de scans naar de juiste persoon mailt.

Copy.com

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

Ik denk dat de grotere spelers in de markt gewoon altijd goede drivers hebben hoor. HP, Ricoh, Brother etc.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 20:23

mux

99% efficient!

Topicstarter
sariel schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:30:
Wat je zou kunnen doen is een standalone scanner nemen die je aan het netwerk kan hangen of je neemt een scanner die je aan een linux-bakkie hangt en de scans naar de juiste persoon mailt.
Networked scanners beginnen helaas bij ~1000 euro, dat is iets teveel van het goede. Een aparte computer met scanner eraan is ook niet echt een praktische optie.
NeHoX schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:32:
Ik denk dat de grotere spelers in de markt gewoon altijd goede drivers hebben hoor. HP, Ricoh, Brother etc.
Nope. Epson en HP waren de merken van de afgelopen scanners/printers, en deze zijn allemaal niet ondersteund. Dit waren wel consumentenmodelletjes, hun netwerkprinter wordt al wel >8 jaar vrij goed ondersteund.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat je kunt doen is kijken of de scanner die je aan wilt schaffen ook door VueScan wordt ondersteunt en wat de requirements zijn.

https://discord.com/invite/tweakers

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
redfoxert schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:51:
Wat je kunt doen is kijken of de scanner die je aan wilt schaffen ook door VueScan wordt ondersteunt en wat de requirements zijn.
Klopt, heb nog een oude Agfa scanner van zeker 5 jaar oud en die staat ook nog onder Vuescan met Windows 7

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:35

Standeman

Prutser 1e klasse

Misschien moet je kijken naar semi-pro multifunctional. Ik heb het idee dat stand alone scanners toch een beetje een niche-markt is en daardoor ook brakke ondersteuning geniet van de fabrikanten. Multifunctionals genieten imo over betere ondersteuning.

Bijvoorbeeld pricewatch: HP Color LaserJet CM2320fxi

OS ondersteuning:
Microsoft® Windows® 7 ready. For more information go to http://www.hp.com/go/windows7. Some features may not be available. Windows Vista®, Windows XP Home, Windows XP Professional, Windows XP Professional x64, Windows XP Media Center, Windows XP Tablet PC, Windows Server 2003, Windows 2000, Mac OS X v10.3, 10.4, 10.5, 10.6, Novell NetWare 3.2, 4.2, 5.x, 6, HP-UX 10.20, 11.x, Red Hat Linux 6.x or higher, SuSE Linux 6.x or higher, Solaris 2.5x, 2.6, 7, 8, 9, 10 (SPARC), AIX 3.2.5 or higher, MPE-iX, Citrix MetaFrame, Terminal Services, Linux
Er is inmiddels ook een windows 8 driver.
Dan heb je wel weer vreselijke bloat-ware van HP erbij, maar gelukkig kan je ook alleen de drivers downloaden.

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 11-01-2013 14:03 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1