[bug] knop 'beoordeling schrijven' mist soms

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Naar aanleiding van deze post (en de daaropvolgende twee reacties):
De knop 'beoordeling schrijven' mist. Soms.

Voorbeeld:
Vanaf de homepage http://www.tweakers.net/ ga ik naar een nieuwsbericht, bijvoorbeeld dit bericht. Dan naar de allereerste reactie (op dit moment die van pierre90) scrollen en de username aanklikken om z'n profiel te bekijken.

In dat profiel staat bij V&A-feedback "0-neutraal" als link. Klik op die link om z'n V&A feedback te bekijken. Aan de rechterkant krijg ik de statistieken-box - echter *zonder* knop voor 'beoordeling schrijven'.

Het is echter niet heel constant. Ga ik via V&A naar een advertentie naar een andere tweaker, dan krijg ik een profielpagina *met* die knop. Ga ik via een ander nieuwsbericht naar een andere tweaker, dan krijg ik die knop ook.

Dan denk je 'het zal wel zijn omdat hij nog geen beoordelingen heeft', maar als ik via de nieuwsberichten naar een andere tweaker ga die toevallig wel beoordelingen heeft, dan zie ik die knop ook niet.

Systeem: zowel Firefox 12 onder Linux als Firefox 17 onder windows-7. En Internet Explorer 8 op een vage ICA windows server.

Afijn - ik dump bij deze het probleem even in dit subforum. Mochten er screenshots of meer details nodig zijn, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
In geval van pierre90 lijkt me het logisch: geen V&A-ads betekent dat hij nergens op te beoordelen is, dus geen knop. Ik zie bij jouw profiel ook geen knop en je hebt momenteel ook geen actieve ads. DocSnuggels heeft momenteel twee actieve ads maar is er op vier beoordeelbaar.

Mijn gok: alleen actieve ads en ads die kortgeleden zijn afgesloten zijn beoordeelbaar. Ik heb geen idee of dat voor Tweakers 7 anders was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Rafe schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:04:
In geval van pierre90 lijkt me het logisch: geen V&A-ads betekent dat hij nergens op te beoordelen is, dus geen knop.
Toch niet logisch, hij kan ook gehandeld hebben op de advertentie van een ander.

Tenzij ook deze drie maanden geen advertentie geplaatst heeft en beide partijen niet aan de criteria op dit punt voor een feedback in aanmerking komen.?

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu.siQ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 20:53

Mu.siQ

XBL: MusiQ2

In geval van pierre90 lijkt me het logisch: geen V&A-ads betekent dat hij nergens op te beoordelen is, dus geen knop. Ik zie bij jouw profiel ook geen knop en je hebt momenteel ook geen actieve ads. DocSnuggels heeft momenteel twee actieve ads maar is er op vier beoordeelbaar.

Mijn gok: alleen actieve ads en ads die kortgeleden zijn afgesloten zijn beoordeelbaar. Ik heb geen idee of dat voor Tweakers 7 anders was?
Het was mijn post en zal het even uitleggen.

In dit specifieke geval heb ik een set gekocht via het forum, zonder dat hij een advertentie had aangemaakt. In het verleden kon ik dan feedback achterlaten op een andere advertentie en zelf vermelden dat het anders was.

Stel dat het nu anders is, en dat het niet kan als de beste tweaker geen actieve ads heeft, zou dat niet prettig werken. Als ik één advertentie heb en ik zet de advertentie op verkocht omdat hij verkocht/verstuurd is, betekend dat dat ik geen feedback meer kan ontvangen omdat geen actieve ads meer hebt?

Overigens zie ik vandaag bij desbetreffende tweaker wel een knopje voor beoordeling schrijven via elke route :'(

Therefore I must know what I am doing. Maybe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat dacht ik ook, maar toen ging ik naar een V&A profiel van iemand die wel te beoordelen was, wijzigde de URL naar het user-ID van pierre90 - en kon hem toen wel beoordelen. Dat kon ik later trouwens niet reproduceren, dus wilde ik dat in de TS hier niet noemen.

Daarnaast zou ik niet weten waarom je die restrictie zou willen hebben. Diverse andere redenen om iemand te willen beoordelen. Wellicht dat ik naar aanleiding van een forumpost contact zoek met een tweaker om een moederbord of zo over te nemen - buiten V&A om, maar lijkt mij beoordeelbaar. Of ik reageer op een V&A advertentie door een mail naar iemand z'n prive-adres te sturen - lijkt mij ook iets waar je een beoordeling voor wil achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
  • Laatst online: 00:15
Kick,

ik wil deze tweaker: gallery: ITizEasy een negatieve beoordeling geven over de slechte communicatie in het handeling proces. Omdat er nu geen feedback knop is terwijl het om deze ad: V&A aangeboden: Gebruikte Yealink SIP-T28P te koop wegens beindiging Voip Abonnenment gaat.

Hoe moet ik nou alsnog een feedback toevoegen?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik zie bij gallery: ITizEasy wel een knop staan om een beoordeling te plaatsen, alleen ik kan alleen mijn eigen ad's selecteren om een beoordeling te geven. Ik gok dat het te maken heeft met de status van de ad ('vervallen'). Dat is wat anders dan 'verkocht' en zou een reden kunnen zijn waarom je niet via die ad een beoordeling kunt plaatsen, je mag immers eigenlijk alleen afgeronde transacties beoordelen. Als een ad daadwerkelijk vervallen is zou het onlogisch zijn om een beoordeling te kunnen plaatsen. Maar als de verkoper zijn ad (onterecht) op vervallen zet ipv verkocht zou je dit dus kunnen krijgen lijkt mij.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Rupie schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:58:
Ik zie bij gallery: ITizEasy wel een knop staan om een beoordeling te plaatsen, alleen ik kan alleen mijn eigen ad's selecteren om een beoordeling te geven. Ik gok dat het te maken heeft met de status van de ad ('vervallen'). Dat is wat anders dan 'verkocht' en zou een reden kunnen zijn waarom je niet via die ad een beoordeling kunt plaatsen, je mag immers eigenlijk alleen afgeronde transacties beoordelen. Als een ad daadwerkelijk vervallen is zou het onlogisch zijn om een beoordeling te kunnen plaatsen. Maar als de verkoper zijn ad (onterecht) op vervallen zet ipv verkocht zou je dit dus kunnen krijgen lijkt mij.
Ik gok het laatste, bij de advertentie staat in de laatste regel opeens: "gereserveerd."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
en nu? ik wil graag een review schrijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 17:59

rob_erwt

What does this button do?

Wat Rupie opschrijft is correct: de advertentie staat op vervallen en dat is de reden waarom je geen beoordeling voor die advertentie kan schrijven.

Voor wat betreft je vraag 'en nu?': vanuit dev oogpunt niet zoveel. Het onderliggende featurerequest blijft liggen totdat iemand van product er een beslissing over heeft genomen. Dat zal alleen zeker geen korte termijn zijn.

Mijn advies is om contact te zoeken met een modje via V&A Feedback. Wellicht dat een van hen de advertentie zodanig kan/wil aanpassen zodat je een review kan schrijven. Maar ik weet niet goed wat hun beleid op dat punt is, dus ik kan je daar ook geen toezeggingen over doen.

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Misschien een domme vraag, maar waarom is de vervallen-optie aanwezig als die beoordelingen schrijven voorkomt? Lijkt mij een grotebehoorlijk noemenswaardige ontwerpfout van de V&A.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 08-11-2013 12:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Die vervallen optie is er omdat je een product af en toe ook niet verkoopt. Dan is op verkocht zetten niet een juiste status. Wij kunnen vanuit Tweakers natuurlijk niet zien of je advertentie wilt afsluiten omdat je het verkocht hebt of omdat je dat juist niet hebt of om een andere reden van V&A af wilt halen.

Het is dus zeker geen ontwerpfout maar een weloverwogen keuze. Hadden we die keuze niet geboden of kun je ook vervallen advertenties beoordelen dan is de kans op misbruik net zo groot maar dan omgekeerd: een ieder kan dan elke advertentie reviewen terwijl het product helemaal niet verkocht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26
Eens, maar nu kan er overeenstemming zijn (dus reden voor een beoordeling) waarna de verkoper besluit het object toch niet te verkopen, en dan -geheel volgens de waarheid- de advertentie op vervallen zet.

Kortom: vervallen advertenties garanderen niet dat er geen overeenstemming was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt

rob_erwt

Dat klopt. Ik ben overigens ook niet perse tegen een aanpassing, er valt zeker wat voor de argumentatie te zeggen, maar het is niet zo dat er niet over nagedacht zou zijn indertijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White_Collar
Ter aanvullen nog even, zie bijvoorbeeld hier: gallery: theduke1989

De verkoper krijgt ook gewoon een negatieve beoordeling omdat er niet meer gereageerd word. Dit gebeurt namelijk vaker. Ik zal even een topic openen in v&a.

Misschien toch iets om over na te denken?

Pagina: 1