Gerichte vraag over 2 Grafische kaarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Hallo mede tweakers,

Ik had een vraag over 2 kaarten een HD6870 en de HD7870 beide van het merk Sapphire. Zelf beschik over een HD6870 in Crossfire. Nou krijg ik de kans om deze te ruilen voor 1 maal een HD7870. Nou is de 7000 serie wel sneller dan de 6000 en de nieuwe heeft ook een keer zoveel geheugen er op zitten. Maar ga ik er op achteruit mocht ik de kaarten omruilen voor die HD7870. Zover ik weet en verbeter mij als het verkeerd heb. Ben ik de veronderstelling dat mijn 6870 op de sneheid blijven werken alleen doordat ik 2 kaarten heb heb ik dus dubbele hoeveelheid geheugen heb. Dus net zoveel is als de 7870 alleen zijn de specs dus wat beter kwa snelheden. Dus lijkt het mij dat ik er op vooruit ga. Of heb ik het nou helmaal mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:57

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

In principe heeft je CF set een gedeelde geheugengrootte, waardoor het maximum toch 1GB blijft (tenzij je de 2Gb varianten hebt).

Zolang de game die je speelt goede CF ondersteuning heeft zal je CF set de losse 7870 ownen, maar zal in een game als BF3 ( perfecte CF ondersteuning) de ultra textures niet kunnen door de (2x)1Gb max videoram grootte (stotters als gevolg), terwijl je er wel genoeg fps voor hebt.

Met de 7870 weer wel, maar dan is de vraag of deze enkele kaart voldoende fps kan genereren voor de hoge grafische setting.

Het is dus altijd een persoonlijke overweging. Kwa waarde zullen ze amper voor elkaar onderdoen.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 19:45
Ik zou het doen.
Qua raw performance heb je momenteel wel wat meer power, maar die 1 GB limiet ga je op den duur wel merken.

http://www.anandtech.com/bench/Product/540?vs=548 (zie ook die Skyrim bench! 4x zo snel dankzij vram!)

Zoals je ziet is de 7870 standaard zo'n 30% sneller.
Echter kun je die kaart ook nog flink overclocken, heeft 2 GB vram en je hebt geen crossfire issues meer.
Tevens gaat je stroom verbruik en hitte flink omlaag.

Ik ben zelf overgestapt van 2 6950's naar een 670, qua performance is het ongeveer gelijk.
Maar ik ben zo blij dat ik van microstuttering, hitte, hoog stroom verbruik en andere crossfire issues af ben..

[ Voor 3% gewijzigd door unfor op 11-01-2013 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-07 18:56

Fordox

00101010

ik zou het ook doen.
al die crossfire issues ben je inderdaad vanaf, je systeem is stiller en de performance zou niet zon enorme impact hebben.
en de waarde komt ook aardig over een :)

welke 7870 krijg je ervoor terug?

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NassayA
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-01-2023
Iedereen heel veel dank voor alle informatie. Ben weer wijzer geworden.
Ik krijg er een Sapphire HD7870 voor terug de OC edition ik geef hem mijn 2 Sapphire HD6870 1GB versie.