Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-04 11:57
Beste Tweakers,

Ik ben zelf docent en vroeg mij af of het mogelijk is om het beeld wat ik op de tablet draadloos op een tv-scherm of digiboard kan laten zien? Welke software/hardware heb ik hierbij nodig?

Het idee is dat ik als docent PowerPoints op mijn tablet kan zetten en deze draadloos kan streamen naar een tv of digitaal schoolbord in mijn lokaal. De bedoeling is dat ik dan ook uiteraard via de tablet door de powerpoint kan bladeren via de tablet. Daarnaast is het een pre dat meerdere docenten dit kunnen doen met hun eigen tablet. Dus je loopt een lokaal binnen, je tablet maakt verbinding met het scherm en de les kan beginnen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 21:51
Welke tablet heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Ik ben in het bezit van een Nexus 7 32GB. Het mooiste zou zijn als zowel met Android als Apple (iOS) op de bovenstaande manier zou kunnen werken. Op dit moment gaat het even om android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-06 10:43
renevdeertwegh schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:29:
Ik ben in het bezit van een Nexus 7 32GB. Het mooiste zou zijn als zowel met Android als Apple (iOS) op de bovenstaande manier zou kunnen werken. Op dit moment gaat het even om android.
Ik ben laatst de app: Air Display tegengekomen. Als ik het goed begrijp is dit ongeveer iets wat je zoekt?
De app is wat aan de prijzige kant, maar werkt cross-platform en ik denk dat dit ongeveer wel iets is wat je zoekt.

En anders een Remote Desktop Client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
het hangt natuurlijk ook wat af van de tv in kwestie.
als het een moderne tv is, en er is bv wifi beschikbaar waar zowel de tv als je tablet verbinding maakt, kan het misschien al vrij simpel via dlna
(en je maakt van je powerpoint even een filmpje dat je eventueel telkens pauzeert? :p )

Die air display is volgens mij niet hetgene wat je zoekt:
daarmee kan je je scherm van je tablet gebruiken als uitbreiding van je pc/mac ... (ook digiboard?)
(je werkt dus op pc/mac en krijgt daar je tablet als extra scherm beschikbaar)

Jij wilt eerder op je tablet werken en de tv als extra scherm/kloon van je tablet gebruiken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er zijn oplossingen, maar die zijn vrij specifiek met bepaalde projectors, zie bijvoorbeeld deze video

Daar maakt men gebruik van de Casio-specifieke app Mobi Show of MirrorOp waarvoor op IOS een jailbreak nodig is.
Beter is om voordat je de keuze maakt een tablet aan te schaffen na te denken wat je ermee wil gaan doen. Een laptop is in dit geval een stuk handiger.

[ Voor 26% gewijzigd door Henk007 op 11-01-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renevdeertwegh
Hey allemaal,

Bedankt voor de reacties tot nu toe maar dit is nog niet wat is zoek.

Remote Desktop Client / Air Display is net verkeerd om. Ik heb in het verleden ook al Splashtop viewer geprobeerd. Soulrider heeft het precies goed, wat ik op mijn tablet zie wil ik ook op de tv/schoolbord zien. Dus open ik een ppt of de Youtube app dan wil ik dit ook kunnen zien op het scherm. Om van de PowerPoint een filmpje te maken vind ik te omslachtig.

Iemand nog meer ideeën? Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-06 22:31
Ik zoek precies hetzelfde, maar als ik zo het tweaker forum eens afstruin dan valt het volgens mij niet mee! Valt me best tegen, je mag toch minstens verwachten dat je het scherm van je tablet draadloos kan dupliceren naar je TV of beamer?? DLNA is niet toereikend voor deze wens, of wel?

Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
Ik heb het volgende kunnen vinden over dit onderwerp:

Samsung apparaten: Allshare screen mirroring

WiFi direct/Miracast. Twee standaarden van de WiFi Alliance. Miracast wordt nog door weinig (alleen de Nexus 4 volgens mij) ondersteund, maar wordt wel de toekoemst denk ik.

Miracast/WiDi adapter voor je TV: Netgear PTV3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gerco90 schreef op zondag 26 mei 2013 @ 16:43:
Ik zoek precies hetzelfde, maar als ik zo het tweaker forum eens afstruin dan valt het volgens mij niet mee! Valt me best tegen, je mag toch minstens verwachten dat je het scherm van je tablet draadloos kan dupliceren naar je TV of beamer?? DLNA is niet toereikend voor deze wens, of wel?
En op basis waarvan maak jij die verwachting? Ik vind het ook jammer, maar zeker niet raar ofzo dat het niet kan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:53
Voor iOS zijn er applicaties als AirServer (http://airserverapp.com) of Reflector (http://www.reflectorapp.com).
Voor Android kan ik helaas niet helpen ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Ashot
http://www.mightypocket.c...reen-capture-screen-cast/
of Webkey
https://play.google.com/s...tails?id=com.webkey&hl=en

Allebei zelf niet geprobeerd, had er ooit 1 die redelijk werkte (met lage fps) maar het bestaat dus sowieso wel.

[ Voor 50% gewijzigd door thefal op 29-05-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco90
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:32:
[...]

En op basis waarvan maak jij die verwachting? Ik vind het ook jammer, maar zeker niet raar ofzo dat het niet kan.
Op basis van de technologie van deze tijd (WiFi direct, WiDi, Apple TV, enz). De tablet is steeds meer in opkomst en de PC markt gaat er niet op vooruit. Ik zelf had dus verwacht dat het al mogelijk zou zijn. En met verschillende apps en programmatjes is het mogelijk, maar een algemene standaard als miracast zie ik liever.
Op basis waarvan vind jij het niet raar dat het niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iChaos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:12

iChaos

It's Lupus.

Als je zin hebt om te rooten: VNC server op je Nexus, en verbinden met de computer die aan het digiboard hangt. Powerpoints e.d. moeten prima lukken, 720P video vloeiend bekijken zou ik mijn geld niet op durven zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Gerco90 schreef op maandag 10 juni 2013 @ 13:52:
[...]
Op basis waarvan vind jij het niet raar dat het niet kan?
Omdat de andere manieren die worden gehanteerd om iets soortgelijks te kunnen imho veel logischer zijn, zoals het bedienen van een PC/Laptop via tablet of het gebruiken van software. Die systemen zijn gesloten, en zo een functie vereist toch wel vrij directe koppeling tussen de hardware en de sharende software.

En dat je iets niet raar vindt is een default mening, dus die is ook wat moeilijk te onderbouwen.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Pagina: 1