Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Student port x86-emulator naar Windows RT

Pagina: 1
Acties:

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:15
nieuws: Tool maakt draaien x86-code op Windows RT-tablets mogelijk

Dit artikel (en titel) wekt steevast de indruk dat er x86-software gedraait kan worden op Windows RT, wat natuurlijk niet zo is.

Ik zou het artikel toch iets anders schrijven:
Student port x86-emulator naar Windows RT
De student Peter Nelson is er in geslaagd om de x86-emulator Bochs draaiend te krijgen op Windows RT. Met Bochs is het mogelijk om x86 besturingssystemen, zoals Windows XP, te emuleren [niet draaien].

Het draaien van Bochs op Windows RT is wel afhankelijk van de hack [geen jailbreak] die eerder deze week naar buiten kwam. Deze hack zorgt ervoor dat gebruikers niet alleen MS-software kunnen draaien, maar alle voor ARM gecompileerde software. Nadeel van deze hack is echter dat hij bij een herstart of reset van Windows RT ongedaan wordt gemaakt door het Secure Boot mechanisme ingebouwd in Windows RT tablets.

Naast Bochs kunnen inmiddels ook TightVNC, PuTTy en 7-Zip op een gehackte Windows RT gedraaid worden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Je hebt helemaal gelijk, ik heb overal draaien vervangen door emuleren, wat inderdaad een betere omschrijving is :)