[Server2012] RemoteApp programma met data op share

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:29

compubink

...====...

Topicstarter
Ik heb een server waarop via Proxmox 2 vm's van Windows Server 2012 draaien. Een vm is de AD, DNS en File server en de andere de verzorgt de RDS. Ik heb een applicatie (Intramed) die via RemoteApp door de gebruikers benadert kan worden.

Het probleem is dat Intramed vereist dat de data via een gekoppelde share toegankelijk is (Bijvoorbeeld X:\Data), het kan niet werken met UNC's (de data staat op \\server.domein\intramed$). Als de gebruikers het programma via RemoteApp starten, krijgen ze de melding dat X:\Data niet kan worden gevonden. Via Remote Desktop werkt dit wel en zijn de shares ook in de verkenner te zien.

Waarom worden de netwerkshares niet gekoppeld tijdens een remoteapp sessie, en hoe kan ik ervoor zorgen dat dit wel gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Hoe worden de netwerkmappings gemaakt? Via een traditionele loginscript, loginscript via een GPO (logon/logoff scripts) of via Group Policy preferences?

In een RemoteApp sessie wordt explorer.exe niet geladen dus wordt een traditionele loginscript niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Via een GPO, dus daarom ging ik er vanuit dat de mapping wel plaats moest vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23171

Hmm, loginscripts via een GPO worden standaard asynchroon uitgevoerd.
Het kan zijn dat de applicatie al wordt gestart, terwijl het loginscript via de GPO nog niet is uitgevoerd.

Kan je nagaan of de netwerkmappings uiteindelijk wel worden toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Als ik bij de File Open dialog van Wordpad via RemoteApp kijk, dan staan daar ook geen netwerkmappings bij. Alleen de client drives worden netjes gemapt...

Maar normaal gesproken zou het wel moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
Anoniem: 23171 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:55:
Hmm, loginscripts via een GPO worden standaard asynchroon uitgevoerd.
Het kan zijn dat de applicatie al wordt gestart, terwijl het loginscript via de GPO nog niet is uitgevoerd.
Dat dus. Remote App niet de exe aanroepen maar een batch file oid welke je drive mappings verzorgd en daarna de executable aanroept.
voorbeeldje

notepad.cmd
@echo off
net use x: \\server.domein\intramed$
%windir%\notepad.exe

geen "call" gebruiken anders blijft de ntvdm hangen voor de gebruiker ;)

Wil je gebruiks specifiek gebaseerd op group membership mappen mag je weer oldschool VBS aanroepen vanuit je batch file (of powershell) :)

btw, de GPO voor home folder mapping (niet GPO preference) zou als het goed is WEL moeten werken.

[ Voor 16% gewijzigd door Razwer op 12-01-2013 00:52 ]

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• compubink

compubink

...====...

Topicstarter
Dat werkt inderdaad. Bedankt!

Vreemde is dat ik dezelfde opstelling heb getest onder Windows Server 2008R2, en daar werkt het wel zonder de mappings opnieuw aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
mjah 2008R2 en 2012 zitten behoorlijke structurele veranderingen in, al helemaal op RDS niveau. Een goed voorbeeld: WPF gebaseerde applicaties performen (zonder RDS tweaks) als een drol op 2008R2 (combo boxen etc kunnen soms minuten lang laggen) en op 2012 werkt het als een zonnetje.
Kortom, RDS is flink veranderd :)

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Pagina: 1