Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

nieuwe psu 600 watt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey sinds kort maakt mijn voeding een vervelend brommend geluid, wanneer ik met mijn hand mijn case raak stopt dit, het lijkt er dus op dat er een kleine lading op mijn case komt te staan. Aangezien ik op mijn studentenkamer geen enkel geaard stopcontact heb is het fatsoenlijk aarde van mijn pc geen oplossing. Aangezien mijn voeding dit geluid vroeger niet maakte neem ik aan dat het aan ouderdom ligt. Ik ben nu dus opzoek naar een nieuwe voeding van 600-700 watt die efficiënt, stabiel maar vooral ook stil is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dit getril komt van een trafo af en er staat geen lading op je kast. Dan zou de aardlek wel uitgaan.
De trafo werkt met 50Hz, en het kan zijn dat door de ouderdom de trafo iets los is komen staan van de print en is gaan trillen. Als je een gewoon iets pakt en dat tussen je voeding en case duwt, is je geluid weg. Dit kan echt geen kwaad, het is gewoon een samenloop van omstandigheden. Waarschijnlijk is je getril ook weg als je je voeding een keer opnieuw fatsoenlijk vastschroeft of je case net wat anders dichtmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, ik voel wel lichte tintelingen als ik de kast aanraak ik zou niet weten waar dat dan vandaan komt, tevens heb ik toevallig net een nieuwe case aangeschaft en ik had zowel bij de oude case als de nieuwe case hetzelfde probleem dus het lijkt me sterk dat hij 2 keer hetzelfde probleem geeft bij een andere kast als het aan de schroeven zou liggen. Ik ga proberen om iets tussen de voeding en de kast te plaatsen. Hopelijk is daarmee het probleem dan opgelost

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Die lading die je voelt komt door het netfilter. Hierdoor lekt er een klein beetje lading naar de aardaansluiting (waar de kast ook aan zit). Normaal gesproken vloeit dat wel via de aarde, maar die zit nu niet aangesloten, dus dan blijft het op de kast staan. Niks bijzonders en het is veel te weinig lading om gevaarlijk te zijn, je kan het alleen voelen als je hem aanraakt.

Weet je zeker dat die brom uit de voeding komt?

Ook in dat geval kan het van alles zijn. Het kan zijn dat de ventilator wat geluid maakt, dat zou je kunnen testen door de psu fan even te blokkeren met iets (bij voorkeur niet geleidend, tandenstoker bijvoorbeeld), voor een paar seconde kan dat echt geen kwaad.
voor de zekerheid even controleren of hij daarna wel weer opstart, anders even helpen

Een spoeltje verwacht ik niet zo snel, sowieso zou het dan een spoeltje in het netfilter moeten zijn, in de verdere voeding worden geen lage frequenties gebruikt, dus daar komt geen lage brom af.

Maar als het ophoudt als je aan de kast drukt zou ik zeggen dat het gewoon wat resonantie is doordat iets trilt, dan verwacht ik eigenlijk een ventilator oid

Verwijderd

Heb je toevallig een nforce4 op je mobo? Handig als je specs meldt. Let ook op je HDD(s).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet/wist bijna wel zeker dat het de voeding was, vandaar dat ik me ook daarop had gericht, ik ben alle hardware met mechanische bewegende delen afgegaan en ben 100% zeker dat het de voeding is en zoals timberleek zei is het gewoon resonantie, het feit dat die kleine spanning erop staat heeft inderdaad niets met het geluid te maken. Ik heb nog 2 jaar garantie op de voeding en ik denk dan ook, dat ik de voeding maar terug ga sturen aangezien er iets los zit binnen in de voeding. Zouden ze de voeding vervangen of niet?

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 18:08
Als je garantie hebt zou ik het gewoon proberen. Pas zelf gaan klooien als anderen er niks meer aan doen

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt trouwens voor de hulp! anders had ik mischien nog steeds gedacht dat het verband had met de kleine lading die op de kast stond:P
Pagina: 1