Sticker Licentie deels onleesbaar, SIW geeft andere code aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:38
Ik heb een probleempje dat ik met Google niet opgelost krijg.

Ik heb een Samsung laptop die instabieler werd, dus even een verse installatie gedaan met een oem-cd.
Dit is dus niet de originele cd van Samsung. Die wilde ik niet gebruiken omdat daar teveel rotzooi op staat.

Helaas kwam Windows met de vraag om een licentiecode. Die kon ik dus niet meer lezen en heb de installatie afgebroken en SIW ( http://www.gtopala.com/siw-download.php ) gedownload en daarin gekeken naar de licentiecode. Die blijft alleen totaal niet overeen te komen met de eerste paar digits die ik nog wel kan lezen.... :?

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen, want ik wil echt niet die Samsung rommel op mijn laptop... 8)7

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Laptops komen met een prefab installatie en hebben allemaal dezelfde licentiecode. Als je twee laptops uit dezelfde serie neemt, zal je onderop een andere code vinden, maar met een tooltje dezelfde zien.

Heb je een installatie DVD gekregen bij je laptop met een aparte media CD? Dan staat op de losse CD alle tools en drivers en kan je de installatie DVD gebruiken om een pre-activated Windows schoon te installeren. Als het een recovery start, ipv direct de Windows installatie, dan krijg je de OEM tools er bij als'ie klaar is.
Probeer dus eerst even.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Heb helaas geen cd of dvd erbij gekregen. Heb wel de recoverypartitie gebruikt om Windows weer helemaal origineel erop te zetten, maar daar zit zoveel troep bij dat ik het liefste dus een clean install wil doen zonder gebruik te maken van de Samsungrecovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Tja, als je geen gebruik wilt maken van de recovery partitie, zal je bij Samsung voor een install DVD moeten vragen. Hier kunnen ze geld voor vragen. Als ze moeilijk doen, zou je kunnen melden dat je HDD stuk is gegaan en geen recovery meer beschikbaar hebt en een install DVD moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het is niet nodig om de DVD van Samsung te krijgen, daar moet je sowieso voor betalen. De ISO's staan gewoon online, van zowel Windows 7 als Windows 8. En die voldoen ook gewoon.

De drivers vind je op de site van Samsung.

Gewoon de hele schijf opnieuw partitioneren, en die recovery-partitie kan dan ook weg. Ik gooi altijd de pre-install weg, en zet er een - zonder bloatware - nieuwe frisse installatie op. Die code op sticker (mits de juiste ISO) zal dan gewoon werken.

De DVD images voor Windows 7 SP1 vind je hier: http://www.mydigitallife....1-iso-from-digital-river/
En voor Windows 8: http://forums.mydigitalli...DigitalLife-For-All-Leaks

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik vraag me eigelijk af wat de legaliteit is van die images?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Niet online
psssst
RaZ schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:00:
...
Die code op sticker (mits de juiste ISO) zal dan gewoon werken.
...
BvZwolle schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 01:01:
...

Die kon ik dus niet meer lezen
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Dus met andere woorden:
- TS gebruikt recovery;
- TS legt het probleem voor bij Samsung;
- TS bemachtigt een andere code.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Ik heb thuis wel een kopie van Win7 oem liggen (dus kaal zonder Samsung troep) maar om die legaal te krijgen heb ik wel de officiele code nodig en die is niet meer leesbaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou nog kunnen proberen om naar MS te bellen, probleem voorleggen, laatste deel van de code geven en wellicht dat ze jou het begin kunnen geven. Kleine kans, maar niet geschoten is altijd mis ;)

Ik heb het overigens niet geprobeerd, maar als je een OEM CD van een andere fabrikant hebt, is er een kans dat deze werkt met de activatie key in het BIOS waar gebruik van gemaakt kan worden. Een normale OEM installatie die je bij een zelf bouw kan aanschaffen werkt er niet mee, maar merk OEM doen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Daar heb je een punt, maar kijkend naar de reactie eerder van Hero of Time, postte die een oplossing om achter een key te komen. Ik post een oplossing om aan de iso te komen. 1+1=2

Al had ik het misschien er bij moeten vermelden. My bad ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RaZ schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:58:
[...]

Daar heb je een punt, maar kijkend naar de reactie eerder van Hero of Time, postte die een oplossing om achter een key te komen. Ik post een oplossing om aan de iso te komen. 1+1=2

Al had ik het misschien er bij moeten vermelden. My bad ;)
Wait, whut? Waar beweer ik hoe hij achter de key moet komen? Ik meld enkel waar het verschil zit met wat hij in z'n Windows ziet via tools en wat er daadwerkelijk onderop de sticker staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Oh, dan lees ik dit bericht dus fout:
Hero Of Time schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:43:
Laptops komen met een prefab installatie en hebben allemaal dezelfde licentiecode. Als je twee laptops uit dezelfde serie neemt, zal je onderop een andere code vinden, maar met een tooltje dezelfde zien.

[..]
Ik dacht dat het een methode was om achter een werkende key te komen. My bad x 2 :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Telefonisch bellen met ms heeft geen zin , die sturen je weer terug naar Samsung,als je nog garantie hebt zou ik het gewoon aankaarten bij Samsung heeft veel meer zin.

JB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Snap niet waarom ze niet allemaal zoals bij veel DELL laptops de sticker plakken onder je accu, dan blijft hij teminste heel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Net de volgende mail terug van Samsung:
"
Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung product.

Helaas heeft Samsung hier geen informatie over beschikbaar. Wij adviseren u om navraag te doen bij de partij die u hier meer over kan vertellen, in dit geval is dat microsoft.

Voor overige vragen kunt u bellen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur. Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."

Oftewel: ze lezen mijn bericht niet eens, want daarin had ik al aangegeven dat ik contact met Microsoft heb gehad...

Als iemand mij kan vertellen hoe ik de licentiecode op een normale manier kan vinden, hoor ik het graag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-10 10:21

ResuCigam

BOFH

BvZwolle schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:10:
Oftewel: ze lezen mijn bericht niet eens, want daarin had ik al aangegeven dat ik contact met Microsoft heb gehad...
Wat zei Microsoft? Als zij je niet kunnen helpen gaat het erg lastig worden denk ik..

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:14
Microsoft helpt geen consumenten die geen RETAIL hebben, die verwijzen je door naar Winkel of Brand etc.

[ Voor 30% gewijzigd door Mektheb op 11-01-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
ResuCigam schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:15:
[...]

Wat zei Microsoft? Als zij je niet kunnen helpen gaat het erg lastig worden denk ik..
Die vonden dat ik met Samsung contact moet opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mektheb schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:08:
Snap niet waarom ze niet allemaal zoals bij veel DELL laptops de sticker plakken onder je accu, dan blijft hij teminste heel..
Doet Dell ook pas recent hoor. Onze Latitude E6510 heeft 'm gewoon midden op de onderkant. Pas bij de E6520 zittie onder de accu. De E6520 is vorig jaar uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
Bedankt allemaal voor het meedenken!
Wat mij betreft mag hier een slotje op, want ik ben bang dat ik niet echt veel verder kom!

Bij ideeen mag mij altijd ge-DMt worden!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultrapc
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 17:12

Ultrapc

Anyone steak?

Op Tweakers worden geen slotjes gedaan op oude topics, alleen op topics die niet voldoen aan de voorwaarden :)

Allround.

Pagina: 1