Probleem: stuttering in elke game

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-09 20:51
Laat ik beginnen te zeggen dat ik niet precies weet waar ik dit eigenlijk hoor te posten |:(

Ik heb een nogal vreemd probleem. Heb het geprobeerd te googlen, maar kom daar niet echt verder mee, dus hoop ik hier wat meer info te kunnen vinden.
Het probleem houdt in dat bij elke game die ik speel of opstart ik elke 5 seconden ongeveer een stutter heb. Het beeld stuttert dan voor ongeveer 1 seconde voordat hij weer verder gaat. Dit blijft hij continu doen. De games droppen niet in fps, die blijft continu stabiel en gelijk.

ik draai momenteel deze hardware:

Intel Core i5 2500K
Asrock P67 Extreme4 Gen3
Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition
Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB
Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile
OCZ ZS Series 650W
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB

Heb de laatste drivers, niks overclocked. Heb verschillende games geprobeerd, overal hetzelfde. Heb geprobeerd resoluties te verlagen, alle instellingen te verlagen, maar continu heb ik hetzelfde.

De temperaturen van mijn cpu en videokaart zijn ook niet extreem, dus denk dat het daar ook niet aan ligt?

Ik ben momenteel een beetje de weg kwijt wat dit betreft. Hoop dat iemand hier meer van weet/mij kan helpen?

Alvast bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kijk eens naar DirectX-hooks, zoals:

Afterburner/FRAPS/DXtory captures
XFire/Raptr/Steam/Origin/UPlay/Teamspeak overlays
amBX (fxgen specifiek)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
wat bedoel je daar precies mee? Of ik programma's heb draaien terwijl ik game? die hiervoor kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja. Programma's die hooken aan je game.

Ik weet niet of je amBX-gebruikt? In dat geval zal het niet de eerste keer zijn dat amBXfxgen.exe crashes/problemen veroorzaakt ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExPLoDa
Hmm, ik heb vrij weinig toepassingen draaien, mijn msconfig is vrij schoon, kom iig geen amBXfxgen.exe tegen in mijn processen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Verwijder eens je antivirus en probeer het dan, dat hielp mij toen ik ongeveer hetzelfde probleem had;) Als hij het dan wel goed is moet je gewoon een antivirus programma gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Hoe lang heb je die voeding al? Mijn OCZ voeding begon na anderhalf jaar te overlijden met vrij aparte gevolgen.

Hou ook eens met task manager je CPU-gebruik in de gaten en kijk of je iets abnormaals ziet wanneer de stutters plaatsvinden, en of er misschien een ander programma aan het draaien is naast je game dat onevenredig veel CPU-time trekt.

Tot slot, wat voor temperaturen noem jij 'niet extreem'?

[ Voor 7% gewijzigd door Singular1ty op 13-01-2013 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 12:39

HKS-Skyline

Vroooom ?

Ik had dit probleem met een overgeclocked systeem, in dat geval had ik speedstep nog aan staan, dat was niet handig. Toen ik speedstep uit had gezet (in de bios) had ik nergens meer last van.
Pagina: 1