Toon posts:

Schema kast met waterkoeling antec

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Heeft hier iemand een schema'tje voor hoe de airflow moet wezen met een antec waterkoeling.
Ik heb een zallman z11 kast met 2 fans die de warme lucht uit de kast trekken boven op.
De antec trekt verse lucht van buiten ,achterkant kast.
Front fan zuigt verse lucht naar binnen.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groet,

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het standaard schema voor airflow is eigenlijk niet meer veranderd sinds de introductie van de P4 Intel standaard : achter ventilator blaast als het goed is naar buiten? onder en boven zou ik ook naar buiten doen en voor naar binnen? Al kan je met waterkoeling soms wel wat aanpassingen doen als je echt wil..

Google staat vol met soort gelijke afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: http://i30.photobucket.com/albums/c340/BioRouge/Personal/airflow.jpg
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_zZaNf57vWhI/THO1Rc1t2aI/AAAAAAAAAB4/7RIfnN3kbAA/s1600/desktop_airflow.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2013 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 13:32
begrijp je post niet helemaal geloof ik.
bedoel je dat de rad van buiten naar binnen blaast? (de fans dan :D). dan blaast die warme lucht naar binnen...

hangt even van de specifieke situatie af, fotos zouden helpen.

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Je hebt dus zo'n prefab 120mm setje?
Zo ja gewoon aan de achterkant aan de buitenkant mounte met dan aan achterkant van het rad een push en aan de voorkant een pull.
Zo word de lucht uit je kast aangezogen en door de radiator gezogen.
Extern mounten geeft altijd betere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Hoe wil je een prefab ding extern hangen zonder je behuizing te modden?
Je zult dan met de slangen door de behuizing moeten. :-)

Hier heb ik alle fans op m'n rads van binnen naar buiten staan. Puur voor onderhoud. Zo zuig je geen stof in je radiator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herwinkampjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
in de standaard z11 kast is rekening gehouden met 2 doorvoeren naar buiten het is dus goed mogelijk om hem extern te plaatsen het mooiste blijft denk ik als je hem boven in of achter plaatst. heb de zelfde kast alleen luchtkoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
herwinkampjes schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 08:57:
in de standaard z11 kast is rekening gehouden met 2 doorvoeren naar buiten het is dus goed mogelijk om hem extern te plaatsen het mooiste blijft denk ik als je hem boven in of achter plaatst. heb de zelfde kast alleen luchtkoel ik.
als het een prefab clc loop is, dan maakt het niet uit of er uitsparingen in de kast zitten. De slangen zullen toch los moeten om door de gaten heen te gaan. Bij een CLC loop kan dat wel, maar dat is nou niet echt het idee van een prefab clc.

flickr - WOT Profile - Game PC

Pagina: 1