Omdat mij technische (hardware)kennis inmiddels jaren achterloop wil ik graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken, ik zit met het volgende:
Ik zoek een HTPC systeem die m'n huidige opstelling (PS3 + pc met PS3 media server software) moet vervangen. Ik heb me al aardig ingelezen maar vind het lastig om alles te begrijpen wat er geschreven wordt, vooral omdat ik nauwelijks recente hardware-kennis heb, al groeit dat nu zienderogen. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik moet aanschaffen. Van HTPC's heb ik zelden iets live gezien, niemand in mijn omgeving houdt zich hiermee bezig. Het kan dus zijn dat vanzelfsprekende zaken bij mij wat vraagtekens achterlaten.
Wat verwacht ik van mijn eerste HTPC:
Budget heb ik niet vastgesteld maar ik wil liever niet meer dat €650,- spenderen, alles inbegrepen. Voor dit bedrag wil ik dan ook de komende jaren vooruit kunnen, dus een beetje overkill in specs kan geen kwaad.
Al met al een heel verhaal, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik zoek.
Mijn ogen zijn nu op de producten van Zotac gevallen, zou onderstaand lijstje een goede invulling zijn van mijn wensen:
Graag uw mening en advies, deze wordt zeer gewaardeerd.
Ik zoek een HTPC systeem die m'n huidige opstelling (PS3 + pc met PS3 media server software) moet vervangen. Ik heb me al aardig ingelezen maar vind het lastig om alles te begrijpen wat er geschreven wordt, vooral omdat ik nauwelijks recente hardware-kennis heb, al groeit dat nu zienderogen. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik moet aanschaffen. Van HTPC's heb ik zelden iets live gezien, niemand in mijn omgeving houdt zich hiermee bezig. Het kan dus zijn dat vanzelfsprekende zaken bij mij wat vraagtekens achterlaten.
Wat verwacht ik van mijn eerste HTPC:
- Alle gangbare formaten video probleemloos streamen vanaf mijn NAS naar de TV via XBMC via ethernet.
- Liefst een standaard systeem van een a-merk, maar ik kan zelf ook iets in elkaar draaien als dit grote voordelen heeft.
- Een compact en stil systeempje van max 34 cm diep ivm videomeubel
- Opnemen van programma's van de Ziggo kabel, programma's moeten opgeslagen worden op mn NAS. Hier heb ik een Anysee voor nodig, nietwaar?
- Snel opstarten, max 15 seconden. OS liefst windows.
- Eenvoudig in gebruik, voor de vrouw des huizes. Apparaat aanzetten, binnen 20 sec beeld en met de AB browsen naar de juiste serie en kijken maar.
- Afstandsbediening, een die zeer gebruiksvriendelijk is. Ik wil geen/zelden een draadloos toetsenbordje gebruiken. Daarbij kan de HTPC achter een plankje komen te staan tzt.
- Een dvd/bleuray drive (geen must)
- Alle video staat op mn NAS, lokaal hoeft de HTPC niets op te slaan qua video e.d.
- 3d en gaming is niet aan de orde bij mij
- Als het even zou kunnen wil ik ook mijn versterker eruit mikken, ik heb echer geen idee of HTPC dit vervangen kan, en of ik dan ook nieuwe boxen moet hebben. Zijn hier mogelijkheden voor?
Budget heb ik niet vastgesteld maar ik wil liever niet meer dat €650,- spenderen, alles inbegrepen. Voor dit bedrag wil ik dan ook de komende jaren vooruit kunnen, dus een beetje overkill in specs kan geen kwaad.
Al met al een heel verhaal, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik zoek.
Mijn ogen zijn nu op de producten van Zotac gevallen, zou onderstaand lijstje een goede invulling zijn van mijn wensen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Anysee E30TCPlus | € 140,- | € 140,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G | € 37,49 | € 37,49 |
| 1 | Samsung 830 series SSD 64GB | € 75,53 | € 75,53 |
| 1 | Zotac ZBOX Nano ZOTAC ZBOX NANO AD12 | € 237,99 | € 237,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 491,01 | |
Graag uw mening en advies, deze wordt zeer gewaardeerd.