Toon posts:

Standaard HTPC systeem met veel mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mij technische (hardware)kennis inmiddels jaren achterloop wil ik graag van jullie kennis en ervaring gebruik maken, ik zit met het volgende:
Ik zoek een HTPC systeem die m'n huidige opstelling (PS3 + pc met PS3 media server software) moet vervangen. Ik heb me al aardig ingelezen maar vind het lastig om alles te begrijpen wat er geschreven wordt, vooral omdat ik nauwelijks recente hardware-kennis heb, al groeit dat nu zienderogen. Ik hoop dat jullie me kunnen vertellen wat ik moet aanschaffen. Van HTPC's heb ik zelden iets live gezien, niemand in mijn omgeving houdt zich hiermee bezig. Het kan dus zijn dat vanzelfsprekende zaken bij mij wat vraagtekens achterlaten.

Wat verwacht ik van mijn eerste HTPC:
  1. Alle gangbare formaten video probleemloos streamen vanaf mijn NAS naar de TV via XBMC via ethernet.
  2. Liefst een standaard systeem van een a-merk, maar ik kan zelf ook iets in elkaar draaien als dit grote voordelen heeft.
  3. Een compact en stil systeempje van max 34 cm diep ivm videomeubel
  4. Opnemen van programma's van de Ziggo kabel, programma's moeten opgeslagen worden op mn NAS. Hier heb ik een Anysee voor nodig, nietwaar?
  5. Snel opstarten, max 15 seconden. OS liefst windows.
  6. Eenvoudig in gebruik, voor de vrouw des huizes. Apparaat aanzetten, binnen 20 sec beeld en met de AB browsen naar de juiste serie en kijken maar.
  7. Afstandsbediening, een die zeer gebruiksvriendelijk is. Ik wil geen/zelden een draadloos toetsenbordje gebruiken. Daarbij kan de HTPC achter een plankje komen te staan tzt.
  8. Een dvd/bleuray drive (geen must)
  9. Alle video staat op mn NAS, lokaal hoeft de HTPC niets op te slaan qua video e.d.
  10. 3d en gaming is niet aan de orde bij mij
  11. Als het even zou kunnen wil ik ook mijn versterker eruit mikken, ik heb echer geen idee of HTPC dit vervangen kan, en of ik dan ook nieuwe boxen moet hebben. Zijn hier mogelijkheden voor?
Zoals hierboven gemeld koop ik t liefs een "standaard systeem" van een a-merk en hang daar een Anysee aan voor Ziggo opnames (klopt deze redenatie?). Maar ik weet niet welke specs ik dan vervolgens kiezen moet. Verder ben ik ook benieuwd of ik mijn versterker overbodig kan maken.
Budget heb ik niet vastgesteld maar ik wil liever niet meer dat €650,- spenderen, alles inbegrepen. Voor dit bedrag wil ik dan ook de komende jaren vooruit kunnen, dus een beetje overkill in specs kan geen kwaad.

Al met al een heel verhaal, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik zoek.
Mijn ogen zijn nu op de producten van Zotac gevallen, zou onderstaand lijstje een goede invulling zijn van mijn wensen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 140,-€ 140,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/8G€ 37,49€ 37,49
1Samsung 830 series SSD 64GB€ 75,53€ 75,53
1Zotac ZBOX Nano ZOTAC ZBOX NANO AD12€ 237,99€ 237,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,01

Graag uw mening en advies, deze wordt zeer gewaardeerd.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-04 13:55
Een ZBox zou ik voor dit soort doeleinden niet adviseren. Ik zou eerder voor een zelfbouw-systeempje kiezen zodat je exact de hardware krijgt die je nodig hebt om te bereiken wat je wilt. Uiteraard kan je deze kant en klaar in elkaar gezet laten afleveren bij de meeste winkels.

Je geeft aan dat je wilt kunnen opnemen van DVB-C van Ziggo. Daarvoor zijn er 3 dingen nodig, namelijk storage (in dit geval wil je naar het netwerk weg schrijven), een tuner om het signaal te ontvangen, en een CAM om de boel te decoderen. De anysee is een tuner met CAM die hiervoor gebruikt kan worden, maar er zijn ook andere mogelijkheden zoals een AlphaCrypt en een aparte DVB-C tuner. Werkt net zo prima.

Aangezien je snel wilt kunnen booten is een SSD een must. Gezien dat de storage op het netwerk staat en je toch zonder problemen wilt kunnen opnemen van DVB-C zou ik een 128GB SSD kiezen ipv de 64 die je nu kiest. 64 is genoeg voor OS en wat additionele software, maar voor storage is het te kort. Direct je opnames naar het netwerk laten wegschrijven kan wel, maar gaat alleen werken als je een goede stabiele en snelle verbinding naar je storage hebt. Vaak werkt het toch even wat prettiger als je je opname lokaal maakt, en vervolgens naar de uiteindelijke locatie laat verplaatsen (Bijvoorbeeld via een scheduled task)

Wat betreft bediening zou ik, zeker om een hoge WAF te halen, kiezen voor CEC, zodat je de remote van je TV kan gebruiken over HDMI. Daarvoor is dus een USB CEC-adapter nodig (zie http://www.pulse-eight.co...usb-hdmi-cec-adapter.aspx).

Tot slot wil je de versterker eruit gooien. Nu weet ik niet wat je hebt staan natuurlijk, maar een HTPC is geen versterker, en zal dat ook nooit gaan worden. Dat kan je dus vergeten. Wel is het in verband met aansluiten nog even van belang om te weten wat je nu aan versterker hebt staan.

Tot slot dan de case. Deze mag max 34cm diep zijn, wat geen enkel probleem hoeft te zijn. Een uATX-bord is 24.5 x 24.5cm dus dat past makkelijk. Een Silverstone GD04 zou bijvoorbeeld een optie kunnen zijn hiervoor. Veel HTPC-cases zijn net effe wat dieper, dus het is wel goed zoeken hiernaar.

Wat betreft de hardware zou ik dan op het volgende lijstje uit gaan komen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A4-5300 Boxed€ 42,20€ 42,20
1Asus F2A85-M LE€ 66,95€ 66,95
1Silverstone Grandia GD04B€ 119,-€ 119,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,-€ 32,-
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC€ 39,99€ 39,99
1be quiet! System Power 7 300W€ 33,25€ 33,25
1Samsung 830 series SSD 128GB€ 106,33€ 106,33
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 579,72

Daar komt dan nog wel een CEC-adapter bij á €38,69 en uiteraard een smartcard van Ziggo. Eventueel kan je er nog een BD-ROM bij doen. Als je de mogelijkheid wilt hebben tot afspelen van BD3D, dan is een A4-5300 niet voldoende en zul je minimaal een A8-5600 nodig hebben die zo'n €50,- duurder uitvalt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je uitgebreide reactie, super. Je hebt me enorm op weg geholpen. Zeker het kiezen van een moederbord , cpu's die erop passen en een passende behuizing vind ik lastig.

De A8-5600 wordt hem dan, ik moet een systeem hebben dat even meekan en mijn volgende tv zal vast een 3d zijn. Ik heb de A8 nog naast de A10 gezet maar kon geen verschillen in specs vinden, behalve dat de kloksnelheid 300mhz hoger ligt. Is er nog een ander verschil, de prijs scheelt €17,-?

Daarnaast een BD-Rom bijgedaan en een witte behuizing uitgekozen. De CEC adapter lijkt me geweldig, ben je er van overtuigd dat dit goed werkt? Klikt te mooi om waar te zijn, ik heb een Sony KDL-40W4500 tv.

De config komt er dan als volgt uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 93,-€ 93,-
1Asus F2A85-M LE€ 66,99€ 66,99
1Silverstone Grandia GD04S€ 90,-€ 90,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 43,60€ 43,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,16

Je schrijft dat er winkels zijn die het gemonteerd en al in elkaar zetten, hoe regel je dit? Niet alle onderdelen zijn bij één leverancier te verkrijgen?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:32:
Dank je voor je uitgebreide reactie, super. Je hebt me enorm op weg geholpen. Zeker het kiezen van een moederbord , cpu's die erop passen en een passende behuizing vind ik lastig.

De A8-5600 wordt hem dan, ik moet een systeem hebben dat even meekan en mijn volgende tv zal vast een 3d zijn. Ik heb de A8 nog naast de A10 gezet maar kon geen verschillen in specs vinden, behalve dat de kloksnelheid 300mhz hoger ligt. Is er nog een ander verschil, de prijs scheelt €17,-?
Klopt, maar 300Mhz is toch pakweg zo'n 7% wat net effe dat beetje meer kan afhandelen. Of 't de meerprijs rechtvaardigd?? De meningen zijn verdeeld daarover. Voor puur HTPC-gebruik biedt t geen meerwaarde qua functionaliteiten.
Daarnaast een BD-Rom bijgedaan en een witte behuizing uitgekozen. De CEC adapter lijkt me geweldig, ben je er van overtuigd dat dit goed werkt? Klikt te mooi om waar te zijn, ik heb een Sony KDL-40W4500 tv.
Op mn KDL-40W5500 en KDL-37EX420 werkt het prima op de Raspberry Pi.
De config komt er dan als volgt uit te zien:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A8-5600K Black Edition€ 93,-€ 93,-
1Silverstone Grandia GD04S€ 90,-€ 90,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 645,16

Je schrijft dat er winkels zijn die het gemonteerd en al in elkaar zetten, hoe regel je dit? Niet alle onderdelen zijn bij één leverancier te verkrijgen?
Zoek een grote webshop uit als Alternate of Azerty. Die kunnen vrijwel alles wel leveren inclusief assemblage. Zoek de beste uit, en wat ze niet hebben kan je hier even vragen wat een goed alternatief ervoor is. Voor zover ik nu even snel kan overzien heeft Alternate vrijwel alles, behalve de Samsung 830 (alternatief is de Crucial m4) en de Anysee hebben ze niet. Die zou je dan weer elders kunnen bestellen, aangezien die toch niet ingebouwd hoeft te worden. Via de systembuilder kan je zo alles bij elkaar zoeken.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Thx kroegtijger,
Ik heb de kast (met audiofunctie knoppen op het front) en en SSD aangepast, dan kan 1 shop hem helemaal leveren en alvast de CPU monteren. Of deze behuizing past in mijn videomeubel moet ik morgen nog nameten. Anders wordt het de Silverstone Grandia GD04S.

Nog één vraag over de CEC: Ben ik hier een extra hdmi-kabel voor nodig of wordt deze erbij geleverd?

ik zit nu op deze config:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 111,20€ 111,20
1Techsolo TC-2200S€ 75,20€ 75,20
1GeIL Black Dragon GB38GB1600C9DC€ 40,80€ 40,80
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 93,99€ 93,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 497,03

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 13:34

player-x

Disruptive by design

Je gekozen voeding zal niet passen, je hebt een kleinere SFX voeding nodig

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Gebruik zelf de Raspberry Pi waar OpenElec XBMC op draait. De XBMC verbind zich met een Samba share en MySQL database op de NAS om daar de gegevens op te slaan. Een andere XBMC installatie kan dan dezelfde share en database gebruiken.

Heb net zoals jou de Sony Bravia Sony KDL-40W4500 en daar de Raspberry Pi op aangesloten (voor power). De Raspberry Pi is overgeclocked (wat in bepaalde mate mag zonder garantie te verliezen) en zelfs als ik bijv. een keyboard erop aansluit loopt het nog stabiel. Vergeet niet deze televisie op "Full Pixel" te zetten (welke configuratie je ook kiest). Een andere tip is om in XBMC de optie "Adjust display refresh rate to match video" aan te zetten en in "Appearance" de "RSS feed" uit te zetten.

Over een tijdje gaat de Raspberry Pi als alles goed gaat ook DTS hardwarematig ondersteunen (dit kan dan softwarematig met een key aangezet worden). Als je content wil afspelen met DTS moet je voor nu nog een versterker (of iets anders) hebben die dit kan decoderen. Moet wel zeggen dat ik er tot nu toe nog geen problemen mee heb gehad wanneer de Raspberry Pi dit voor mij decodeerd.

Tot nu toe heb ik eigenlijk alles kunnen afspelen. Ook 1080p blurays.

Als remote gebruik ik Yatse op mijn Android smartphone. Deze verbind zich via Wifi met de HTTP interface van XBMC en ondersteund vrijwel al zijn functies waaronder ook PVR. Bij het gebruik van een Bluetooth dongle kan je in OpenElec XBMC ook een PS3 of Wii controller gebruiken (package installeren vanuit add-ons). Vergeet ook niet Uitzending Gemist te installeren: http://www.rieter.net/pages/XOT:Uzg. Uiteraard werkt de afstandsbedieining van de KDL-40W4500 ook d.m.v. CEC / Bravia Sync.

Zo ver ik heb gelezen werkt het decoderen van TV streams perfect in combinatie met een USB DVB-T decoder. Lees: http://tandrepires.wordpr...r-dvb-t-performance-test/
Bij het aansluiten van extra USB apparaten raad ik dan wel aan om de RPi een eigen poweradapter te geven in plaats van deze op de televisie aan te sluiten.

Kosten exclusief accessoires en NAS:
Raspberry Pi = 32 euro
8gb Class 10 = 6 euro (of eentje die je nog hebt liggen)
MPEG2 + VC1 codec keys = 4 euro (kan je online kopen)

In totaal heb ik er ongeveer 42 euro voor betaald.

Misschien is dus een Raspberry Pi leuk om mee te beginnen. Mocht het niet bevallen kan je altijd nog een zwaardere HTPC kopen en de Rapsberry Pi voor een andere TV gebruiken ;)

Veel succes.

Mike Machuidel

• kroegtijger
HDMI-kabel wordt niet mee geleverd; die moet je dus nog even extra erbij kopen dan. Elke willekeurige kabel volstaat in principe al wel. Ik gebruik zelf de kabels van de action. 3,95 en werkt prima. Alleen de connectoren zijn wat minder, maar voor die prijs mag je niet klagen. Zolang je niet in- en uitplugt maar je setup laat staan werkt het prima.

Een rapsberry pi is inderdaad ook leuk speelgoed. Heb er nu 2 van draaien, en werkt inderdaad prima. Toch is het imho geen vervanging voor een HTPC, maar een leuke aanvulling erop, voor bijvoorbeeld in de slaapkamer.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De raspberry kan zeker wel iets voor de slaapkamer zijn, voor een media center in de woonkamer biedt hij mij te weinig mogelijkheden/flexibiteit.
De bestellingen voor de HTPC + toebehoren zijn net geplaatst, de levering zal wel even duren, ik ben benieuwd hoe het zal bevallen.
Genoeg tijd om te verdiepen in het OS en de mogelijkheden van XBMC, daar is hier vast genoeg over te vinden.

• kroegtijger
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:35:
De raspberry kan zeker wel iets voor de slaapkamer zijn, voor een media center in de woonkamer biedt hij mij te weinig mogelijkheden/flexibiteit.
:Y helemaal mee eens. Bij mij draait hij ook in de slaapkamer, tot grote tevredenheid.
Bijkomend voordeel van de Pi is dat je zonder problemen secure connecties van buitenaf op kan zetten doordat je met builds als OpenElec al direct SSH-toegang hebt, en je daar ook remote tunnels over op kan bouwen naar de rest van je netwerk. Je hoeft dus alleen poortje 22 op je router open te hebben staan waar je over SSH naartoe kan om tunneling toe te passen zo weer via dat device toegang kan krijgen tot services elders in het netwerk. Erg handig en een stuk veiliger dan wanneer je alles open gooit uiteraard :)
Ben alleen nog op zoek naar een mogelijkheid tot het verzenden van magic packets vanaf de command line in OpenElec om WOL ook toe te kunnen passen; dan zou het helemaal ideaal werken
De bestellingen voor de HTPC + toebehoren zijn net geplaatst, de levering zal wel even duren, ik ben benieuwd hoe het zal bevallen.
Genoeg tijd om te verdiepen in het OS en de mogelijkheden van XBMC, daar is hier vast genoeg over te vinden.
Over XBMC en de diverse platformen is zat te vinden. Hier op GoT is wel het een en ander terug te lezen, maar voornamelijk op XBMC.org en de bijbehorende wiki-pagina's kun je vrijwel alle antwoorden vinden die je hebt mbt XBMC-omgevingen en de mogelijke oplossingen.

iRacing Profiel

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-04 13:34

player-x

Disruptive by design

Zou de kast en voeding veranderen.

pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 zelfde kast alleen zonder voeding, en een stuk goedoper.
pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC zeer stille voeding en stiller dan de be quiet! voeding

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-04 07:35
player-x schreef op maandag 14 januari 2013 @ 13:14:
Zou de kast en voeding veranderen.

pricewatch: Epsilon EC-HTPC-1 zelfde kast alleen zonder voeding, en een stuk goedoper.
pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC zeer stille voeding en stiller dan de be quiet! voeding
Die kast heeft dus geen afstandsbediening en Ir oog itt de MS-tech of Techsolo (volgens Afuture)
Heb je ook een bron voor de opmerkingen over de voeding? Deze voeding lijkt mij ook wel interessant.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

de A10 (tenminste, de 5800K) heeft ook een net iets andere IGP, en haalt daarmee 10-30% meer performance uit:
http://www.tomshardware.c...600k-a6-5400k,3224-8.html
http://nl.hardware.info/r...mds-nieuwste-desktop-apus

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Topicstarter
Het is al even geleden en er is veel gebeurd omtrent m'n HTPC wensen. Hieronder een update:

Tijdens het wachten op de bestelling, ben ik de tv-kast waar de HTPC in moet komen, nogmaals gaan opmeten. Hier kwam aan het licht dat het allemaal niet ging passen: de stekkers die achterin de HTPC moeten zorgden ervoor dat de deuren van de kast niet meer konden sluiten.
Ik naar de winkel om te overleggen wat er mogelijk was, samen met een kundige techneut ben ik gaan zoeken naar een HTPC-kast die wel zou passen. Hier is niets uitgekomen. Hij stelde vervolgens een mini-PC voor als optie. Ik heb order geannuleerd en me in de wereld van mini-pc's verdiept (Zotac, Asrock). De kosten liggen hoger, maar het gaat in ieder geval wel passen.
Thuis wat gegoogled, review gelezen en vergeleken, uiteindelijk heb ik een Asrock Vision HT 321B aangeschaft, met een Anysee daarbij. Dit leek mij sowieso een goed systeem en ik wilde snel een keuze maken, het wachten was ik al wel even zat. Daarnaast bedacht ik mij, dat ik de HTPC ook als hoofdcomputer kon gaan gebruiken, via remote control vanaf een oud computertje. De Mini-pc is een dag later geleverd en ik ben er mee aan de slag gegaan.

Mijn eerste ervaringen waren wisselend: in gebruik is het apparaat rete-snel, qua opstarten absoluut niet. Na een kale windows7 installatie en het installeren van de drivers (via het meegeleverde cd'tje) duurde het 2,5 minuut voordat XBMC geladen was (gewoon via het windows opstartmenu). Met wat tweaken heb ik dit nog terug gebracht naar een kleine 2 minuten, ook niet acceptabel. Ik naar de winkel voor een SSD (samsung 840), Asrock opnieuw geinstalleerd en resultaat was fantastisch (ik had nog geen ervaring met SSD). Boottime van 8 seconden. Het is mij een raadsel waarom er niet standaard een SSD bij geleverd kan worden ipv het laptopschijfje wat standaard in de Asrock zit, in ieder geval als optie...

Daarnaast het volgende gedaan:
- PS3 remote geinstalleerd via de onboard BT, de HTPC reageert supersnel op deze AB. Echt geweldig.
- PulseEight CiC geinstalleerd, pc en HTPC kletsen nu onderling (tv gaat uit als XBMC sluit e.d.). De afstandsbediening van de tv heeft wel een flinke vertraging en gebruik ik dus nu niet. Dit komt ook omdat de PS3 AB zeer goed functioneerd.
- SSD gekocht voor m'n andere PC, het heeft me echt overtuigd. Ook hier enorme snelheidswinst behaald.
- Orginele HDD van Asrock gaat in een oud laptopje

Al met al heb ik inmiddels aanzienlijk meer geld uitgegeven dan dat ik vooraf in gedachten had (gebeurd me trouwens altijd), maar nu erg tevreden over het resultaat. Als de Anysee geleverd wordt kan ik ook daarmee aan de slag, ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Uiteindelijk is al het advies welke hierboven staat wel ter harte genomen, maar uiteindelijk niet opgevolgd. Bij deze mijn dank voor alle moeite die jullie erin gestoken hebben. Als tegenprestatie zal ik over een tijdje een uitgebreide review over het product maken dat ik uiteindelijk heb aangeschaft :*)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 21:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
De CEC van pulseeight zorgt voor storing op mijn sony tv: de CEC zit aangesloten tussen de pc en de tv, indien de pc aan staat en ik tv kijk wordt het beeld op verschillende kanalen slecht, scrambeld heet het volgens mij. Het gebeurd niet op alle kanalen, maar op een aantal HD kanalen wel. Ik kijk tv via Ziggo icm een alphacrypt classic. De CEC en de alphacrypt zijn inmiddels al volledig geupdate, tv gereset, maar het mag niet baten.
Zodra de pc uitgezet wordt is het probleem weg, iemand enig idee?

• kroegtijger
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:24:
De CEC van pulseeight zorgt voor storing op mijn sony tv: de CEC zit aangesloten tussen de pc en de tv, indien de pc aan staat en ik tv kijk wordt het beeld op verschillende kanalen slecht, scrambeld heet het volgens mij. Het gebeurd niet op alle kanalen, maar op een aantal HD kanalen wel. Ik kijk tv via Ziggo icm een alphacrypt classic. De CEC en de alphacrypt zijn inmiddels al volledig geupdate, tv gereset, maar het mag niet baten.
Zodra de pc uitgezet wordt is het probleem weg, iemand enig idee?
Zit alles netjes geaard aangesloten?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is niet geaard aangesloten. Voor de test heb ik het wel geaard aangesloten maar dit mocht niet baten.
TV is een Sony Bravia KDL-40W4500.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Eventueel een SSD tip: pricewatch: Kingston SSDNow V Series V300 120GB

Met de review:
http://nl.hardware.info/r...budget-ssd-van-dit-moment

Een goedkope SSD, met goede prestaties. Crucial m4 128GB is ook prima. Alleen deze is net wat goedkoper ;)

Voorde rest ziet het huidige systeem er top uit. Daar hoef ik me niet meer mee te bemoeien ;)

我的名字是Mirno

• kroegtijger
Verwijderd schreef op maandag 18 februari 2013 @ 14:02:
Nee, het is niet geaard aangesloten. Voor de test heb ik het wel geaard aangesloten maar dit mocht niet baten.
TV is een Sony Bravia KDL-40W4500.
Ik heb zelf een KDL-40W5500 en heb er wel een bi-directionele versterker bij (zit bij het alles-in-1-pakket en is nodig voor o.a. interactieve TV). Voordat ik de versterker had geplaatst had ik vergelijkbare problemen (weliswaar niet HDMI-gerelateerd zoals hier, maar ook af en toe wel scrambled beeld), en dat was daarna verdwenen. Speelt er mogelijk iets soortgelijks?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Er zit geen versterker tussen, de HTPC is direct aangesloten op de TV.
Het valt me op dat vooral een aantal HD kanalen gescrabled zijn als de HTPC aan staat, maar niet allemaal. Ned 3 HD en Sport 1 zijn gescrabled, Ned 1 HD en Ned 2 HD hebben er weer geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist even een en ander getest, hieronder mijn bevindingen:
- andere hdmi ingang op tv gebruikt, de zenders die het eerst niet deden, worden nu wel weergegeven.
- een aantal zenders die het eerst wel deden, doen het niet als de andere hdmi gebruikt wordt
- als ik xbmc sluit worden een aantal zenders wel weer goed weergegeven maar niet allemaal.
- als windows opstart, begint het scrambelen licht, als windows wordt gestart wordt het erger, als xbmc start wordt het beeld zwart als er naar een zender gekeken wordt.

• kroegtijger
wat gebeurt er als je de anysee er af haalt?
Gebruik je CI+? of losse decoder? en analoog??

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De anysee moet nog geleverd worden, helaas.
Ik kijk tv via een alphacrypt classic pcmci kaartje van mascom die in de tv geplugd zit. Ik heb het idee/gevoel dat het in de tv zit, dat er niet genoeg stroom beschikbaar is voor t alphacrypt kaartje om de hd zenders goed te decoderen ofzo. Ik vermoed dat zodra ik een andere tv aansluit alles goed zal werken.

Update:
Nog even door zitten zoeken en heb t denk ik gevonden. Indien je aan de usb kabel van de CEC zit wordt het beeld beter of slechter, en in een van de HDMI ingangen van de CEC zit wat speling. Morgen maar eens een mailtje sturen naar PulseEight voor een nieuwe.

Update 30-5-2013:
De CEC heb ik niet aan de praat gekregen, het zal aan de "geaardheid" liggen, dit kan ik niet oplossen gezien de lokatie waar de kast staat. Aan de CEC ligt het niet, ik heb er inmiddels 2 en bij beide treedt het euvel op. Bij het verzenden van mijn bestelling heeft PulseEight het naar Duitsland verstuurd, deze kwan natuurlijk niet aan dus heeft men een nieuwe naar mij verstuurd. Uiteindelijk is de eerste zending, na 3 maanden, toch bij mij aangekomen. Ik heb er nu 2 nutteloos in de kast liggen...
Dus heb ik een Harmony one aangeschaft, maar deze krijg ik niet lekker werkend met de Asrock. Bij het bedienen van de Asrock zit er een enorme lag in de Harmony. Bijvoorbeeld bij het bladeren door mappen gebruik ik de pijltjes toetsen, deze commando's worden heel traag achter elkaar verzonden door de harmony. Als je 10x een pijltjestoest indrukt dan is de harmony daar wel 6 sec mee bezig, de originele AB van Asrock doet dit veel sneller in 2sec. Met de Harmony ben je dus al even klaar met het intoetsen van je commando's, terwijl de harmony daar nog lang achteraan ijlt, hoogst irritant!
Met de harmony software heb ik al zitten spelen met de speed-instellingen, zonder succes. Wat ik ook instel, de vertraging blijft.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
De logitech harmony krijg ik niet acceptabel aan de praat. Iemand hier ervaringen mee hoe dit te verhelpen is?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 11:42 ]

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:36
in xbmc? kijk anders even op het xbmc forum wellicht kunnen ze je daar verder helpen

android since G1.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ook in xbmc, maar ook in media center. Lijkt me dus meer een logitech probleem, als ik mn hand voor de ir houd stopt het na-ijlen. Het "send" icoontje op de ab staat ook nog gewoon te zenden als je allang klaar bent.
Pagina: 1