Toon posts:

DTS-HD & Dolby Tru-HD GTX550 Ti

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een beetje lopen door spitten maar kom er niet uit!

Ik heb het volgende staan:

Computer GTX550ti:
DVI - DVI monitor
HDMI - Versterker (onkyo 609) - HDMI - LG 42" LCD (wordt binnenkort vervangen door 50GT50)

Wanneer ik de computer op "Dupliceren" zet (krijg ik perfect alle geluids ondersteuningen.
Afbeeldingslocatie: http://img809.imageshack.us/img809/803/test1pe.jpg

Maar doordat ik binnenkort dus een nieuwe 3D tv binnen heb. En dus ook 3D wil gaan gamen/film kijken.
Wil ik mijn monitor kunnen uitschakelen en rechts computer - versterker - 3dtv

Mijn probleem dus:
Wanneer ik binnen Nvidia dus mijn versterker/TV selecteer heb ik ut probleem dat Dolby True-HD en DTS-HD niet meer mogelijk zijn.
Afbeeldingslocatie: http://img803.imageshack.us/img803/7043/test1vf.jpg

Iemand een idee?

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 22:46
Ja: HDCP - High Bandwidth Digital Content Protection wordt niet ondersteund, volgens het gemaakte screenshotje.

HDCP is nodig om beeldmateriaal met Dolby True-HD en DTS-HD Master audio door te kunnen geven!

Dus:
-Probeer eens NIET te dupliceren, en enkel de HDMI-uitgang te gebruiken: wordt de boel dan opeens wel HDCP-compatible?
-De ingang van je receiver (TX-NR609 van Onkyo) is HDCP-compatible, maar heb je niet een HDMI-splitter er voor gezet? Zo ja: er tussenuit halen en opnieuw proberen.
-De ''oude'' TV is van het jaar 2006 ofzo, en biedt geen HDCP-ondersteuning, waardoor de Onkyo-receiver het ook niet mag doorgeven aan je TV? Gevolg is waarschijnlijk dan dat je Onkyo dat weer doorgeeft aan de bron dat de complete zaak naar de TV niet volledig HDCP-compatible is, maar dat is een gokje.
-Iemand anders hier op Tweakers.net die een oplossing weet?

[ Voor 31% gewijzigd door Jorn1986 op 11-01-2013 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik dekn dat het de 3e is. Want wanneer ik alleen de HDMI gebruik dan krijg ik dus het gene wat in het 23 screenshotje staat. ( ik denk dat het maar afwachten is tot mijn nieuwe tv binnen is ) zet ik ook meteen de conclusie erbij wat eruit komt!

Voor de rest geen splitters gebruikt, dus dat lijkt mij dus ook het meest logische
Bedankt!?!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
intressant om te lezen ben wel eens aant rondkijken geweest voor de ultieme pc speakerset, en kwam dan ook op losse boxen met versterker met hd audio.
heb een gtx570 met een dell 2713 en auzentech 7.1 kaart voor DDL in games.
voor een blu ray moet ie de hdmi uitgang van de 570 dan gebruiken en in games de digitale uitgang van de soudblaster.
schakelt zon versterker automatisch over op de ingang waar ie signaal op krijgt trouwens?
anders moet je dat elke keer omzetten, ook in windows zelf lijkt me dat je het zo in moet stellen dat ie voor games soundblaster en blu rays de hdmi pakt.
best complex allemaal lol

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik altijd binnen windows doe, is het afspeel apparaat selecteren en zet dan gewoon de versterker op die uitgang. (automatisch gaat ie het niet doen)