High performance mode Catalyst Control Center

Pagina: 1
Acties:

• Politiepet
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-01 19:37
Hallo,

Ik heb al een tijdje mijn pc met een AMD Sapphire Radeon 7850.
De standaard software die werd bijgeleverd is de Catalyst Control Center.
Ik heb alles geïnstalleerd en mijn hele computer doet het eigenlijk prima.
Alleen maakt de grafische kaart kennelijk onderscheidt tussen low en high-performance mode.
Van wat ik tot nu toe heb opgezocht houd dit in dat de grafische kaart een belachelijk lage klokfrequentie aanneemt wanneer hij niet wordt gebruikt voor intensieve games. En wanneer hij dit wel doet gaat hij gewoon goed lopen. Dit is duidelijk merkbaar, zo zie ik bijvoorbeeld de Windows Aero effecten niet heel smooth gaan, dat alles terwijl hij wel Far Cry 3 met alles op high zeer goed haalt.

Ik dacht eerst dat het te maken had met het moederbord dat switchte tussen de grafische kaart en de videokaart van het moederbord. Dit blijkt echter niet zo te zijn, iemand op dit forum wees aan dat dit niet kan wanneer je beeldscherm zit aangesloten met de uitgang van je videokaart. Ik wist toen even niet waar het dan aan lag tot ik ergens las hoe het zit met die low en high-performance modes. Bovendien toen ik mijn kaart (zeer licht) overclockte met Catalyst Control Center stond er dat deze klokfrequenties alleen worden bereikt bij de high performance mode. Link staat hier beneden voor afbeelding.

Het enigste probleem is dat, naast de Aero experience waarmee ik wel kan leven, ook bij sommige games de low performance mode wordt ingeschakeld. Dit zorgt ervoor dat sommige hele simpele spellen qua graphics lagere framerates hebben dan bijvoorbeeld Far Cry 3. Het ergste geval is dat ik Prototype niet kan spelen op 1920*1080 omdat je die resolutie alleen kan selecteren als je grafische kaart snel genoeg is :'(

Ik heb al een tijdje zitten zoeken in het Catalyst Control Center maar ik heb nergens kunnen vinden waar ik dat kan aanpassen. Ik keek even op internet en daar zei men dat ik AMD Fusion moest downloaden. Ik vind echter nergens een officiële download link en ik vraag me af of dit goed samenwerkt met CCC.

Mijn vraag is of iemand ervaring hiermee heeft? Misschien kan iemand me hier mee helpen.

Edit: Ik probeer net AMD Fusion te installeren en dat lukt niet omdat ik geen AMD Chipset heb (Intel heb ik)

samenstelling pc:
gallery: Politiepet
high performance bij overclocken:
http://i.imgur.com/jBiPU.jpg

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

henri8096

BIM is not a software!

Heb je virtu ook geinstalleerd? (zoja gooi die er eens af)
En heb je in de bios/uefi de onboard videokaart uit staan? (zorgen dat die die niet gebruikt)

Probeer het dan nog eens . . . . .

even een korte uitleg over virtu:
Universal Switchable Graphics
LucidLogix® Virtu's GPU virtualization technology assigns tasks to the best available GPU, allowing dynamic graphics switching between integrated graphics and NVIDIA® or AMD graphics cards.

Ik vermoed dat daar ergens het probleem ligt als ik je verhaal zo lees

[ Voor 46% gewijzigd door henri8096 op 10-01-2013 22:45 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Politiepet
oké, dus ik ben naar deze link gegaan:
http://www.tomshardware.c...12-disable-auto-switching
Hier zij iemand precies waar ik het kon vinden. Hier stond Lucis Logix al disabled.
Alleen daarboven stond the primary Gpu. Deze stond op Auto en heb ik verzet naar PCIe.
Het lijkt nu iets vloeiender te gaan met de pc maar dat kan ook schijn zijn natuurlijk.
Zou het kunnen dat dit het probleem heeft opgelost?

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:46

henri8096

BIM is not a software!

Als je die instellingen toegepast hebt dan zou die inderdaad exclusief gebruik maken van je HD7850.
En in low-performance mode zou die prima aero weer moeten geven.

Mocht het nog niet goed werken dan kun je ook nog proberen om de stuurprogramma's voor je videokaart te verwijderen. Daarna reboot, ff ccleaner eroverheen, nog een keer reboot en dan de nieuwste (12.11 beta)
drivers er op zetten.

EDIT:
heb het nog ff voor je opgezocht,
Initiate Graphics Adapter: [PCIE/PCI]
iGPU Memory: [32] (zo laag mogelijk dus) mocht je deze op disabled kunnen zetten doe dat dan.
Render Standby: [disabled]
iGPU Multi-Monitor: [disabled]

[ Voor 23% gewijzigd door henri8096 op 11-01-2013 17:54 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• Politiepet
Ik heb nu alles precies zo ingesteld zoals je in de post zegt in de bios. Alleen het maakt nog steeds niet veel verschil. Ik heb net Prototype weer geïnstalleerd aangezien dit het spel is waarmee ik de meeste problemen heb. Maar nog steeds kan ik in dit spel geen 1080p resolutie inschakelen. Verder ziet het er wel degelijk uit dat alles sneller is op het windows aero vlak. Alleen laatst toen ik laatst Poker night at the inventory deed (http://store.steampowered.com/app/31280/) deed de pc weer een lage framerate weergeven.

edit: http://forums.steampowere.../showthread.php?t=1892746
Ik kom er net achter dat prototype zelf geen kaarten vind met meer dan 1,5 ram en daarom maar ervan uitgaat dat je videokaart niet goed genoeg is. Beetje belachelijk maar dit staat hier dus los van.

Nadat ik hier achter kwam ga ik er van uit dat het poker spel gewoon slecht is gecodeerd of zo. Dankjewel voor je Hulp