Cool edit met platengekraak

Pagina: 1
Acties:

• JVaags
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2025

JVaags

Je voelt je beter in een 504

Topicstarter
Welkom terug Tweakers,

Ik heb een stukkie muziek in Cool Edit 2000 en daar moet ik wat platengekraak en ruis doorheen zien te krijgen.

Heeft iemand een idee hoe dat moet met Cool Edit? Of zijn er andere proggies voor?

Verwijderd

Sample opnemen met een échte plaat en die er doorheen mixen :?

Moet je natuurlijk wel de aarde van de platenspeler niet aansluiten :)

• reempje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-12-2024

reempje

Je zou ook Spin-doctor kunnen gebruiken van Easy CD Creator. Die is hier speciaal voor ontworpen en neemt jou ruis of tikjes weg.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:37

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Euh.... Normaal haal je ruis eruit ipv erin te stoppen :?
Converteerd de boel een naar wat andere formaten (MP3, etc.), of neem het op op een cassettebandje (liefst oud) en zet het weer terug naar je HD.

Of zo...

Eigenlijk geen idee...

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 03 juni 2001 10:50 schreef BlaTieBla het volgende:
Euh.... Normaal haal je ruis eruit ipv erin te stoppen :?
Converteerd de boel een naar wat andere formaten (MP3, etc.), of neem het op op een cassettebandje (liefst oud) en zet het weer terug naar je HD.

Of zo...

Eigenlijk geen idee...
Ach.... de BSB's ( :? )hebben het toch ook gedaan met dat numer 'byebyebye' (ofzo :? ) aan het begin...

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

Leuke vraag (ken ik zelf ook wel eens gebruiken) fff gezocht, kijk eens op http://www.geocities.com/TimesSquare/Castle/2685/myo-cd.html daar staat hoe je het handmatig weg kan halen .....

en doe dat dan andersom :? :? :? B-) B-)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:23
Ken je iemand met een Roland JV-1010 geluidsmodule (of iedere Roland met Session card) ?

Daar zit in de Hammond-Patch (218 of 217) een sound met gekraak.. Als je wil kan ik m wel sampelen voor je, kun je die er door mixen

Je kunt ook met cooledit zelf wat kleuren noise maken..niet zo mooi weliswaar maar 't is wat..Menu generate -> noise

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Verwijderd

Op m'n XP50 Dance board zit letterlijk een sample met platenruis...die kan ik ook wel ff opnemen zodat je die met erdoorheen kan mixen...stukje cake.

R./

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Als jullie zo'n sampeltje hebben ... Gaaf !!! :9~ En als je hem wilt mailen dan is het nog mooier! Als iemand iets heeft dan mag ie het mailen naar Jeroen@Vaags.net >:)

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 14:50 schreef JVaags het volgende:
Als jullie zo'n sampeltje hebben ... Gaaf !!! :9~ En als je hem wilt mailen dan is het nog mooier! Als iemand iets heeft dan mag ie het mailen naar Jeroen@Vaags.net >:)
Neem je toch de eerste seconden van een plaat op , voor dat de muziek begint dus , die je vervolgens ook met cooledit of VST door je nummer heen zet.

• JVaags

JVaags

Topicstarter
Inderdaad heb ik al gedaan. Je hoeft me niet meer te mailen.

Verwijderd

Op zondag 03 juni 2001 15:18 schreef kibiru het volgende:

[..]

Neem je toch de eerste seconden van een plaat op , voor dat de muziek begint dus , die je vervolgens ook met cooledit of VST door je nummer heen zet.
Dat zei ik toch al?

Voor Winamp is wel zo'n plugin te vinden die geruis door je Mp3-tjes mixt.

Download iZotope Vinyl hier
Pagina: 1