Hoi allemaal
Ik heb twee maanden geleden een pc voor een vriend van mij gebouwd.
Deze liep na 2 weken een keer vast. Daarna na 1,5 week. En ondertussen loopt hij minstens 1 keer per week vast.
Het vastlopen kan beschreven worden als een echte “freeze”, het beeld blijft hangen, er komt gezoem uit de speakers en de computer reageert nergens meer op (behalve een hard-power down, lang de power switch indrukken).
Hij is deels uit tweedehands en nieuwe onderdelen opgebouwd. De onderdelen zijn:
Mobo: gygabyte p55m-ud2 (2e hands)
CPU: Intel i7 860 (2e hands)
Ram: 8gb corsair vengeance (2e hands)
Voiding: CM gx550 (2e hands)
Harde schijf: Samsung spinpoint f3 1tb (2e hands)
Videokaart: 7850 oc edition (nieuw) (2e hands)
Aan de temperaturen ligt het niet, er zit een aftermarket cooler, temps na een uurtje prime95:

Iemand een idee? Bedankt alvast!
Ik heb twee maanden geleden een pc voor een vriend van mij gebouwd.
Deze liep na 2 weken een keer vast. Daarna na 1,5 week. En ondertussen loopt hij minstens 1 keer per week vast.
Het vastlopen kan beschreven worden als een echte “freeze”, het beeld blijft hangen, er komt gezoem uit de speakers en de computer reageert nergens meer op (behalve een hard-power down, lang de power switch indrukken).
Hij is deels uit tweedehands en nieuwe onderdelen opgebouwd. De onderdelen zijn:
Mobo: gygabyte p55m-ud2 (2e hands)
CPU: Intel i7 860 (2e hands)
Ram: 8gb corsair vengeance (2e hands)
Voiding: CM gx550 (2e hands)
Harde schijf: Samsung spinpoint f3 1tb (2e hands)
Videokaart: 7850 oc edition (nieuw) (2e hands)
Aan de temperaturen ligt het niet, er zit een aftermarket cooler, temps na een uurtje prime95:

Iemand een idee? Bedankt alvast!