• kippensok
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-07-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
en als ik een spel opstart begint hij een hele irritante piep te geven.
maar als ik game is het over.
ik ben al bij Mycom geweest en die weten het probleem niet te vinden en MSI is ook moeilijk te bereiken.
Maar weten jullie wat er kan zijn?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk een condensator die niet helemaal goed meer is. Volgens mij moet je daar toch wel de garantie voor kunnen aanspreken.

• kippensok
Oke bedankt ik heb hem net een paar maanden. Ik heb hem gekocht bij Dixons waar ze het ook niet wisten

ik zal een bellen naar dixons kijken wat zei er van zeggen.

Dit is trouwens mij systeem

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3450 Boxed€ 167,95€ 167,95
1Asrock H77M€ 66,95€ 66,95
1MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC€ 185,51€ 185,51
1Western Digital Blue WD5000AAKX, 500GB€ 51,44€ 51,44
1Sharkoon Vaya€ 28,-€ 28,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,54€ 40,54
1Corsair Builder CX430 V2€ 42,95€ 42,95
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 125,-€ 125,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,34

[ Voor 93% gewijzigd door kippensok op 10-01-2013 20:18 ]

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Inderdaad gewoon even met Dixons afhandelen. Controleer wel goed of het daadwerkelijk de videokaart is. Die hoge geluiden zijn vaak lastig te traceren.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Coil-Whine.

• kippensok
Al begin ik nu wel te twijfelen. aan me voeding XD
ik ga morgen me pc uit elkaar halen en de voeding er even los bij leggen kijken of daar de piep uitkomt.

[ Voor 124% gewijzigd door kippensok op 10-01-2013 20:36 ]

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 23:30
Coil-Whine is het geluid wat je hoort.
Je videokaart werkt echt nog prima hoor. Het probleem is resonatie in een electro onderdeel op de printplaat van je videokaart.
Je kunt met een stukje hout of plastic, onderdelen stuk voor stuk aanraken(niet hard drukken, goed aanraken is voldoende) terwijl je het geluid hoort. Als je de veroorzaker aanraakt stopt bijna altijd het geluid volledig. Op dat moment weet je de veroorzaker van het hele probleem. Meestal zijn het spoelen oftewel "coils" (daarom de naam coil-whine).
Om het geluid definitief op te laten houden moet je met een lijmpistool of lak aan de gang, maar ik weet niet als dat zo verstandig is i.v.m. garantie.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• kippensok
FireWood schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:37:
Coil-Whine is het geluid wat je hoort.
Je videokaart werkt echt nog prima hoor. Het probleem is resonatie in een electro onderdeel op de printplaat van je videokaart.
Je kunt met een stukje hout of plastic, onderdelen stuk voor stuk aanraken(niet hard drukken, goed aanraken is voldoende) terwijl je het geluid hoort. Als je de veroorzaker aanraakt stopt bijna altijd het geluid volledig. Op dat moment weet je de veroorzaker van het hele probleem. Meestal zijn het spoelen oftewel "coils" (daarom de naam coil-whine).
Om het geluid definitief op te laten houden moet je met een lijmpistool of lak aan de gang, maar ik weet niet als dat zo verstandig is i.v.m. garantie.
Dus dan kan ik beter de technische service bellen van de Dixons. en vragen of het onder de garantie valt.
Maar ik ga morgen ook me SSD erin zetten dus ik ga gelijk kijken naar het probleem. het is heel vervelend!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:06
Nooit "vragen" of het onder garantie valt. Dan word je vaker af gescheept. Ik zou zeggen "Ik heb bij een jullie een videokaart gehaald.. en hij pijpt. Da hoort nie! Wat kunnen jullie daar aan doen?".

Zeker zo'n grote toko als dixons hebben geen zin om makkelijk dingen aan te nemen. Ze gaan anders sowieso eerst 20 keer vragen of je het wel zeker weet, of het wel dat onderdeel is, wanneer ie het doen, dat je dan maar ff moet testen, etc. etc.

Succes

• kippensok
WWAS schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:44:
Nooit "vragen" of het onder garantie valt. Dan word je vaker af gescheept. Ik zou zeggen "Ik heb bij een jullie een videokaart gehaald.. en hij pijpt. Da hoort nie! Wat kunnen jullie daar aan doen?".

Zeker zo'n grote toko als dixons hebben geen zin om makkelijk dingen aan te nemen. Ze gaan anders sowieso eerst 20 keer vragen of je het wel zeker weet, of het wel dat onderdeel is, wanneer ie het doen, dat je dan maar ff moet testen, etc. etc.

Succes
Ik ben ook al bij Mycom geweest en dat valt onder Dixons, dus ik bel morgen gewoon. en vertel gewoon dat ze bij Mycom er ook niet uit kwamen. ik hou jullie op de hoogte

• PilatuS
  • Niet online
kippensok schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:47:
[...]

Ik ben ook al bij Mycom geweest en dat valt onder Dixons, dus ik bel morgen gewoon. en vertel gewoon dat ze bij Mycom er ook niet uit kwamen. ik hou jullie op de hoogte
Kijk dan naar een ander type kaart. Als je dezelfde kaart neemt heb je het probleem net zo hard weer.

• kippensok
PilatuS schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:03:
[...]

Kijk dan naar een ander type kaart. Als je dezelfde kaart neemt heb je het probleem net zo hard weer.
Oke maar het kan toch ook gewoon aan deze kaart liggen.
Wat denk jij Firewood?

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Coil-whine komt vaak uit de voeding bij hoge GPU-belastingframerates. Heb je V-sync aanstaan in de game? Coil-Whine komt vaker voor bij extreem hoge framerates in game-menu's als V-sync uit staat.

[ Voor 11% gewijzigd door VSA100_victim op 10-01-2013 21:13 ]

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

• kippensok
Oke maar het raar want het is bij de Sims 3. en dat is een game die hij makkelijk aankan

• VSA100_victim
Het gaat om de hoge framerates. Simpele game = Hoge framerate. Om de framerate laag te houden; zet vsync aan, of gebruik een framerate-limiter (MSI-Afterburner)

[ Voor 11% gewijzigd door VSA100_victim op 10-01-2013 21:11 ]

• kippensok
Oke bedankt ga er mee aan de gang

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Vrij normaal idd.

[ Voor 39% gewijzigd door A87 op 10-01-2013 21:34 ]

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

• kippensok
Ooh het is ander vrij irritant, Ik had het in het begin niet!

• PilatuS
  • Niet online
kippensok schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:04:
[...]

Oke maar het kan toch ook gewoon aan deze kaart liggen.
Wat denk jij Firewood?
Het ligt aan de onderdelen die op de kaart zitten. Als je dezelfde kaart neemt zitten er dezelfde onderdelen op.

Iemand heeft dit ook gedaan met een reference 7970, na de 3e kaart is ie maar voor een ander merk gegaan.

• VSA100_victim
Als je ergens een andere voeding hebt liggen, zou ik die eerst even testen. De whine kan van de voeding of van de videokaart komen.

Maar eerst vsync uitproberen natuurlijk. Je zegt "maar als ik game is het over". Bedoel je dat het alleen in het menu van de game piept?

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

WWAS schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:44:
"Ik heb bij een jullie een videokaart gehaald.. en hij pijpt. Da hoort nie! Wat kunnen jullie daar aan doen?".
Op V&A zetten?
Ik denk dat er Tweakers genoeg zijn die wel een pijpende videokaart willen :+ .

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

• PilatuS
  • Niet online
VSA100_victim schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:02:
Als je ergens een andere voeding hebt liggen, zou ik die eerst even testen. De whine kan van de voeding of van de videokaart komen.
Heb je toch geen andere voeding voor nodig. Gewoon bij de videokaart luisteren bij de voedingsstekkers.

• kippensok
Ik merk nu dat hij over de hele game piept alleen minder bij het gamen zelf. XD en is echt me videokaart. niet me voeding merk ik
het geluid zit aan de kant van de FAN

Ik heb Dixons opgebeld en ze zeggen dat hij dan teruggestuurd word voor reparatie.
naar de fabriek.. Lekker is dat!

[ Voor 38% gewijzigd door kippensok op 11-01-2013 20:47 ]

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
HaveHam schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Op V&A zetten?
Hahaha wat slecht zeg :P

Ontopic: Altijd vervelend met die lange wachttijden op fabriekreparaties. Misschien kan je voor €20 euro o.i.d. in de vraag en aanbod een kaartje kopen voor in de tussentijd.

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-02 22:26
kippensok schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 20:07:
Hallo iedereen,

Ik heb een pricewatch: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
en als ik een spel opstart begint hij een hele irritante piep te geven.
maar als ik game is het over.
ik ben al bij Mycom geweest en die weten het probleem niet te vinden en MSI is ook moeilijk te bereiken.
Maar weten jullie wat er kan zijn?
Waarschijnlijk coil-whine zoals meerdere al zeggen. Lekker v-sync aanzetten dan is het waarschijnlijk over.

Toen ik voor het eerst RUSE opstarte (gekocht bij steam sale) had ik volgens MSI afterburner 1500 fps.. Je had dat ding moeten horen |:( V-sync aan, ingame of via nvidea control pannel en het is opgelost.

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
kippensok schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:23:
Ik merk nu dat hij over de hele game piept alleen minder bij het gamen zelf. XD en is echt me videokaart. niet me voeding merk ik
het geluid zit aan de kant van de FAN
En anders even videokaarten eruit halen en booten op onboard van je CPU dan weet je zeker waar het aan ligt.

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:26

ManiacsHouse

Scheisse!

HaveHam schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:15:
[...]

Op V&A zetten?
Liefst met dubbele fan voor extra zuigkracht. _/-\o_

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
coil whine los je zo inderdaad niet op.

het is gewoon een wikkeling die niet meer vastgelijmd zit. Onder invloed van het snel wisselende magnetische veld in de spoel gaat het draad trillen. Dat hoor je.

In plaats van een lijmpistool zou ik echter blanke lak gebruiken. De rest van de kaart heel goed afplakken en even een spuitbusje over de spoel. De nevel van de lak komt in elk hoekje en gaatje van de spoel. Dan is de kans veel groter dat het op de juiste plek komt, bovendien krijgt alles weer een laagje waardoor hij weer goed vast zit op alle plekken.

edit:
maar zolang garantie het op wil lossen zou ik dat eerst proberen. Zelf knutselen kan altijd nog. Maar coil whine komt heel veel voor...

[ Voor 11% gewijzigd door timberleek op 11-01-2013 23:11 ]

• kippensok
Ben bij dixons geweest en ik krijg nieuwe kaart aangeboden.
Pagina: 1