wat voor videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• Oli444
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 13:47
hallo iedereen.
ik zit op dit moment op een stock computer die zo uit de winkel komt.
het is een computer met een sterke proccesor maar een slechte videokaart, namelijk een Intel(R) HD Graphics Family, redelijk crappy dus.
nu denk ik er aan om een upgrade te doen, namelijk een betere videokaart.
heeft iemand advies hiervoor? mijn budget ligt echt niet hoog en ik wil er geen ultra gaming pc van maken, ik houd het gewoon basic.
specs:
cpu: Intel(R) Core(TM) i5-2320 CPU @ 3.00GHz
videokaart: Intel(R) HD Graphics Family
ram: 4gb
bij voorbaat dank :P

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Om te weten wat voor videokaart hebben we van jouw wel wat meer informatie nodig.
1. Wat voor voeding heb je, merk en hoeveel watt kan die leveren.
2. Je budget is wel handig om te weten in cijfers. Wat is voor jou niet veel? 100? 200? 300?

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

We hebben denk ik ietsje meer info nodig:

Wat is de maximale lengte die de kaart mag hebben (dus zodat ie in je kast past)
Wat voor voeding zit er nu in de PC? (Zodat je voldoende kabels/vermogen hebt)

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:57

Quad

Doof

Wat heb jij zelf gevonden?
Wat voor soort PC is het, en wat is het merk / vermogen van de voeding?
Ook niet onbelangrijk, budget?

Doorgaans zal het volgende vaak wel voldoen:
pricewatch: Club3D Radeon HD 7750 1GB GDDR5
pricewatch: Sapphire HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5
pricewatch: Club3D GeForce GTX 650Ti

Klein vraagje daarbij, het hoeft niet veel te doen, maar aan wat moeten wij denken? Is het BF3 of WoW?

[ Voor 10% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 18:40 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Oli444
ik zou niet weten wat voor voeding ik heb, hoe kan ik daar achter komen? en als ik moet denken aan wat voor spelen ik wil spellen, hmm, niks meer dan minecraft op render distance far, dus geen supergames als bf3 ofzo, ik wil gewoon betere kwaliteit voor 50 euro max, is dit mogelijk?

• Quad

Quad

Doof

Sprokkel tweedehands een HD5750 of iets dergelijks op.

V&A aangeboden: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E bijvoorbeeld
Hier een overzichtje in V&A

[ Voor 75% gewijzigd door Quad op 10-01-2013 22:41 ]

nggyu nglyd

• Oli444
is de videokaart die je hier laat zien beter en sneller dan de videokaart die ik nu heb?

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Het is veilig te zeggen dat bijna ELKE dedicated videokaart beter is dan de jouwe.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Oli444
Ortzamoa schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 10:50:
Het is veilig te zeggen dat bijna ELKE dedicated videokaart beter is dan de jouwe.
dedicated bedoel je custom mee?
en ja, ik heb gelezen dat intel HD family echt peop is, snap ik ook niet waarom de winkel (MyCom) dat met een i5 combineert...

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-03 21:52

Compizfox

Bait for wenchmarks

Voeding? Gewoon kast openmaken en op de sticker kijken.

Nee, met dedicated bedoelt hij dedicated. Momenteel heb je in jouw PC geen dedicated videokaart zitten, maar gebruik je de IGP die IN je processor zit.

[ Voor 92% gewijzigd door Compizfox op 12-01-2013 13:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-03 14:39
Oli444 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:13:
[...]

en ja, ik heb gelezen dat intel HD family echt peop is, snap ik ook niet waarom de winkel (MyCom) dat met een i5 combineert...
Mycom doet dat omdat niet iedereen games speelt.. Voor een thuisgebruiker heb je niet standaard een videokaart nodig, alleen output is dus al vaak voldoende

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:29

mrc4nl

Procrastinatie expert

DennisM6 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:30:
[...]

Mycom doet dat omdat niet iedereen games speelt.. Voor een thuisgebruiker heb je niet standaard een videokaart nodig, alleen output is dus al vaak voldoende
maar dan volstaat een i3 ook wel. hier zit een i5 in

ora et labora

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

mrc4nl schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:56:
[...]

Voor normaal (niet-games-)gebruik valt hij best mee.
En eh, zoals gezegd: Mycom doet dat niet, Intel doet dat.

Het is geen losse videokaart, maar een IGP (integrated graphics processor) die in je Intel i5-2320 zit.

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-03 14:39
mrc4nl schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:56:
[...]

Je begrijpt wat ik bedoel, je hebt niet perse een videokaart nodig in een systeem, of je nu een g860 hebt of een i7.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat klopt dan weer niet helemaal.

Je moet natuurlijk dan wel een CPU/APU hebben met een IGP erin, en een moederbord die die IGP ondersteunt.
De P67-chipset (Sandy Bridge) ondersteunt bijvoorbeeld die IGP niet, terwijl er volgens mij in alle Sandy Bridge-CPU's wel een IGP zit.

En AMD's Bulldozers hebben helemaal geen IGP.

In die gevallen heb je dus wel een dedicated videokaart nodig.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33
Een I5 of I7 is voor veel mensen momenteel overkill, maar multi core is wel de toekomst. Nou zie ik niet gebeuren dat facebook een quadcore applicatie wordt, maar idee lijkt me helder. Nu speel je minecraft, maar wie weet over een paar jaar een spel wat het beste draait op een quadcore. Dan heb je achteraf toch een goede koop gedaan ;) Er zijn tenslotte nog genoeg mensen die 10 jaar met hun computer doen,

Er zijn ook genoeg mensen die gewoon ruim voldoende rekenkracht willen hebben. Vaak is een I3 prima voldoende, maar ze willen liever geen instapmodel hebben en dus gaan ze voor een stapje hoger. Er is gewoon vraag naar. Wat de verkoper adviseert is een ander verhaal.

Betreft de videokaart: Let op je voeding! Waarschijnlijk heb je geen 6 pin aansluiting en krijgt je videokaart alleen de stroom via het moederbord.

Vraag en aanbod lijkt me inderdaad een goed begin voor een videokaart. Pak wel een serie vanaf de 5000 of 400 serie. Ouder dan dat is eigenlijk al niet meer interessant.

Anders heb je nieuw iets van een 630 voor 50 euro.

• Quad

Quad

Doof

@TS, gefeliciteerd! :)

nggyu nglyd

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

oosterhofjf schreef op zondag 13 januari 2013 @ 00:01:
Een I5 of I7 is voor veel mensen momenteel overkill, maar multi core is wel de toekomst. Nou zie ik niet gebeuren dat facebook een quadcore applicatie wordt, maar idee lijkt me helder. Nu speel je minecraft, maar wie weet over een paar jaar een spel wat het beste draait op een quadcore. Dan heb je achteraf toch een goede koop gedaan ;) Er zijn tenslotte nog genoeg mensen die 10 jaar met hun computer doen,
Lol, 10 jaar? Zie jij jezelf nog werken met een Pentium 4 (oid)? Sterker nog, ken je iemand die daar nog mee werkt? :P
Betreft de videokaart: Let op je voeding! Waarschijnlijk heb je geen 6 pin aansluiting en krijgt je videokaart alleen de stroom via het moederbord.
Waarom denk je dat? Volgens mij hebben alle voedingen tegenwoordig dat wel. En aangezien TS een recente PC heeft (Ivy Bridge, dus ongeveer max jaar oud), denk ik dat die voeding dat wel heeft.

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:33
Compizfox schreef op zondag 13 januari 2013 @ 01:03:
[...]
Lol, 10 jaar? Zie jij jezelf nog werken met een Pentium 4 (oid)? Sterker nog, ken je iemand die daar nog mee werkt? :P
Jup, genoeg mensen helaas :P Veel ouder dan 10 jaar kom ik niet vaak tegen. Je zal je verbazen hoeveel mensen nog werken met een computer die eigenlijk te oud zijn. Die mensen zal je alleen niet op deze site tegenkomen :+

over de voeding, schroef de kast even open. Dan weten we het zeker

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Mijn schoonouders hebben nog een P2 400MHz staan waar ze wekelijks hun email mee checken.
Maar aangezien ze nu ook Youtube hebben 'ontdekt' ben ik bezig een duocore over te nemen van iemand van deze site zodat dat in ieder geval normaal kan ipv loopt te stotteren als een gek.

OT. Denk dat een 7770 voldoende is voor jouw gebruik.

[ Voor 12% gewijzigd door calsonic op 13-01-2013 11:25 ]

Verwijderd

Oli444 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Het hangt echt van de gebruiker af of die intel HD voldoet of niet , zelf gebruik ik een core i3 met die graphics maar het valt niks tegen . Spelletje zoals bf1942 gaat ook prima in high settings, in windows staan wel alle visuele mooi makertjes uitgeschakeld . Voor moderne spellen zal zo een kaart waarschijnlijk niet goed genoeg zijn , maar aplicaties met meer 2D graphics zoals lijnen voldoet die prima :)

• Oli444
laten we ontopic blijven mensen, dit heeft niks te maken met mijn toekomstige aankoop...

• Vayra
  • Laatst online: 26-11-2025
On topic is het antwoord jou al gegeven, er zijn verschillende suggesties gedaan voor upgrades.

Verder is het makkelijker on topic te blijven als je ook zelf antwoord geeft op de vragen die gesteld worden, voornamelijk wat de voeding is die je op dit moment in je kast hebt zitten.

i7 8700k 4.8 Ghz @ 1.34v // beQuiet Dark Rock Pro 3 // AsRock Z370 Fatality K6 // Corsair LPX 2x8GB 3200/C16 // MSI GTX 1080 Gaming X @ 2100/5500mhz // Samsung 850 EVO 1TB // Samsung 830 256GB // Crucial BX100 240GB // EVGA G2 750w // FD Define C TG

• Quad

Quad

Doof

Oli444 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 21:29:
ik zou niet weten wat voor voeding ik heb, hoe kan ik daar achter komen? en als ik moet denken aan wat voor spelen ik wil spellen, hmm, niks meer dan minecraft op render distance far, dus geen supergames als bf3 ofzo, ik wil gewoon betere kwaliteit voor 50 euro max, is dit mogelijk?
Kast open maken, kijken wat er op de sticker staat. En die info heb je nodig.

nggyu nglyd

Pagina: 1