Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik ga binnekort een nieuwe pc bouwen (voor andere), met als opstartschijf de Crucial M4 128Gb. Ik zit nu alleen een beetje met het updaten van de SSD.

nieuws: Crucial versnelt M4-ssd's met nieuwe firmware

Ten eerste vroeg ik me af of deze firmware er al standaard op staat (het is natuurlijk al weer bijna 2 jaar later sinds die firmware is uitgekomen).

En over dat updaten zelf lees ik verschillende dingen;
ten eerste dat je steeds één nieuwere versie moet installeren en
ten tweede dat je ze steeds op een bootable dvd moet zetten, behalve voor de nieuwere versies, die kunnen ook via Windows.

dat leek me niet zo handig als er een heel aantal firmware's zijn, dus ik zoeken en toen kwam ik dit tegen in deze guide hoe je de nieuwste driver moest installeren (040H)

"This program is to be used for updating the Firmware from
Revisions 0001, 0002, 0009, 0309, 000F or 010G to Revision
040H."'

Hieruit haal ik dus juist weer dat je in een keer naar de nieuwste versie gaat (en dat dit dus mag). Klopt dit en is het dus slim om dit te doen? Want deze methode is namelijk vrij simpel...

edit: Titel had Crucial M4 firmware moeten zijn.... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Appel105 op 10-01-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Laatste versie staat er meestal al op als je nu koopt, op de mijne wel iig die ik nu net 2wkn heb.

Wel beetje erg overdreven om hier een eigen topic voor te openen? Had prima in 'het ssd topic' gevraagd kunnen worden.

[ Voor 38% gewijzigd door warhamstr op 10-01-2013 18:24 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel105
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
warhamstr schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 18:23:
Laatste versie staat er meestal al op als je nu koopt, op de mijne wel iig die ik nu net 2wkn heb.

Wel beetje erg overdreven om hier een eigen topic voor te openen? Had prima in 'het ssd topic' gevraagd kunnen worden.
Ow, dat had inderdaad gepaster geweest, ik wist niet dat deze bestond :o, niet goed gekeken

Maar dat zou dan wel heel handig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Dit topic dus ;)

Maar idd, bij exact de SSD die je nu wilt kopen, stond -iig in mijn geval-, de juiste FW er op.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij betreft hoeft dit niet in een eigen topic inderdaad, omdat dit een simpel vraagje is eigenlijk. En ja, je kunt direct naar de nieuwste versie updaten. Het is aanbevolen om een secure erase uit te voeren na het firmware updaten, maar niet noodzakelijk.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel deze dan in Het grote SSD topic ~ Deel 9.

Dit topic is gesloten.