Ik ga binnekort een nieuwe pc bouwen (voor andere), met als opstartschijf de Crucial M4 128Gb. Ik zit nu alleen een beetje met het updaten van de SSD.
nieuws: Crucial versnelt M4-ssd's met nieuwe firmware
Ten eerste vroeg ik me af of deze firmware er al standaard op staat (het is natuurlijk al weer bijna 2 jaar later sinds die firmware is uitgekomen).
En over dat updaten zelf lees ik verschillende dingen;
ten eerste dat je steeds één nieuwere versie moet installeren en
ten tweede dat je ze steeds op een bootable dvd moet zetten, behalve voor de nieuwere versies, die kunnen ook via Windows.
dat leek me niet zo handig als er een heel aantal firmware's zijn, dus ik zoeken en toen kwam ik dit tegen in deze guide hoe je de nieuwste driver moest installeren (040H)
"This program is to be used for updating the Firmware from
Revisions 0001, 0002, 0009, 0309, 000F or 010G to Revision
040H."'
Hieruit haal ik dus juist weer dat je in een keer naar de nieuwste versie gaat (en dat dit dus mag). Klopt dit en is het dus slim om dit te doen? Want deze methode is namelijk vrij simpel...
edit: Titel had Crucial M4 firmware moeten zijn....
nieuws: Crucial versnelt M4-ssd's met nieuwe firmware
Ten eerste vroeg ik me af of deze firmware er al standaard op staat (het is natuurlijk al weer bijna 2 jaar later sinds die firmware is uitgekomen).
En over dat updaten zelf lees ik verschillende dingen;
ten eerste dat je steeds één nieuwere versie moet installeren en
ten tweede dat je ze steeds op een bootable dvd moet zetten, behalve voor de nieuwere versies, die kunnen ook via Windows.
dat leek me niet zo handig als er een heel aantal firmware's zijn, dus ik zoeken en toen kwam ik dit tegen in deze guide hoe je de nieuwste driver moest installeren (040H)
"This program is to be used for updating the Firmware from
Revisions 0001, 0002, 0009, 0309, 000F or 010G to Revision
040H."'
Hieruit haal ik dus juist weer dat je in een keer naar de nieuwste versie gaat (en dat dit dus mag). Klopt dit en is het dus slim om dit te doen? Want deze methode is namelijk vrij simpel...
edit: Titel had Crucial M4 firmware moeten zijn....

[ Voor 3% gewijzigd door Appel105 op 10-01-2013 18:22 ]