[Windows 8] Upgrade naar Windows 8 Pro, vervolgens downgrade

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
De titel omschrijft het probleem eigenlijk al. Ik heb een nieuwe Fujitsu PH300 met Windows 8, niet Windows 8 Pro. Nu wil ik hem upgraden naar Windows 8 Pro om hem te kunnen downgraden naar Windows 7 Professional. Fujitsu weet mij niet te vertellen of dit werkt.

Hebben jullie een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:19

TheVMaster

Moderator WOS
Ehhh...waarom zou je willen downgraden? En wat verteld de winkel waar je hem gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Of je installeert één van de startmenu-"vervangers"? Dan heb je Windows 7, maar dan sneller.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Ik wil hem graag downgraden omdat degene die hem gaat gebruiken zich zorgen maakt om privacy in Windows 8 - en ik ga geen discussie beginnen daar over.

De computer winkel durft het niet te zeggen, die heeft het nog nooit uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Waarom dan niet gewoon een volledige herinstallatie?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

Red-Front schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:35:
Ik wil hem graag downgraden omdat degene die hem gaat gebruiken zich zorgen maakt om privacy in Windows 8 - en ik ga geen discussie beginnen daar over.

De computer winkel durft het niet te zeggen, die heeft het nog nooit uitgevoerd.
Wil geen discussie starten. Maar wat zijn de privacy zorgen dan in windows 8. En waarom gelden die niet voor windows 7?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
SinergyX schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:36:
Waarom dan niet gewoon een volledige herinstallatie?
Dit. En anders simpelweg proberen. Je kan je afvragen of de moeite/risico het waard is om een discussie over een non-issue te ontwijken.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DarkSide schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 11:40:
[...]

Wil geen discussie starten. Maar wat zijn de privacy zorgen dan in windows 8. En waarom gelden die niet voor windows 7?
1 van de discussies die er is, de link met social media/personal info. Facebook, 'always online', locatie bij foto's, etc.

(met het verschil dat het allemaal is uit te schakelen, maargoed).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:28

DarkSide

theres no place like ::1

je hoeft je niet met een MS account aan te melden. Kan ook met een locaal account.
Daarbij geld dit ook voor Windows 7. Zodra je je niet afmeld op windows 7 met je FB, twitter account.
Ben je ook always online.
maar het is de keuze van die persoon

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:15
Wellicht gaat het over Smartscreen? Is overigens ook gewoon uit te schakelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 15:45
Volgens wat ik hier heb aan licentievoorwaarden, mag je alleen terug naar Windows 7 met een Enterprise licentie.

Je zult dus een volledige Windows 7 Pro licentie moeten kopen, retail dus ongeveer €250.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Even op het internet gezocht te hebben kwam ik de volgende link tegen : http://www.pcworld.com/ar...hat-you-need-to-know.html. Hier wordt aangegeven dat het downgraden kan vanaf Windows 8 Pro. Belangrijk is wat ze daarbij aanhalen is dat bijvoorbeeld HP dit afraad omdat er hardware in hun systemen kan zitten die zij zelf niet ondersteunen in Windows 7. Dit kan dan natuurlijk ook gelden voor Fujitsu-Siemens. Zoals je zelf zegt hebben zij aangegeven dat dit niet werkt.

Ik heb zelf een Asus laptop en stond van origine Windows 7 op. Nu er Windows 8 op staat heb ik met enige moeite alle drivers kunnen vinden die werken.

Theoretisch zou het moeten werken, maar of er de juiste drivers voor zijn is nog af te vragen. Dus goed kijken wat voor hardware er in zit en kijken of je daar de drivers voor kan vinden.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

DarkSide schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 13:27:
je hoeft je niet met een MS account aan te melden. Kan ook met een locaal account.
Daarbij geld dit ook voor Windows 7. Zodra je je niet afmeld op windows 7 met je FB, twitter account.
Ben je ook always online.
maar het is de keuze van die persoon
Jup, maar lijkt dat het opeens bij Win8 een probleem lijkt te zijn (waar het trouwens bij Windows7 een groter 'probleem' is dan bij Windows8, mede door werking van de apps). Maargoed, zijn keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_UT
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08-2021

Scorpio_UT

Computerwiz

Ik zou gewoon een kale inst van win7 doen, ben je tenminste van de rommel af :)

JB

Pagina: 1