Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296939

Topicstarter
Dag iedereen,

Wanneer ik daarnet mijn inbox opende, stelde ik vast dat al mijn e-mails daar verdwenen waren. Ik opende mijn inbox in Sparrow en dacht dat het om een fout van deze mailclient lag, maar tot mijn grote verbazing zijn ook al mijn mails weg uit GMail.

Ik heb hier niet meteen een reden voor al heb ik wel net mijn harde schijf geformatteerd. Ik versta alleen niet hoe het formatteren van een harde schijf er voor kan zorgen dat mails verwijderd worden op de server.

Hebben jullie hier een verklaring voor? En niet minder belangrijk: Hoe krijg ik ze terug?

En nog een mooi plaatje voor erbij:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7sl1Vl.png

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 296939 op 10-01-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Jet topicstart is wat warrig, maar als ik het goed begrijp is dit de volgorde?
Je hebt een mailclient waarin al je mail staat. Je formateert de HD, installeert je OS opnieuw. Installeert en configureert je mailclient en je mailbox is leeg. Je controleert je gmail, en ook daar is alles leeg.
Klopt dat?

De eerste verklaring die bij mij op komt is dat je je mailclient (voor je format) via pop3 de mail ophaalde. Met pop3 haal je (mits je vergeet je client anders in te stellen) de originele mail van de gmail server af, en zet je die op je pc. Met een format gooi je dan je email weg, op gmail heeft je email al een tijd niet meer gestaan.

Wat je kan proberen is om te kijken of er op de gmail website nog iets te vinden is in de prullenbak, of de alle berichten folder.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 10-01-2013 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:13
met ^

Ik maak dit nog regelmatig mee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik zie dat je nog wel mail hebt, onderin staat dat je 4% gebruikt. Klik eens rechts op het driehoekje naast het tandwiel en kies daar voor [Instellingen] en dan op het tabblad [Postvak in] Wat staat daar?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Anoniem: 296939 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:39:
Dag iedereen,

Wanneer ik daarnet mijn inbox opende, stelde ik vast dat al mijn e-mails daar verdwenen waren. Ik opende mijn inbox in Sparrow en dacht dat het om een fout van deze mailclient lag, maar tot mijn grote verbazing zijn ook al mijn mails weg uit GMail.

Ik heb hier niet meteen een reden voor al heb ik wel net mijn harde schijf geformatteerd. Ik versta alleen niet hoe het formatteren van een harde schijf er voor kan zorgen dat mails verwijderd worden op de server.

Hebben jullie hier een verklaring voor? En niet minder belangrijk: Hoe krijg ik ze terug?

En nog een mooi plaatje voor erbij:

[afbeelding]
Je hebt nog steeds een halve gig in gebruik. Klap eens het menu links open en klik op alle berichten.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dit zou me verbazen.
Mijn mailclient / GMail staat zodanig ingesteld dat hij nog steeds een kopie op de server moet bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:48:
Ik zie dat je nog wel mail hebt, onderin staat dat je 4% gebruikt. Klik eens rechts op het driehoekje naast het tandwiel en kies daar voor [Instellingen] en dan op het tabblad [Postvak in] Wat staat daar?
ieperlingetje schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:48:
[...]

Je hebt nog steeds een halve gig in gebruik. Klap eens het menu links open en klik op alle berichten.
Enkel de berichten uit mijn inbox (Postvak IN) zijn verwijderd. Alle andere e-mails die in verschillende labels staan, zijn gespaard gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01-05 16:05

hostler

Yeahhh dude!

En wat zegt Google? (Bel of mail ze eens?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaveHam
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

HaveHam

I've done worse

Niks gearchiveerd?

Suspect: Id like to see a warrant?
Vic Mackey: Id like to see Anna Kournikova naked on a waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Klik bij je "mappen" eens op "Alle berichten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:40
Dubblelpost

[ Voor 87% gewijzigd door Exception op 10-01-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nop
Exception schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:52:
Klik bij je "mappen" eens op "Alle berichten"
Daar staan alle mails behalve diegene uit mijn inbox.
hostler schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:51:
En wat zegt Google? (Bel of mail ze eens?)
Dat zal ik dadelijk eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het kan een foute instelling zijn bij Sparrow dat hij toch de mails heeft verwijderd of gearchiveerd na het ophalen.

Het kan ook zijn dat iemand anders het heeft gedaan, kijk eens onderaan de pagina bij Laatste accountactiviteit [Details] of er een ander IP adres bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
janvanduschoten schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 16:57:
Het kan een foute instelling zijn bij Sparrow dat hij toch de mails heeft verwijderd of gearchiveerd na het ophalen.

Het kan ook zijn dat iemand anders het heeft gedaan, kijk eens onderaan de pagina bij Laatste accountactiviteit [Details] of er een ander IP adres bij staat.
Dat is hetgeen ik ook begin te denken. Al mijn mails staan blijkbaar in mijn prullenbak. Klikken op Details doet niets, hoewel het daarnet wel nog ging... vreemd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voila, het is uiteindelijk toch terug gelukt om op accountactiviteit [Details] te klikken. Nu de belangrijke mails terug uit mijn prullenbak vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:12
Er al aan gedacht om mbv recovery tools te kijken of je wat terug kan halen?

[ Voor 72% gewijzigd door SmiGueL op 10-01-2013 17:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is niet meer nodig. Alles zat gewoon in de prullenbak van GMail. Waarschijnlijk iemand die al mijn mails heeft verwijderd op een onbewaakt moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:43
Waarschijnlijk iemand die al mijn mails heeft verwijderd op een onbewaakt moment.
Zoiets doe je niet op 10 seconden, ik heb bijvoorbeeld 100 pagina's met e-mails, als je ze handmatig gaat verwijderen (select all + delete) ben je toch even bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38

Eagle Creek

Breathing security

Maar welke iemanden hebben er dan allemaal toegang tot je account?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:38

Eagle Creek

Breathing security

filenox schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Zoiets doe je niet op 10 seconden, ik heb bijvoorbeeld 100 pagina's met e-mails, als je ze handmatig gaat verwijderen (select all + delete) ben je toch even bezig...
Je kan toch een zoekopdracht uitvoeren en ervoor kiezen om bij het selecteren ook resultaten mee te nemen van andere pagina's?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:12
filenox schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 17:13:
[...]

Kan idd gewoon door op: 'Selecteer alle 1234 conversaties in Postvak IN' te klikken :P

Het kan mogelijk ook in Sparrow gebeurd zijn natuurlijk (weet niet of die het dan door-imap'ped naar gmail zelf) :)

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 10-01-2013 17:17 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 961505

ik heb zelf ook iets raars waar ik niks van snap
ik heb totaal geen verstand van computers,

maar als ik een emailtje binnen krijg van iemand,
dan beantwoord ik hem of haar,
maar vervolgens verdwijnt direct daarna dat hele emailtje uit mijn inbox!
Het emailtje blijft niet staan van die persoon in mijn inbox!

hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen dat die binnenkomende emailtjes gewoon weer in mijn inbox blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Anoniem: 961505 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 12:25:
ik heb zelf ook iets raars waar ik niks van snap
ik heb totaal geen verstand van computers,

maar als ik een emailtje binnen krijg van iemand,
dan beantwoord ik hem of haar,
maar vervolgens verdwijnt direct daarna dat hele emailtje uit mijn inbox!
Het emailtje blijft niet staan van die persoon in mijn inbox!

hoe kan dit en hoe kan ik het oplossen dat die binnenkomende emailtjes gewoon weer in mijn inbox blijven staan?
Leuk dat je reageert op een topic van 2013, maar dat is niet de bedoeling :)

Maak voor je probleem even een nieuw topic aan met alle relevante informatie er in, dan krijg je de zo snel mogelijk relevante antwoorden / oplossingen.
Dit topic gaat op slot.

Edit: Oops, ik heb hier helemaal niets te vertellen zie ik, heb een TR aangemaakt voor de lokale mods :9

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 23-08-2017 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
* DJSmiley heeft dat knopje wel >:)
Pagina: 1