Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 496609

Topicstarter
Beste Forumleden,

Een paar dagen geleden heb ik een nieuwe samsung laptop gekocht, met de volgende specs:

http://goo.gl/OK5rD

Nou weet ik dat het verre van een briljante laptop is maar toch heb ik mijn twijfels over zijn presteren. De laptop hakkelt namelijk dermate ernstig met het afspelen van YouTube-filmpjes die in HD (1080p) zijn. Nu begrijp ik dat ik niet te veel mag verwachten van de prestaties van een laptop in deze prijsklasse maar het mag toch niet zo zijn dat een nieuwe laptop al lagged met HD films? Dit gebeurt ook met het afspelen van HD-films met VLC. Ter informatie, ik ben verbonden aan het lichtnet en ik heb geprobeerd om de nieuwste drivers te installeren, maar aangezien ik geen expert ben vraag ik mij af of ik dit goed heb gedaan. (Standaard videokaartupdater op laptop + installer op website AMD gedownload)

Graag jullie hulp! Want zonder HD vind ik een filmervaring een stuk minder aangenaam!

Alvast bedankt voor het verzette werk, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423244

en hoe speelt ie 720p af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:34
Het hakkelen van de video's op Youtube zou zomaar eens een probleem met flash of html5 kunnen zijn... tis maar net wat jij hebt ingesteld, daar zou je eerst wat duidelijker over moeten zijn. Overigens begrijp ik het nut niet helemaal waarom je 1080p op een 720p scherm afspeelt? ;) Zou met huidige hardware eigenlijk geen problemen meer mogen geven, maar het schalen van 1080p terug naar 720p kan redelijk intensief zijn.

Bij VLC is de kans groot dat je gpu geen werk verricht aangezien VLC dat niet standaard aan heeft staan... kan je aanzetten onder 'voorkeuren -> invoer & codecs -> en daar helemaal bovenaan een vinkje zetten.

Maar het blijft vreemd want de cpu zou die filmpjes ook probleemloos moeten kunnen afspelen... behalve als je nog andere dingen op de achtergrond aan net uitvoeren bent. Probeer anders MPC-HC eens een keer, die zal standaard de GPU gebruiken als daartoe de mogelijkheid is... zodra je met mpc-hc een filmpje afspeelt kan je onderin in de balk aflezen of dit met DXVA gebeurd en of de GPU dus wel gebruikt wordt.

Heb je overigens twee verschillende programma's gebruikt voor het installeren van de driver voor de videokaart?... dat is vragen om conflicten.

PS... zou je aub normale links willen plaatsen? Staat toch sowieso veel netter, plus dat ik en ook anderen nou niet bepaald gecharmeerd zijn van het karakter van deze dienst...

pricewatch: Samsung NP355E5C-A01NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:16
Kijk eens naar je cpu load, die zal wel tegen het max aanzitten. En ja, dat kan, had ik thuis ook. Ik heb toen wat geprobeert met html5/flash en ik weet niet meer welke, maar bij 1 van die 2 bleef cpu op 100% hangen met haperende video's. Zelfs op zonder hd.

Helaas weet ik niet of dit het probleem is, aangezien het ook met vlc gebeurt. Daar weet ik zo 123 geen oplossing voor.